Asioita joita ennen käytettiin, tänä päivänä ei enää (Peukutusketju)
Maailma muuttuu ja on paljon asioita joita vielä parikymmentävuotta sitten käytettiin ja tänään ei.
Kirjoita vai yksi asia per viesti. Varsinaisten fyysisten esineiden esimerkiksi puhelinkoppi lisäksi voit kirjoittaa myös tekemisiä. Laskujen vienti pankkiin, jossa pankkineiti sitten hoisi ne täyttämäsi lipukkeen mukaisesti.
Peukku ylös jos olet käyttänyt asiaa
Peukku alas jos et ole käyttänyt
Esiemrkki: Puhelinkoppi
Kommentit (1940)
Trolli-nukkehahmot 1990- luvulta
Vierailija kirjoitti:
Enkelikellot, jotka alla olevat kynttilät saivat liikkeelle, joulukoristeena
Just 2017 jouluksi ostin tällaisen, on kerrassaan hieno
Vällyt eli peitteet, joissa on toisella puolella kangasta ja toisella puolella villoineen parkittua lampaan nahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vällyt eli peitteet, joissa on toisella puolella kangasta ja toisella puolella villoineen parkittua lampaan nahkaa.
Olen lapsena maannut tällaisen alla, mutta siinä oli toisella puolella nahka ja toisella puolella paksu karva. Siis lampaan nahka ja villa samassa. Kuuma ja painava
924 kirjoitti:
En löytänyt kuvaa, mutta sellainen tunnelmavalo josta lähti monta pitkää, jäykkää narua, jotka muodostivat yhdessä semmoisen puolipallon. Narujen päässä oli pieni valkoinen lamppu. Kai näitä oli myös erivärisiä.
http://bebeeh.blogspot.fi/2012/05/sisustuskuvahaaste-valaisin.html
Vierailija kirjoitti:
Laskujen maksaminen pankissa tai esim. jossain ostoskeskuksessa olevalla maksuautomaatilla.
Maksuautomaatteja on kyllä edelleenkin olemassa.
Klaffilipasto/ -kirjoituspöytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö on morsiamille hattuja? Se oli kovinta muotia v. 1976! Hunnun tilalla valkoinen lierihattu.
Morsiuskruunut
Ne olisivat kauniita, mutta nykyisin on vaan prinsessatiaroita
Kun menin naimisiin 70-luvulla, siskoni ruotsalainen poikaystävä toi minulle Tukholmasta morsiuskruunun. Se oli hurjan kaunis. Vein sen kampaamoon, jossa siihen kampauksen yhteydessä kiinnitettiin sitten huntu. Kampaamossa kruunua kävivät kaikki ihastelemassa. En osannut itse ajatella siitä, että se olisi harvinainen, olin niin nuori silloin. Mutta myöhemmin olen todennut, että en ole kenelläkään nähnyt sellaista, ellei sitten kuninkaallisten hääkuvissa, mutta siis en missään ikinä ole sellaista kenenkään morsimen päässä nähnyt silloin enkä sen jälkeen. Kruunu oli sen siskoni poikaystävän suvun omistama, eli sain sen vain lainaksi. En silloin edes ajatellut asiaa, olin niin täynnä kaikkea muuta, mutta jälkeenpäin olen ihmetellyt, että miten hän sen minulle sieltä asti toi ja miksi ihmeessä. Ei sitä kukaan ollut osannut edes pyytää.
Avioliittoni päätyi myöhemmin eroon, mutta edelleen herättää ihastusta hääkuvieni morsiuskruunu. Ja olinhan minä tietysti itsekin vielä nuori ja nätti, olin vasta 18-vuotias.
Mummollani oli rukki ja värttinä 50-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Selänpesuun tarkoitettavaa välineistöä (pesulaput, -vamput ja -harjat). Nykyään käydään joka päivä suihkussa, joten selkää ei tarvitse erikseen hinkata. Toki jotkut tätä tekevät edelleen.
Mä en nyt oikein ymmärrä, miten päivittäinen suihkussa käynti poistaisi selän pesun tarpeen. Esim kuollutta ihoa kertyy kyllä selkään ja se ei pelkällä suihkulla lähde.
Hissinkuljettajat