Ärsyttää tuttu, joka korostaa jatkuvasti laihuuttaan/pienikokoisuuttaan
Hän on siis 155-senttinen ja painaa 47 kiloa (jatkuvasti hokee siis myös mittojaan...). Eli ei siis oikeasti edes alipainoinen.
Joku sanoo, että onpa täällä kuuma.
-> "mulla ei kyllä ole koskaan kuuma, kun olen näin pieni"
Koulussa on hänen mielestään pahaa ruokaa
-> "mulla ei olis kyllä yhtään varaa olla syömättä, kun olen muutenkin näin laiha"
Joki lyö päänsä lamppuun
-> "onneksi noin ei voi tapahtua mulle, kun olen tällainen hobitti"
Argh...
Kommentit (51)
mä olen 158 cm ja kun painoin 50 kiloa näytin pahasti alipainoiselta. XS koon vaatteetkin tuppasi olemaan isoja. Äitini epäili minun kärsivän jostain vakavasta sairaudesta koska näuytin niin laihalta.
Ja nyt varmaan joku palstarageilija huutaa että en ole mitenkään voinut olla niin laihan näköinen tuon painoisena koska olen oikeasti itseasiassa ollut läski.
Nyt olen 158 cm ja painan 58 kg ja S-koon vaatteet istuu hyvin, näytän terveeltä ja normaalipainoiselta.
Kertoo vaan todella suuresta epävarmuudesta. Tuttavasi on erittäin, erittäin epävarma itsestään ja yrittää pönkittää itsetuntoaan noin. :D
Todnäk näyttää joltain 12- vuotiaalta pikkutytöltä :DDD
Mua kyllä vi*ttaisi jos bussikuskit kommentoisivat persettäni :'D mutta meitä on moneen..bussiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi tällaista.
Olen kerran ollut risteilyllä toisen kanssa. Never again. Koko ihminen keskittyy hoikkuutensa ympärille ja jauhaa ja korostaa sitä koko ajan.
155 senttiä ja 47 kiloa ei muuten edes ole kovin pieni... tyttäreni on 164 ja 46 ja hän on pieni.
Tyttäresi on siis 9 cm isompi kuin tuo toinen.
Kas. Osaat laskea.
Kyllä. Tyttäreni on 9 senttiä pidempi, kilon kevyempi. Lyhyt ja hyvin hoikka.
Niin eli millä logiikalla hän on pieni mutta tuo nainen ei...?
Hän on lyhyt ja hyvin hoikka. Kokoa xs. Petite.
Tuo 155 senttiä ja 47 kiloa on vain lyhyt.
kyse on lapsesta ja vielä tytöstä. ei 164-senttinen ole mikään pieni tai petite!!
On alle keskipituuden. Lyhyt.
Pienuus vaatii pienuutta. Ei esim Tanhupallo ole pieni. On vain lyhyt.
pienuus vaatii myös lyhyyttä. 164-senttinen ei ole lyhyt.
Tässä kyllä huomaa ruumiinrakenteen vaikutuksen. Itse olin 157cm ja 50kg tukevan näköinen, nyt 157cm ja 45kg näytän normaalipainoiselta. Alipainoiselta näyttäisi varmaan vasta 40kg painoisena, tosin sitä en tule kyllä testaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi tällaista.
Olen kerran ollut risteilyllä toisen kanssa. Never again. Koko ihminen keskittyy hoikkuutensa ympärille ja jauhaa ja korostaa sitä koko ajan.
155 senttiä ja 47 kiloa ei muuten edes ole kovin pieni... tyttäreni on 164 ja 46 ja hän on pieni.
Kas. Osaat laskea.
kyse on lapsesta ja vielä tytöstä. ei 164-senttinen ole mikään pieni tai petite!!
164-senttinen on kyllä suunnilleen keskimääräisen pituinen suomaliseksi naiseksi.
Olisi kamalaa kuulla aikuisena naisena olevansa pieni. Pienestä tulee mieleen semmonen heikko tyttönen... Heikko ja henterä.
Minulla oli myös eräs tuttu (ex-miehen kaverin puoliso), joka jaksoi myös jauhaa pienuudestaan koko ajan. Hänestä oli hauskaa verrata jalkojaan (koko 32) minun jalkateriini (41) samoin käsien suuruutta. Eihän sillä ollut merkitystä, että olin yli 15 senttiä pidempi kuin hän. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi tällaista.
Kas. Osaat laskea.
164-senttinen on kyllä suunnilleen keskimääräisen pituinen suomaliseksi naiseksi.
Ei ole. On alle keskipituuden. 😂Ja ikäluokassaan on vielä suhteessa sitäkin lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi tällaista.
Kas. Osaat laskea.
Ei ole. On alle keskipituuden. 😂Ja ikäluokassaan on vielä suhteessa sitäkin lyhyempi.
No jos suomalainen nainen on keskimäärin 165 senttiä, niin okei, on hän sitten todella lyhyt 164-senttisenä, sovitaan niin.
Mulla on kaveri jonka suosikkiaihe oli emättimen kireys. Aina välillä tuli keskusteluissa ilmi miten hän on juuri erityisen kireä, ja antoi vähän ymmärtää että olisi kirein meistä kaikista. Koskaan emme kuitenkaan tehneet mitään mittauksia asian selvittämiseksi. :) Onneksi on lopettanut, tuo oli siis kun oltiin vähän nuorempia.
Vierailija kirjoitti:
Hän on siis 155-senttinen ja painaa 47 kiloa (jatkuvasti hokee siis myös mittojaan...). Eli ei siis oikeasti edes alipainoinen.
Joku sanoo, että onpa täällä kuuma.
-> "mulla ei kyllä ole koskaan kuuma, kun olen näin pieni"Koulussa on hänen mielestään pahaa ruokaa
-> "mulla ei olis kyllä yhtään varaa olla syömättä, kun olen muutenkin näin laiha"Joki lyö päänsä lamppuun
-> "onneksi noin ei voi tapahtua mulle, kun olen tällainen hobitti"Argh...
Oijoi, tunnen samanlaisen. Hänenkin pitää joka tilanteessa korostaa juuri tuota pienuuttaan ja pituuttaan ja ahtaa itsensä joka bileissä johonkin kenkälaatikkoon tai keksipurkkiin, että muut pääsisivät nauramaan ja ihastelemaan sitä kuinka pieni hän on. Ei tossa nyt satunnaisesti mitään vikaa ole, mutta joka ainoassa tapaamisessa toistuvana alkaa hieman ärsyttää ja ihmetyttääkin, on kuitenkin jo aivan aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi tällaista.
Kas. Osaat laskea.
No jos suomalainen nainen on keskimäärin 165 senttiä, niin okei, on hän sitten todella lyhyt 164-senttisenä, sovitaan niin.
Hän on 16. Hänen ikäluokassaan keskipituus om huomattavasti enemmän kuin 165. Koko hänen luokallaan ei ole ketään joka olisi samanpituinen tai edes suunnilleen samanpituinen. Hän on lyhyt. On surrutkin asiaa kovasti. Mut hei hienoa että täällä musta muuttuu valkoiseksi.
Oih, mulla on monta tuttua, jotka hokevat tuota pienuuttaan. Minä olen 175 cm ja siis goljatti heidän mielestään. Ja kun tuttava on 160 cm (BMI noin 30) hän taukoamatta hokee kuinka pieni hän on. Tekisi mieli sanoa että ei ole pieni vaan lyhyt.
Ja anoppi.... huokaus. Se on 162 cm ja kengännumero 36. Ja voi luoja, ei ole hetkeä ettei korostaisi pienuuttaan. Miksi ihmiset tekee tuota? Eivätkö ole sinut itsensä kanssa?
Mun miniä on 154 cm ja painaa 42 kg, ja sanoisin että hän on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi tällaista.
Kas. Osaat laskea.
Ikäluokassaan on pitkä, koska hän on lapsi ja lapset ovat lyhyempiä kuin aikuiset!
Juu, se on raivostuttavaa, mutta SE on vielä raivostuttavampaa, kun tällainen oikeasti pieni ja laiha ihminen koko ajan jauhaa siitä, miten läski ja paksu hän on :O Vetää nahkaa sormien väliin ja kehottaa katsomaan miten paljon hänellä on rasvaa tässä ja tässä.... Ja sitten kaikki tietysti yhteen ääneen hehkuttaa hänelle, että eieiei, sä olet niin pieni ja laiha ja lässynlässyn...
Ainoa asia jolla tuntevat voivansa päteä. Miehillähän asia on juuri toisinpäin.
Mulla on ystävä, joka on ollut anorektisen laiha koko ikänsä ja tunnustanut mulle useampaankin otteeseen, että ihailee Victoria Beckham - tyyppistä laihuutta ja haluaa aina pysyä laihana, eikä hoikkana, joka on hänelle yhtä kuin pulska. Yllättäen sama tyyppi on aina somessa kommentoimassa lihavien haukkumista koskevissa keskusteluissa, että "miksi meitä laihoja saa arvostella" "itse en ainakaan voi sille mitään että olen aina ollut pieni ja laiha ja KÄRSIN, jos mua sanotaan laihaksi" Yök mitä kaksinaamaisuutta...
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli myös eräs tuttu (ex-miehen kaverin puoliso), joka jaksoi myös jauhaa pienuudestaan koko ajan. Hänestä oli hauskaa verrata jalkojaan (koko 32) minun jalkateriini (41) samoin käsien suuruutta. Eihän sillä ollut merkitystä, että olin yli 15 senttiä pidempi kuin hän. 🙄
...jatkan vielä. Sitten jaksoi aina valittaa kun mistään ei löydy riittävän pieniä vaatteita ja kenkiä, ihan lastenosastoilla oli vaan sopivia vaatteita. Onneksi ei ole tarvinnut enää tavata tätä rouvaa.
Ei mene ihan noin. Vaatekokoon vaikuttaa myös rintojen, hartioiden ja vyötärön koko. Ei aina pituus. Itsekin käytin xs-kokoa kun olin 55kg (pituus 166cm)