Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi heti kun vähänkin enemmän liikkuu ja kuntoilee, tuleekin kipeäksi

Vierailija
26.04.2018 |

Ärsyttävää, pakko lopettaa liikkuminen taas kerran. Kaksi vikaa päivää kun yritin juosta, jalat oli niin kipeät ettei ne suostunu ottamaan kuin muutaman juoksuaskeleen, sääriluuhunkin sattui.
Miksi näin käy joka kerta kun oikeasti haluan kohottaa kuntoa, pitäisikö käydä juoksulenkillä vain noin kerran pari viikkoon ettei tulisi kipeäksi?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat voi olla jatkuvasti kipeät väärästä askeltyylistä tai yliliikkuvista lihaksista johtuen. Flunssaa jos meinaa pukata heti kun liikkuu enempi, niin kannattaa huomioida vitskut. Itse käytän 100mikrogrammaa d:tä päivässä talven ja vähänkin jos meinaa olla ede nuhaa niin 3 c-vitamiini poretablettia (1000mg) päivässä. Salille menen pienessä nuhassakin, yleensä lähtee sillä pois.

Vierailija
22/30 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oikeasti tulin kipeäksi. Enkä edes pue liian vähän. Nyt on flunssa. En juokse enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Oon kävelly pikkuhiljaa koko ajan enemmän tammikuusta asti. Nyt pari-kolme viikkoa sitten otin mukaan vähän rankempaa HIITiä ja painoja, ja tadaa, 38 kuumetta ja saikkua koko viikko.

Huokaus. En ymmärrä miten pitäisi päästä hyvään kuntoon tai mikä on vialla. Jatkan toipumisen jälkeen taas kevyellä liikunnalla, mutta olishan se kiva saada hyvä peba (heh).

Vierailija
24/30 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varovainen aloitus. Ve-nyt-te-ly!!! Kehonhuolto sakkaa tosi monella.

Minä edes pysty venyttelemään, erittäin löysät ja yliliikkuvat nivelet ollut lapsesta asti, fysioterapia ei auttanut, tekee kipeää...

Vierailija
25/30 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ahnehtia, lepopäiviä kannattaa pitää. Olen juossut monta maratonia, enkä ole tehnyt ikinä enempää kuin neljä lenkkiä viikossa, joista yksi on ollut pitkä, yli parinkympin lenkki.

Vierailija
26/30 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko liikunnasta flunssaantujat koskaan ajatelleet astman mahdollisuutta? Netissä on testejä, minkä perusteella voi varata jatkoon lääkärin. Rasitusastma on juuri tuollaista, raju aloitus, keuhkoputket supistuu liikaa ja pöpöt pääsee valloilleen ahtaantuneissa putkissa..

Vierailija
27/30 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppaa kuunnellen ja varovasti alottaen aina kaikki liikunta. Ja ihan normaalia että kipeytyy aluks, se menee nopeesti ohi kunhan palautuu rauhassa ja jatkaa vaan kun tuntuu taas hyvältä. Kannattaa opetella oikee, rento ote liikuntaan jo nuorena, tuollasen tempun jos teet vanhana ni saattaa olla että menee vuosiakin palautua rehkimisvammoista. Venyttely, jooga tai muu kans ohjelmaan.

Vierailija
28/30 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin lukemassa tuosta penikkataudista ja tämä:

"on synnynnäinen, tai se on saattanut kehittyä esimerkiksi nivelsiteiden revähdyksen seurauksena"

Mulla on juuri tästä jalasta joka kipeytyy, vuosia sitten nilkka nyrjähtänyt niin pahasti, että en pystynyt ekan nyrjähdyksen jälkeen kävelemään sillä jalalla sitten se on kymmeniä kertoja sen jälkeen nyrjähtänyt uudestaan. Nivelsiteet menny..mutta nyt ei oo pitkään aikaan onneksi nyrjähtänyt, siitä kuuluu niin inhottava ääni joka kerta. Ap

Laitan vielä selkeämmin tämän:

Usein penikkataudille altistaa jalkaterän virheellinen toiminto. Jopa 70 prosenttia suomalaisista kärsii jalan virheasennoista, useimmat ylipronaatiosta eli linttaan astumisesta. Nilkka ja jalkaterä kiertyvät tällöin liikaa sisäänpäin jossain rasituksen vaiheessa. Liikehäiriö on synnynnäinen, tai se on saattanut kehittyä esimerkiksi nivelsiteiden revähdyksen seurauksena.

Onkohan mulla enää mitään mahollisuuksia jatkaa juoksua, kun tuo nilkka on mennyttä...

Pronaatiotuki kenkään.

Näissä on se huono puoli että mitä enemmän apuja, sitä enemmän kropan luonnolliset tukirakenteet surkastuu. Vähän sama kun silmälaseissa, jos korjaa linssillä näköö eikä treenaa silmälihaksia niin näkö vaan huononee ja huononee. En lähtis korjaamaan yhtään mitään millään apukeinoilla tai lääkityksillä tai lisillä ennen kun on aivan pakko. Se että alottaa ja kipeytyy penikat kun ei oo tottunut minkäänlaiseen rasitukseen ei oo mikään syy lähteä diagnosoimaan, saati sitten korjaamaan mitään. Tollasella asenteella pilaa kroppansa. Treeniä vaan ja sopivassa määrin.

Vierailija
29/30 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla, todella ärsyttävää. Kovasti haluaisin kohottaa kuntoa, mutta parhaillaan taas telakalla, juurikin tuollaisen yleisen kipeän, kuumeisen ja flunssaisen olon vuoksi. Pienestä oon yrittänyt aina aloittaa, mutta ehkä kuitenkin sitten tehnyt liikaa... Pitää varmaan seuraavaksi aloittaa korttelin ympäri kävelyllä etanan vauhdilla :D Juosta en enää edes uskalla, kun lonkat ja polvet kipeytyy aina niin pahasti, mitään syytä tälle ei ole koskaan löytynyt. Ehkä pitäisi keskittyä vain johonkin joogaan tms. mutta se vaikuttaa tylsältä...

Vierailija
30/30 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu mulla, todella ärsyttävää. Kovasti haluaisin kohottaa kuntoa, mutta parhaillaan taas telakalla, juurikin tuollaisen yleisen kipeän, kuumeisen ja flunssaisen olon vuoksi. Pienestä oon yrittänyt aina aloittaa, mutta ehkä kuitenkin sitten tehnyt liikaa... Pitää varmaan seuraavaksi aloittaa korttelin ympäri kävelyllä etanan vauhdilla :D Juosta en enää edes uskalla, kun lonkat ja polvet kipeytyy aina niin pahasti, mitään syytä tälle ei ole koskaan löytynyt. Ehkä pitäisi keskittyä vain johonkin joogaan tms. mutta se vaikuttaa tylsältä...

Pyöräily ja kyykkyhommat polvia varten. Sisälläkin voi jumpata vaikka mitä kehonpainojuttuja, muuakin kun joogaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi