Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nizoral ei auta, tuntuu kuin ois rupia päänahassa kun hilsepaakkuja

Vierailija
26.04.2018 |

oli päivän parempi kun kammalla rapsutin ne pois ja perään pesu nizoralilla mut nyt taas pää näyttä tuota moskaa

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ducray kertyol PSO-shampoo apteekista.

Voimakkaaseen hilseilyyn ja päänahan karstoitukseen sekä psoriaasikseen. Tällä lähtee varmasti!

Vierailija
22/31 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ducray kertyol PSO-shampoo apteekista.

Voimakkaaseen hilseilyyn ja päänahan karstoitukseen sekä psoriaasikseen. Tällä lähtee varmasti!

Tossa näyttää olevan yks ainesosa methylisothiazolinone. Sehän on voimakkaasti allergisoiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen kokeillut nitzorelia ja joskus vetänyt pään täyteen voidetta. Tulee sellaisia kuivia finnejä ja iho punittaa kun raapii.

Vierailija
24/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kutina vaivaa eniten yöllä kun pitäisi nukkua. Itse olen saanut helpotuksen kun pesen hiukset yöllä, siis esim klo 2.00 yöllä, se helpottaa, kannattaa kokeilla.

Vierailija
25/31 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla hilseileviä läikkiä muualla iholla? Psoriasis?

Vierailija
26/31 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voisiko kokeilla esim hydrokortisoni voidetta mitä saa ilman reseptiä? Tämä ei hirveästi varise eli jää sinne päänahkaan. Taliköhnää veikkaan itsekkin mutta eikös nizoralin pitäis vähäsen auttaa siihenkin?

selukos shampoota olen myös joskus käyttänyt ja ei ainakaan pahene, nyt jostain syystä tosi pahana.

Olen kokeillut tässä parin viikon sisällä kookosöljyä, nizoralia ja nyt sitten on näin pahana :/

ap

Jos on taliköhnä eli seborrea, niin öljyt ei silloin sovi, ne saattaa pahentaa tilannetta.

Pitää pestä joka päivä. 

Esim Nizoral ohjeen mukaan pari kertaa ja välipäivinä muu mieto shampoo. Shmpoossa ei saa olla silikonia! 

Vierailija
27/31 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

psoriaasi ei pesemällä lähde

Vierailija
28/31 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja jos palstalääkärien diagnosointiin auttaa, niin ongelma vain pään etuosassa korvien yläpuolella ja otsassa ja ohimoilla hiusrajasta 5cm, takaraivossa ei ole esim ollenkaan.

Ja kyllä rapsutan sen pois, koska se ei pesemällä lähde, hilse on saatava pois ennen minkään lääkeshampoon laittoa

ap

Olen kuorinut kaaliani lisäämällä pieneen vesitilkkaan sulattamani 2 asperiinitablettia shamppooseen ja pessyt sillä.  

Salisyylihappo kuorii. 

Vierailija
29/31 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&S hilseshampoo on parempi kuin moni lääkeshampoo. Samoin ruskean pullon tervashampoo. Tuo on krooninen ja geneettinen ongelma. Itsellä on ja isäukolla oli myös.

Vierailija
30/31 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaapa aika ihotautilääkäriltä niin ei tarvi arvuutella diagnoosia. 
Kalliimmaksi  tulee kokeilla eri vaihtoehdot  ja voi vaan pahentaa tilannetta.

Vierailija
31/31 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan psoriasista,  minulla on se ja tekee päänahan juuri tuollaiseksi. Minulla on siihen lääkärin määräämää kortisoniliuosta mutta ei se paljon auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme