Kun mies ottaa kaiken keskustelun "syyttelynä ja nalkutuksena" ja on puolustuskannalla
Esimerkkejä olisi tässä kymmenen vuoden aikana varmaan tuhansia, mutta kerro nyt viimeisimmän, eli miehelle tuli postipaketti mutta se tuli minun osoitteeseeni, koska helpompi hakea lähipostista. Soitin ja sanoin, että tuli kirje, että paketti on saapunut.
Kysyin missä hän menee (oli asioilla) että haemmeko paketin heti vai jonain toisena päivänä. Mies vastasi heti kiukkuisena ns. puolustuskannalla "No täällä on v*ttu 40 rajoitus, en mä pääse täältä yhtään nopeampaa sinne" Sanoin, ettei tarvitse suuttua, kysyin vaan. Sitten sanoi "Mä en jaksa tota sun nalkutusta, joku v*tun paketti, ihan sama" ja löi luurin korvaan.
En tiedä kauanko jaksan enää. Joku ihan normaali kysymys on hänelle nalkutusta ja valittamista. Muutamia esimerkkejä mainitakseni
*Se jos kysyn tarvitseeko hän kaupasta jotakin kun käyn -Hoidan kyllä v*ttu ite omat ostokseni
*Jos kysyn mitä mieltä hän oli tekemästäni ruuasta - No oliko siinä sitten jotain ulostuslääkettä vai
*Kun maksoin sovitusti yhden hänen laskunsa ja automaatilla kysyin saanko sen rahan takaisin nyt vai myöhemmin, ei kiirettä, hän alkoi muiden nähden inttää että "oonko sitten joskus jättänyt maksamatta vai" ja paiskasi rahan käteeni niin että osa lensi lattialle
Nykyään yritän vaan olla hiljaa koska kaikki mitä teen tai sanon on väärin.
Kommentit (12)
Mies oli tuollainen ennen johtuen lapsuudestaan koska hänen isänsä oli samanlainen. Ehkä terapia auttaisi?
Nämä WT-porukan parisuhde päivitykset on ihan parhaita. Jotenkin uskomattoman oloista juntteilua mutta varmaan tätä ihan oikeasti tapahtuu?
Joku perustavanlaatuinen ongelma, meillä oli mies tuollainen kun mietittiin eroa. Ja tuollainen käytös oli syy ja seuraus. Hivenen oli haastavaa selvitellä ongelmia, kun kaikki oli nalkutusta. Mutta sitä kesti siis 1-2 v ja olin jo ihan valmis iskeen hanskat tiskiin. Kymmentä vuotta en ikinä katselis..
Ja sä olet sietänyt tuota 10 vuotta? Miksi ihmeessä??
Hyvä kun teillä on omat osoitteet. Nyt lakkaat huolehtimasta miehen asioista ihan kokonaan.Jos märisee, laitat luurin kiiinni toivottettuasi hyvää iltaa. Et tarjoudu menemään miehen luo etkä kutsu sitä luoksesi. et soita päivittäin ja kysele kuulumisia. Hetken kuluttua huomaat kuinka olosi kevenee kun ei tarvitse miettiä toisen mielialoja.
Ei se mies halua olla sun kanssa muttei jaksa etsiä toistakaan. Tee teille molemmille palvelus ja dumppaa se jätkä.
Ihan naurettavaa, eihän toi oo mtn, että ottaa kaiken syyttelynä ja nalkutuksena. Toi mieshän on ihan pelle, mitä hittoa? Ei tossa oo kyse mistään nalkutuksesta yms, tai et ottais nalkutuksena, toi mies kuulostaa mannelta. Odotin jotain tavallisen arjen ongelmia.
Tunnistan samantyylistä käytöstä omassa miehessäni, joskin huomattavasti lievempänä. Tosi raskasta. Kysymys pitää aina aloittaa "Asialla ei nyt ole kiire, mutta.... Ei nyt tarvitse heti katsoa, mutta.... Oletko ehtinyt...." Jne
Meillä tosiaan olen oppinut pehmentämään kysymyksiäni ja aloituksiani, mutta noin aggressiivista käytöstä en kyllä enää jaksaisi. Jos miehesi ei kykene asialliseen keskusteluun eikä näe käytöksessään mitään ongelmaa, niin ei sitten muuta kuin kiitos näkemiin!
Hm, mietin vaan että milloin sun mitta tulee täyteen huonoa kohtelua?
Oma vika kun tuollaista ihmistä elämässäsi katsot.
Sehän pitää sua ihan kynnysmattona jolle voi puhua mitä sylki suuhun tuo. Pistä kulkemaan omia polkujaan.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkejä olisi tässä kymmenen vuoden aikana varmaan tuhansia, mutta kerro nyt viimeisimmän, eli miehelle tuli postipaketti mutta se tuli minun osoitteeseeni, koska helpompi hakea lähipostista. Soitin ja sanoin, että tuli kirje, että paketti on saapunut.
Kysyin missä hän menee (oli asioilla) että haemmeko paketin heti vai jonain toisena päivänä. Mies vastasi heti kiukkuisena ns. puolustuskannalla "No täällä on v*ttu 40 rajoitus, en mä pääse täältä yhtään nopeampaa sinne" Sanoin, ettei tarvitse suuttua, kysyin vaan. Sitten sanoi "Mä en jaksa tota sun nalkutusta, joku v*tun paketti, ihan sama" ja löi luurin korvaan.
En tiedä kauanko jaksan enää. Joku ihan normaali kysymys on hänelle nalkutusta ja valittamista. Muutamia esimerkkejä mainitakseni
*Se jos kysyn tarvitseeko hän kaupasta jotakin kun käyn -Hoidan kyllä v*ttu ite omat ostokseni
*Jos kysyn mitä mieltä hän oli tekemästäni ruuasta - No oliko siinä sitten jotain ulostuslääkettä vai
*Kun maksoin sovitusti yhden hänen laskunsa ja automaatilla kysyin saanko sen rahan takaisin nyt vai myöhemmin, ei kiirettä, hän alkoi muiden nähden inttää että "oonko sitten joskus jättänyt maksamatta vai" ja paiskasi rahan käteeni niin että osa lensi lattialleNykyään yritän vaan olla hiljaa koska kaikki mitä teen tai sanon on väärin.
Lähde suhteesta heti! Ihan järkyttävää käytöstä, älä jää tollasta kuuntelemaan.
vihanhallintaongelma...