Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun äitiys ei ollutkaan unelmien täyttymys. Onko täällä kukaan pettynyt äitiyteen?

Vierailija
27.04.2018 |

http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/201804172200883595_ir.shtml

Eikö äitiys ollut sellaista kuin kuvittelit?

Itselläni on onneksi vain yksi lapsi. Yhden alunperin halusinkin.

Nyt olen lapsen myötä huomannut, miten sitovaa lapsen kanssa on ja miten lapsesta on jatkuva huoli. Kyllä nämä tiesin teoriassa ennen lapsen syntymää, mutta konkreettisiksi nämä asiat tulivat vasta lapsen syntymän jälkeen.

Jos yhden lapsen kanssa tunteet ovat tällaisia, niin useamman kanssa olisin jo mielisairaalassa. Onneksi olen yhden lapsen kanssa huomannut omat voimavarani, enkä ole pykännyt sitä toista ja sitä kolmatta lasta heti perään niinkuin monet tuntuvat nykyään tekevän.

Oma lapseni on kohta onneksi jo 10 vuotias ja olen onnellinen, etten tehnyt useampaa lasta. Nyt alkaa elämäkin jo helpottaa. Ehkä.

Tai sitten se sananlasku pitää paikkansa, että pieni lapsi pienet murheet, iso lapsi isot murheet. Saa nähdä, mitä elämä vielä lapsen kanssa eteen tuo. 🤔

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

98% ihan hirveää, pelkkää kuskailua, maksamista, kokkaamista, siivoamista jne. Ehkä 2%  sitä hyvää, palkitsevaa.

En suosittele kenellekään. Eniten pettynyt olin itseeni kun lapset muutti pois kotoa ja aloin tuntea viimein onnen tunteita loputtoman burn out-masiksen sijaan. En siis ollut melkein 20v aikana sopeutunut siihen perhe-elämään! Elin koko sen ajan odottaen, että saan viimein olla rauhassa, siistissä hiljaisessa kodissa.

Introvertit, älkää lisääntykö.

Vierailija
22/34 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputon syyllisyys. Mietit koko ajan, mitä ois pitänyt tehdä toisin. Tuliko lapsesta autisti koska söit panadolia raskausaikana. Onko hänellä nyt masis koska erosit hänen isästään. Olisi pitänyt jaksaa tehdä itse soseita. Ois pitänyt ulkoilla enemmän, ja lukea. Ois pitänyt laittaa myöhemmin hoitoon jne. Tää syyllisyys ei lopu koskaan, äitejä syyllistetään ihan loputtomiin. Miksi edes toin sielun tällaiseen maailmaan, harmittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla näitä kokemuksia, vaikka niin ei varmaan saisi sanoa. Olen pesunkestävä vela ja valtavan painostuksen alla sekä äitini että anoppini taholta. Myös veljeni (lapseton) on sitä mieltä ettei ole mitään järkeä pyrkiä pysymään lapsettomana.

Ei se siis aina olekaan niin että lapsi tuo sanoinkuvaamattoman onnen tullessaan, kuten minulle on yritetty uskotella jo vuosia.

Vierailija
24/34 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Lapsesta tuli viel narkki.

Vierailija
25/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

98% ihan hirveää, pelkkää kuskailua, maksamista, kokkaamista, siivoamista jne. Ehkä 2%  sitä hyvää, palkitsevaa.

En suosittele kenellekään. Eniten pettynyt olin itseeni kun lapset muutti pois kotoa ja aloin tuntea viimein onnen tunteita loputtoman burn out-masiksen sijaan. En siis ollut melkein 20v aikana sopeutunut siihen perhe-elämään! Elin koko sen ajan odottaen, että saan viimein olla rauhassa, siistissä hiljaisessa kodissa.

Ymmärrän.

Vierailija
26/34 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitejä ja äitiyttä on monenlaista.

Kertoo jotain äitiyden alennustilasta, jos oikeuden tuomari joutuu suojelemaan lapsia näiden omalta äidiltä.

Lapset saivat kasvurauhan ja turvallisen arjen vasta, kun oikeuden tuomari kesäkuussa  jyrähti Helena Koivulle ja kopautti päätökset nuijallaan. Taistelu lapsilla ja käyttö pelinappuloina loppui kertalaakilla ainakin julkisuudessa.

Jos huoltaja haluaa pitää lapset luonaan,  hän tekee kaiken päinvastoin kuin Helena Koivu.  Ei julkaise itkuvideoita eikä kaappaa kesken kouluviikon muualle ja jätä palauttamatta.

Eikä  todellakaan somessaan  levittele  vastenmielisesti virnistellen lastensa salassa pidettäviä tietoja kuten Helena Koivu. Vain saadakseen itselleen huomiota ja rahallisia etuja ja kiusatakseen lasten isää. Rikostutkinta lasten yksityisyyden loukkaamisesta on käynnissä. Muista äidin tekemistä rikoksista on jo  nostettu syytteet.

Vanhemman tehtävä on suojella lapsiaan  törkyjulkisuudelta, ei altistaa heitä sille Seiskassa ja somessa kuten Helena Koivu teki vuosikaudet. 

Onneksi tuomari laittoi äidin julkisille touhuille stopin. 

Vierailija
27/34 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo jotain äitiyden alennustilasta, jos oikeuden tuomari joutuu suojelemaan lapsia näiden omalta äidiltä.

Lapset saivat kasvurauhan ja turvallisen arjen vasta, kun oikeuden tuomari kesäkuussa  jyrähti Helena Koivulle ja kopautti päätökset nuijallaan. Taistelu lapsilla ja käyttö pelinappuloina loppui kertalaakilla ainakin julkisuudessa.

Jos huoltaja haluaa pitää lapset luonaan,  hän tekee kaiken päinvastoin kuin Helena Koivu.  Ei julkaise itkuvideoita eikä kaappaa kesken kouluviikon muualle ja jätä palauttamatta.

Eikä  todellakaan somessaan  levittele  vastenmielisesti virnistellen lastensa salassa pidettäviä tietoja kuten Helena Koivu. Vain saadakseen itselleen huomiota ja rahallisia etuja ja kiusatakseen lasten isää. Rikostutkinta lasten yksityisyyden loukkaamisesta on käynnissä. Muista äidin tekemistä rikoksista on jo  nostettu syytteet.

Vanhemman tehtävä on suojella lapsiaan törkyjulkisuudelta, ei altistaa heitä sille Seiskassa ja somessa kuten Helena Koivu teki vuosikaudet. 

Onneksi tuomari laittoi äidin julkisille touhuille stopin. 

Tyypillinen exän piinaaja on Helena Koivu. Tekee sen vaan paljon julkisemmin kuin muut vastaavat tyypit. Siksihän kaikki sen tietääkin.  Tuhannet ja tuhannet nähneet ne hänen kuvaamansa videot, joissa hän itse häiriköi ja tunkee exän kotiin ja pihapiiriin huutelemaan ja hakkaamaan oveen.

Ei ihme, että oikeus  määräsi valvotut tapaamiset ja sijoitti lapset kiireellisesti.

Vierailija
28/34 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helena  Koivu myönsi syyskuun 2025 oikeudenistunnossa tehneensä  useita harkitsemattomia julkaisuja, jotka on sittemmin poistettu sosiaalisesta mediasta. Julkaisuissa Helena Koivu kertoi arkaluontoisia ja salassa pidettäviä tietoja lapsistaan ja loukkasi vakavasti heidän yksityisyydensuojaansa. Asia on poliisin esitutkinnassa.

Muista  Helena Koivun epäillyistä rikoksista on esitutkinta jo päättynyt ja yleinen syyttäjä on nostanut  niistä syytteet. Oikeudenkäynti on lokakuun loppupuolella. Nämä syytteeseen johtaneet rikokset ovat olleet suurelta osin myös julkisesti nähtävillä Helena Koivun omassa Instagramissa, joten syyttäjällä on runsaasti todistusaineistoa syytteiden tueksi.

Helena Koivusta on jo vuosi sitten annettu koko USA:n kattava pidätysmääräys Minnesotassa oikeuden halventamisesta."

Että tällaista uutisointia henkilön tekemisistä.  Kymmenet tai sadat tuhannet todistaneet omin silmin.

Vierailija
29/34 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Helena  Koivu myönsi syyskuun 2025 oikeudenistunnossa tehneensä  useita harkitsemattomia julkaisuja, jotka on sittemmin poistettu sosiaalisesta mediasta. Julkaisuissa Helena Koivu kertoi arkaluontoisia ja salassa pidettäviä tietoja lapsistaan ja loukkasi vakavasti heidän yksityisyydensuojaansa. Asia on poliisin esitutkinnassa.

Muista  Helena Koivun epäillyistä rikoksista on esitutkinta jo päättynyt ja yleinen syyttäjä on nostanut  niistä syytteet. Oikeudenkäynti on lokakuun loppupuolella. Nämä syytteeseen johtaneet rikokset ovat olleet suurelta osin myös julkisesti nähtävillä Helena Koivun omassa Instagramissa, joten syyttäjällä on runsaasti todistusaineistoa syytteiden tueksi.

Helena Koivusta on jo vuosi sitten annettu koko USA:n kattava pidätysmääräys Minnesotassa oikeuden halventamisesta."

Että tällaista uutisointia henkilön tekemisistä.  Kymmenet tai sadat tuhannet  ihmiset nähneet

Samassa oikeudenistunnossa Helena Koivu väitti tehneensä kaikkensa, jotta lasten arki sujuisi hyvin ja rauhaisasti.

Miten tuo  lasten salassa pidettävien tietojen julkaisu edesauttoi asiaa? Kaikki luokkakaveritkin näki. 

Tai Seiskan haastattelut ja exän haukkuminen?  Huutelu ja laiton kuvaaminen ikkunoista? Oveen jyskyttäminen ja möykkääminen? Entä soitot hätäkeskukseen lasten isästä lasten läsnäollessa?

"Kaikkensa" tosiaan äiti  tehnyt....

Vierailija
30/34 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta tuntuu kuin olisi juossut maratonin maastossa. Perillä on mustelmilla, uuvuksissa, hikinen, kaikkensa antanut, onnellinen siitä, että tuli tehtyä muttei todellakaan tekisi toiste ja helvetti jäätyisi ennen kuin uskaltaisi näillä tiedoilla lähteä hommaan lainkaan, jos tietäisi etukäteen. Onneksi ei tiedä. Mä vetäisin läpi myöhään todetun erityislapsen äitiyden ilman tukitoimia (imperfekti, koska itsenäinen aikuinen). Maksoin burnarilla ja työuralla, en silti vaihtaisi. En ole pettynyt, mä olen oikeastaan kiitollinen, nimittäin tässä myöhemmässä vaiheessa elämää, kun vastaan on tullut jo kaikenlaista raskaan sarjan kakkelia, osaa suhteuttaa. Pienet laineet eivät venettä keikuta, todellakaan.

Vierailija
31/34 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pettynyt. Äitiys on ollut ainoa kiva ja järkevä asia tässä maailmassa. Vähän harmittaa, etten lapsia ole enemmän. Olisi ollut jos olisin hiukan saanut lastenhoitoapua silloin tällöin. Haaveilin suurperheestä.

Vierailija
32/34 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa esikoinen yrittää jatkuvasti päihtyneenä tappaa itsensä

Vierailija
33/34 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä  petyin. Tein lapsen  lähinnä anopin  painostuksesta ja inhosin joka hetkeä.

No, saat kyllä syyttää itseäsi ja toivottavasti maksat lapsesi terapiakäynnit. Ei IKINÄ pidä tehdä kenenkään toisen takia lasta, eikä ottaa edes lemmikkiä. 

Vierailija
34/34 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti ja jopa erakko, asumme kaukana kaikesta. Minulle lapsi ja lapsen kanssa eläminen oli positiivinen yllätys. Toki se oli mun täydelliselle erakkuudelle tosi vaikeaa sen vuoksi, että akkuja ei oikein saanut ladattua varsinkin kun lapsen 3 ekaa vuotta hoidin sen käytännössä 247 yksin, siis päivätöiden ohella, koska mies ei oikein osannut olla yhtä erakkona lapsen kanssa, mutta toisaalta en kokenut silti elämää raskaana. Kun mieskin vähän kasvoi isyyteensä ja otti osaa arkeen sen jälkeen tosi aktiivisesti, niin tehtiin toinen, ja kahden kanssa on huomattavasti helpompaa kun ei tarvitse olla koko aikaa seuraneitinä. Toki vaatii lasten sosiaalistaminen aikaa ja vaivaa kun asutaan kaukana ns. sivistyksestä, mutta toisaalta yllätyin miten hyvin jaksoin pikkulapsiajan ja miten mukavaa aikaa se oli. Nyt kun lapset alakouluikäisiä niin on jopa naurettavan helppoa, mutta toki meidän lapset ei omaa nepsyongelmia, herkkyyksiä tai allergioita ja ovat helpoja luonteiltaan.