Mitä tarkoittaa kun labratulos S-FSH on 0?
En pysty käsittämään tulosta ainakaan Huslabin netissä olevan taulukon mukaan.
Ovatko minulla nyt vaihdevuodet vaiko jotain muuta? Kuukautiset ovat jääneet pois enkä ole aamulla tehdyn raskaustestin enkä labran raskaustestin mukaan raskaana.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Labraohjekirjoissa mainitaan, että FSH on matala hypofyysin ja hypotalamuksen vajaatoiminnassa. Otettiinko muita hormoniarvoja kuin FSH ja hCG? Entäs kortisolia?
Ei otettu. En tajua mitä lääkäri ajaa takaa kun valitin kuukautisten puuttumisesta. Olen nainen. Voiko minulla olla jo menopaussi? Ei ole mitään hikoilua tai unettomuutta. Voisin nukkua vaikka 20 tuntia vuorokaudessa jos annettaisiin.
Mitä tarkoittaa hypofyysin ja hypotalamuksen vajaatoiminta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Labraohjekirjoissa mainitaan, että FSH on matala hypofyysin ja hypotalamuksen vajaatoiminnassa. Otettiinko muita hormoniarvoja kuin FSH ja hCG? Entäs kortisolia?
Ei otettu. En tajua mitä lääkäri ajaa takaa kun valitin kuukautisten puuttumisesta. Olen nainen. Voiko minulla olla jo menopaussi? Ei ole mitään hikoilua tai unettomuutta. Voisin nukkua vaikka 20 tuntia vuorokaudessa jos annettaisiin.
Ainakin hypotalamuksen vajaatoiminta tarkoittaa aivolisäkkeen vajaatoimintaa... eli se ei tuota tarpeeksi hormoneita. Öö, mene uudestaan lääkäriin ja pyydä=sano, että tutkivat, mistä tuo johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Olet elävä kuollut
Tuskinpa koska kaikkien muiden otettujen kokeiden mukaan olen terve kuin pukki tai pikemminkin sen pukin naispuolinen versio.
Vaihdevuosissa FSH on korkea, ei ole siitä kyse.
Oletko synnyttänyt vastikään? Oliko synnytyksessä isoa verenvuotoa tai muuta erikoista?
Et ole raskautunut, sitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin hypotalamuksen vajaatoiminta tarkoittaa aivolisäkkeen vajaatoimintaa... eli se ei tuota tarpeeksi hormoneita. Öö, mene uudestaan lääkäriin ja pyydä=sano, että tutkivat, mistä tuo johtuu.
Mistä tuo voisi johtua? Elän perusterveellistä elämää. Menin valittamaan väsymystä ja niitä puuttuvia kuukautisia. Aiheuttaako vajaatoiminta väsymystä? Voiko sitä hoitaa jollain lääkkeellä?
Plääkäri kirjoitti:
Oletko synnyttänyt vastikään? Oliko synnytyksessä isoa verenvuotoa tai muuta erikoista?
Viimeisimmästä synnytyksestä on 14 vuotta. Silloin oli kyllä verenvuoto-ongelmia ja jouduin olemaan osastolla tavallista pidempään. Pääsin kotiin kun hb oli 75. Olin silloinkin todella väsynyt. Siksi luulin että nykyinen väsymykseni johtuisi anemiasta. Nyt hb on 140.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuota tutkin enkä tullut hullua hurskaammaksi.
Fsh puute, jonka vuoksi ei tule ovulaatiota, jonka vuoksi ei tule kuukautisia?
Vierailija kirjoitti:
Plääkäri kirjoitti:
Oletko synnyttänyt vastikään? Oliko synnytyksessä isoa verenvuotoa tai muuta erikoista?Viimeisimmästä synnytyksestä on 14 vuotta. Silloin oli kyllä verenvuoto-ongelmia ja jouduin olemaan osastolla tavallista pidempään. Pääsin kotiin kun hb oli 75. Olin silloinkin todella väsynyt. Siksi luulin että nykyinen väsymykseni johtuisi anemiasta. Nyt hb on 140.
Varastorauta eli ferritiini voi olla todella alhainen vaikka hb ois normaali.
Vierailija kirjoitti:
Et ole raskautunut, sitä se tarkoittaa.
Kyllä minä sen uskon koska se testi on negatiivinen ja kotona tehdyt testit ovat negatiivisia.
Puhelinaika on ensi viikolla. Tylsää odottaa monta päivää epätietoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plääkäri kirjoitti:
Oletko synnyttänyt vastikään? Oliko synnytyksessä isoa verenvuotoa tai muuta erikoista?Viimeisimmästä synnytyksestä on 14 vuotta. Silloin oli kyllä verenvuoto-ongelmia ja jouduin olemaan osastolla tavallista pidempään. Pääsin kotiin kun hb oli 75. Olin silloinkin todella väsynyt. Siksi luulin että nykyinen väsymykseni johtuisi anemiasta. Nyt hb on 140.
Varastorauta eli ferritiini voi olla todella alhainen vaikka hb ois normaali.
Hkr on 42%.
Aneemisena rämpiessäni tuntui siltä, että olisin zombie. Unet jäivät vielä vähille vauvan koliikin vuoksi. Ei puhettakaan, että olisin jaksanut tehdä vaunulenkkejä, silittää vauvan vaatteita tai että olisin leiponut vieraille itse. Söin valmisruokaa ja laitoin vieraille kaupan kääretortun pöytään kahvin kanssa. Mikään ei mennyt kuten olin suunnitellut.
Nyt olen yhtä väsynyt. Olen aivan poikki joka ilta sen jälkeen kun olen saanut tehtyä päivällisen ja siivottua keittiön. Ei puhettakaan, että jaksaisin siivota paikkoja yksi kerrallaan sen jälkeen kuten aiemmin.
Menen meillä ensimmäisenä nukkumaan. Mies valvoo, että penskat hoitavat tehtävänsä, pesevät hampaansa ja menevät nukkumaan. Viikonloppuisin nukun niin paljon kuin ilkeän.
Vierailija kirjoitti:
Fsh puute, jonka vuoksi ei tule ovulaatiota, jonka vuoksi ei tule kuukautisia?
Onko se vaarallista? Onhan se tavallaan helpotuskin olla ilman verenvuodatusta. Ei joudu syömään Cyklocapronia älyttömiä määriä ja stressaamaan järkyttävästä vuodosta.