Miksi mun ex-mies haluaa korostaa mulle koko ajan tätä pointtia?
Ollaan erottu n. puoli vuotta sitten ja hän meni heti erottuamme uuteen suhteeseen.
Hän on sanonut minulle varmaan sata kertaa, että kai tajuan, että eroa voi käsitellä myös uudessa suhteessa. Miksi ihmeessä hän haluaa minulle tätä uskotella?
Mä olen sinkku ja varmaan vielä pitkään, koska edelleen niin rikki tuosta erosta. Oltiin 10 vuotta yhdessä ja yhteisiä lapsia.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
On toi aika outoa just että miehet voi tuosta noin vaan aloittaa uuden suhteen. Itselle tapahtunut samaa ja monille kavereille myöskin. Ihan kuin miehillä ei oikeasti olisi mitään tunteita päässä vaan pelkästään alapäässä?
Niin, no en mä tätä mun eksästä ihmettele laisinkaan. Se oli mulle enemmänkin itsestäänselvyys, että löytää heti erottuamme uuden naisen. Mutta miksi hänen pitää uskotella mulle, että hän pystyy käsittelemään eroa uudessa suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Jankuttaa sitä todennäköisesti itselleen. Miksi muuten todistelisi?
Eli että oikeasti ei pystykään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toi aika outoa just että miehet voi tuosta noin vaan aloittaa uuden suhteen. Itselle tapahtunut samaa ja monille kavereille myöskin. Ihan kuin miehillä ei oikeasti olisi mitään tunteita päässä vaan pelkästään alapäässä?
Niin, no en mä tätä mun eksästä ihmettele laisinkaan. Se oli mulle enemmänkin itsestäänselvyys, että löytää heti erottuamme uuden naisen. Mutta miksi hänen pitää uskotella mulle, että hän pystyy käsittelemään eroa uudessa suhteessa?
Hän uskottelee sitä itselleen. Sinä nyt satut olemaan se kohde, jolle hän sanoo sen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan erottu n. puoli vuotta sitten ja hän meni heti erottuamme uuteen suhteeseen.
Hän on sanonut minulle varmaan sata kertaa, että kai tajuan, että eroa voi käsitellä myös uudessa suhteessa. Miksi ihmeessä hän haluaa minulle tätä uskotella?
Mä olen sinkku ja varmaan vielä pitkään, koska edelleen niin rikki tuosta erosta. Oltiin 10 vuotta yhdessä ja yhteisiä lapsia.
Uittuako sitä muilta kysyt? Kysy äijältä itseltään. Ei sinun tarvitse puhua hänen kanssaan mistään muusta kuin lastenne asioista.
Itsekin eronneena en käsitä, miksi kusipäämieheen pitäisi uhrata yhtäkään ajatusta. Anna mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa itelleni on käynyt niin että ensirakkauteni jätti ja kolmen kuukauden päästä löysin paljon paremman miehen, joka nyt sitten jätti kans yli 10v jälkeen. Ensirakkaus oli siis ensimmäinen ja kesti vain reilun vuoden, eikä ollut lapsia. Mutta jos on lapsia ja pitkään oltu yhdessä niin onhan se nyt aika hemmetin vaikea käsittää, miten mies voi vaan lähteä ja ottaa uuden heti ja unohtaa kaiken? Yleensä menee pari vuotta niin tajuaa kyllä ensi huuman mentyä...
Mun exä (joka myös lähti samantien uuteen suhteeseen vähän yli 2 vuotta sitten) korostaa sitä, miten tärkeää lapselle (nyt 5v) on se, että turvalliset ihmiset ympärillä eivät vaihdu. Siksi minä en saisi seurustella, koska siitä tulee lapselle ongelmia. Mies sen sijaan voi vaihtaa uuteen naiseen vaikka kuukauden välein ja esitellä naisensa lapselle, mutta kun minä yli vuoden tuntemisen ja hyvin hitaasti alkuunlähteneen seurustelun jälkeen tulin siihen tulokseen, että poika ei hajoa, vaikka kohtaa miesystäväni leikkikentällä, niin exä sai raivarin. Hänen lapsensa turvallisuudentunne on uhattuna, kun lapsen äiti puhuu vieraalle aikuiselle!
Ei sillä ole tarvetta käsitellä, sehän on uudessa suhteessa jossa voi tehdä ne samat virheet hetken kuluttua uudelleen.
Villi veikkaus: sinä olet sanonut hänelle (todennäköisesti useaan otteeseen), että eroa ei voi käsitellä uudessa suhteessa.
Nyt hän vastaa sinulle sanomalla, että ainakin hän voi käsitellä eroaan uudessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä (joka myös lähti samantien uuteen suhteeseen vähän yli 2 vuotta sitten) korostaa sitä, miten tärkeää lapselle (nyt 5v) on se, että turvalliset ihmiset ympärillä eivät vaihdu. Siksi minä en saisi seurustella, koska siitä tulee lapselle ongelmia. Mies sen sijaan voi vaihtaa uuteen naiseen vaikka kuukauden välein ja esitellä naisensa lapselle, mutta kun minä yli vuoden tuntemisen ja hyvin hitaasti alkuunlähteneen seurustelun jälkeen tulin siihen tulokseen, että poika ei hajoa, vaikka kohtaa miesystäväni leikkikentällä, niin exä sai raivarin. Hänen lapsensa turvallisuudentunne on uhattuna, kun lapsen äiti puhuu vieraalle aikuiselle!
Kohtuuden nimissä sinä voit sanoa hänelle että hänellä ei ole oikeutta puuttua sinun elämääsi tai jos on, sinulla on samanlainen oikeus ilmoittaa ettet halua lapsesi tapaavan exän uutta. Exäsi on vain sitä mieltä että sinä olet jollain hämärällä tavalla hänen omaisuuttaan ja tilivelvollinen hänelle. Sano että ihan samat oikeudet sulla on ja ettet kuuntele raivoamista.Etkä kuuntele vaan lyöt luurin korvaan.
Täällä yksi lisää!
2 vkoa asumuseron alusta exän poimi talteen asunnoton mammukka. Se oli kovin innoissaan saamistaan eduista: asunnosta, autosta, hyvätuloisesta miehestä. Miehen mielestä eromme oli sillä käsitelty.
Oma kokemukseni on täydellisen päinvastainen. Olen mies ja aina eron yllättäessä se nainen on ollut se, joka on jo ensimmäisen kahden kuukauden aikana hankkiutunut uuteen suhteeseen tai nussinut puoli kylää läpi. :/
Varmaan haluaa uskotella itselleen. Ei ihan usko kuitenkaan, ja siksi täytyy toistella samaa... Ehkä myös toivoisi että sinä olisit samaa mieltä. Eli ehkä jopa hakee sinulta hyväksyntää jostain syystä.
Ehkä hänestä tuntuu, että ei pärjää yksin ja yrittää käsitellä tätä heikkouden tunnetta. Sinä kun selvästikään et pelkää olla yksin. Eli ehkä tuntee epävarmuutta ja ihmettelee ja kadehtii sun pärjäämistä.
Vaikea ymmärtää mitään järkisyytä, miksi sun pitäisi löytää uusi suhde heti (tai koskaan). Lapsillekin parempi ettei ole heti uusia kuvioita ainakaan kotioloissa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa, että naiset voi tuosta noin vain unohtaa puolison ja parisuhteen kun saavat lapsen. Itselle ja monelle kaverille tapahtunut näin ja usein vielä juuri se nainen on ollut se, joka on ennen lapsia hehkuttanut sitä miten tärkeä puoliso ja suhde on hänelle. Ihan kuin naisille parisuhde ja kumppani olisivat vain väline jonka avulla saada lapset.