Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkä kierto ja raskaaksi tuleminen

Vierailija
27.04.2018 |

Olemme miehen kanssa yrittäneet raskautta n. Puoli vuotta. Ja ei ole tärpännyt, vaikka on ovistestejen kanssa leikitty, joiden mukaan ovuloin. Tämän lisäksi minulla on kalenteri apuna, joka osoittaa" parhaat päivät" raskautumiselle. Tietysti omien merkintöjen mukaan. Olen siis perusterve, 22-vuotias, 50kg nainen, joten ikä tai terveys ei pitäisi olla ongelmana. Ja gynen mukaan kaikki on kunnossa.
Äitini kanssa keskustelimme tuossa taannoin ja hän kertoi, että ennenkuin odotti minua niin hän tarvitsi keltarauhashormonia raskautuakseen, sillä hän kiertonsa oli pitkä. Aloin siis tarkasteleen omaani ja se on n. 31-40.
Onko kellään kokemusta tuosta keltarauhashormonista tai sen avulla raskaaksi tulosta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50kg on aika alhainen paino (jos siis olet väh. keskipituinen tai pitkä) raskaaksi tulemiseen.

Vierailija
2/6 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ekasta ovitrellekierrosta raskauduin. Tukee keltarauhasen toimintaa ja keltarauhastaso oli huono. Lääkärit tosin suhtautuvat epäillen minun kokemuksen mukaan. Oli pitkä tie saada ovitrelle, lugeja en saanut pyytämälläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata heti alkaa lääkkeitä syömään. Googleta Fertility friend diet. Syö terveellisesti ja opettele löytämään ovulaatiosi eri mittareita ja kehon merkkejä lukien.

Vierailija
4/6 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 155cm pitkä, joten 50kg on ihan normipaino. Syön tällähetkellä jo monipuolisesti ja käytän myös lisäravinteita kuten foolihappoa. Hormonaalisen ehkäisyn lopetin n. 1 vuosi sitten, joten niidenkään ei pitäisi vaikuttaa. On kai sitten syytä varata aika gynelle, jolta voisin pyytää reseptiä siihen keltarauhashormoniin. Ovulaatio on sinänsä helppo tunnistaa ovislimasta, sekä juurikin siitä tikusta.

Ap

Vierailija
5/6 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pitkä kierto eli 40-52 pv. Raskaaksi olen tullut joka kerta heti eli viisi kertaa. Kolme lasta on, kun kaksi varhaista keskenmenoa.

Vierailija
6/6 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma voi myös olla miehessä ja tätä ei tiedä ennenkuin antaa näytteet purkkiin. Miehen kannattaa myös kiinnittää huomiota syömiseensä sekä juomiseensa sillä on viitteitä että säännöllinenkin noin viisi alkoholiannosta viikossa vaikuttaa sperman laatuun ja määrään. googlaa sperm and alcohol consuption. Eli korkkia kiinni myös miehellä. sperman kehitys kestää loppuun asti kiveksissä 3 kk vaikkakin sitä kehittyy kokoajan. Tuloksia ei siis tule nopeaan. Monivitamiinit myös miehelle.