Nizoral ei auta, tuntuu kuin ois rupia päänahassa kun hilsepaakkuja
oli päivän parempi kun kammalla rapsutin ne pois ja perään pesu nizoralilla mut nyt taas pää näyttä tuota moskaa
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ducray kertyol PSO-shampoo apteekista.
Voimakkaaseen hilseilyyn ja päänahan karstoitukseen sekä psoriaasikseen. Tällä lähtee varmasti!
Tossa näyttää olevan yks ainesosa methylisothiazolinone. Sehän on voimakkaasti allergisoiva.
Sama. Olen kokeillut nitzorelia ja joskus vetänyt pään täyteen voidetta. Tulee sellaisia kuivia finnejä ja iho punittaa kun raapii.
yleensä kutina vaivaa eniten yöllä kun pitäisi nukkua. Itse olen saanut helpotuksen kun pesen hiukset yöllä, siis esim klo 2.00 yöllä, se helpottaa, kannattaa kokeilla.
Onko sulla hilseileviä läikkiä muualla iholla? Psoriasis?
Vierailija kirjoitti:
voisiko kokeilla esim hydrokortisoni voidetta mitä saa ilman reseptiä? Tämä ei hirveästi varise eli jää sinne päänahkaan. Taliköhnää veikkaan itsekkin mutta eikös nizoralin pitäis vähäsen auttaa siihenkin?
selukos shampoota olen myös joskus käyttänyt ja ei ainakaan pahene, nyt jostain syystä tosi pahana.
Olen kokeillut tässä parin viikon sisällä kookosöljyä, nizoralia ja nyt sitten on näin pahana :/
ap
Jos on taliköhnä eli seborrea, niin öljyt ei silloin sovi, ne saattaa pahentaa tilannetta.
Pitää pestä joka päivä.
Esim Nizoral ohjeen mukaan pari kertaa ja välipäivinä muu mieto shampoo. Shmpoossa ei saa olla silikonia!
Vierailija kirjoitti:
ja jos palstalääkärien diagnosointiin auttaa, niin ongelma vain pään etuosassa korvien yläpuolella ja otsassa ja ohimoilla hiusrajasta 5cm, takaraivossa ei ole esim ollenkaan.
Ja kyllä rapsutan sen pois, koska se ei pesemällä lähde, hilse on saatava pois ennen minkään lääkeshampoon laittoa
ap
Olen kuorinut kaaliani lisäämällä pieneen vesitilkkaan sulattamani 2 asperiinitablettia shamppooseen ja pessyt sillä.
Salisyylihappo kuorii.
H&S hilseshampoo on parempi kuin moni lääkeshampoo. Samoin ruskean pullon tervashampoo. Tuo on krooninen ja geneettinen ongelma. Itsellä on ja isäukolla oli myös.
Varaapa aika ihotautilääkäriltä niin ei tarvi arvuutella diagnoosia.
Kalliimmaksi tulee kokeilla eri vaihtoehdot ja voi vaan pahentaa tilannetta.
Veikkaan psoriasista, minulla on se ja tekee päänahan juuri tuollaiseksi. Minulla on siihen lääkärin määräämää kortisoniliuosta mutta ei se paljon auta.
Ducray kertyol PSO-shampoo apteekista.
Voimakkaaseen hilseilyyn ja päänahan karstoitukseen sekä psoriaasikseen. Tällä lähtee varmasti!