Kuinka kauan Kelassa kestää päätöksenteko?
Hakemuksen kohdalla on lukenut jo melkein 2 viikkoa "käsiteltävänä". Tuleeko teksti siihen heti kun hakemus ja liitteet on lähetetty, vai vasta sitten kun hakemus todella otetaan käsittelyyn?
nimim. pyhällä hengelläkö maksan seuraavan vuokran?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
http://www.kela.fi/kasittelyajat
siitä voit katsoa
Mutta siirtyykö hakemuksen tila käsiteltäväksi heti, vai vasta sitten kun se todella otetaan käsittelyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siitä voit katsoa
Mutta siirtyykö hakemuksen tila käsiteltäväksi heti, vai vasta sitten kun se todella otetaan käsittelyyn?
Ei kyllä ne viikon ennen muuttaa tilan kun käsitteelee... mieti nyt vähän itsekin :D
Ei sinun pidä pyhällä hengellä elää vaan niillä säästöillä jotka on tarkoitettu näitä tilanteita varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siitä voit katsoa
Ei kyllä ne viikon ennen muuttaa tilan kun käsitteelee... mieti nyt vähän itsekin :D
Mitä tässä nyt siis pitäisi miettiä? Että siellä on nyt käsitelty hakemustani pari viikkoa eikä osata tehdä päätöstä?
Tässä taas hyvä kysymys palstalle
Mitä jos soittaisit tai kirjoittaisit Kelaan ja kysyisit sieltä.
Käsittely kestää sen aikaa, kun kyseisen tuen käsittely kestää.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sinä nokkela. Sanotko myös kelloa kysyville että "saman verran ku eilen tähän aikaan"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sinä nokkela. Sanotko myös kelloa kysyville että "saman verran ku eilen tähän aikaan"?
Mitä tähän muuta voi sanoa kuin sen miten asia on?
Hakemus on joko käsittelyssä tai käsitelty.
No et varmastikaan ole ainoa kenen hakemus siellä on käsiteltävänä. Voihan siellä olla ruuhkaakin. Tuskin siellä huvikseen pidetään hakemuksia odottelemassa. :D Jos sulla on kauhee hätä niin ota puhelin kauniiseen käteen ja soita sinne ja kysy tilannetta.
Muistelen huomanneeni että heti hakemuksen lähetyksen jälkeen lähetys on "käsiteltävänä". Eikä ne ilmoitetut käsittelyajat välttämättä vastaa yhtään todellista käsittelyaikaa, itse olen odotellut tt-tukipäätöksiä joka kerta lähemmäs toista viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Eli hakemuksen tilana on käsiteltävänä, vaikka sitä ei vielä varsinaisesti käsiteltäisi?
Vierailija kirjoitti:
Muistelen huomanneeni että heti hakemuksen lähetyksen jälkeen lähetys on "käsiteltävänä". Eikä ne ilmoitetut käsittelyajat välttämättä vastaa yhtään todellista käsittelyaikaa, itse olen odotellut tt-tukipäätöksiä joka kerta lähemmäs toista viikkoa.
Minulla taas toimeentulotukihakemus on aina merkitty käsiteltäväksi vasta sinä päivänä kun päätös on tehty. Mulla ei ole myöskään koskaan mennyt tt-tuen saamiseen enempää kuin se 7 arkipäivää. Jos sulla menee kauemmin niin sitähän voi valittaa koska lain mukaan tt-tuen päätös täytyy tulla 7 arkipäivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hakemuksen tilana on käsiteltävänä, vaikka sitä ei vielä varsinaisesti käsiteltäisi?
Aplodeja
Jos käittelyajaksi kerrotaan 7 arkipäivää (poislukien lauantai, sunnuntai ja arkipyhät), lisää siihen pei pankkipäivää (arkipäivää), niin kysy sen jälkeen Kelasta, jos mitään ei ole kuulunut. Siis lisäselvityspyyntöä tai rahoja tilille. Lasket ne päivät siitä alkaen, kun olet hakemuksen jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplodeja
Aplodeja antaa myös aloittaja. Kiitos siitä, että sain sentään vastauksen kysymykseeni.
Riippuu vähän kaikesta. Itsellä perus tuet (opinto-, asumis-, työttömyys- jne) ovat menneet parissa päivässä läpi. Toisaalta asun yksin ja liitteet ovat aina olleet selkeitä, jos on paljon tarkistettavia asioita niin voi mennä pitkäänkin.
Minulla on kuntoutustukihakemus ollut käsiteltävänä nyt 10 viikkoa. Keskimääräinen käsittelyaika kuulemma 8 viikkoa. Olen joutunut turvautumaan vanhempiini vuokranmaksussa ja ruoan pöytäänsaamisessa koko tämän ajan. Stressaa hirveästi.
siitä voit katsoa