FANITTAMINEN
Ketä te fanitatte tai ootte nuorempana fanittanu? Ja miten fanitus teillä ilmenee? Ois tosi kiinnostava kuulla :D
Ite esimerkiks katon kaikkii mahollisia haastatteluja ja videoita mun idolista mitä löytyy ja kuuntelen hänen musiikkia aina kun mahollista. Ja kyllä sen kuva mun taustarissakin on :D
Kommentit (14)
Ap on 12-vuotias Sanni-Eveliina fani. En jaksa vastata sellaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ap on 12-vuotias Sanni-Eveliina fani. En jaksa vastata sellaiselle.
Haha, mistä sä niin päättelet? :D onks sun mielestä fanitus vaan teinien ja nuorten juttu?
Fanitus, mitä se oikeastaan on? Onko sille edes olemassa mitään määritelmää? Hurahdin muutama vuosi sitten konemusaan, ja olen hankkinut muutaman albumin, YouTubesta kuuntelen suosikkejani päivittäin. Konserttiin minua ei silti saisi kilon palasinakaan, koska koen ettei musiikin laatu siellä vastaa lipun hintaa. Onko tuo fanitusta? Joskus muinoin liityin suosikkibändini fanclubiin vain siksi että liittymislahjana sai julisteen. Juliste päätyi seinälleni ja sieltä alas kun kiinnostus bändiä kohtaan hiipui. Oliko julisteen ripustaminen fanitusta? Vaiko kenties se, kun aikanaan tilasin useammankin seinäkalenterin jonka kuvituksena oli silloinen suosikkinäyttelijäni. Kalenteria siis tarvitsin, näyttelijän kuvat siinä olivat bonusta. Onko se fanitusta?
Vierailija kirjoitti:
Fanitus, mitä se oikeastaan on? Onko sille edes olemassa mitään määritelmää? Hurahdin muutama vuosi sitten konemusaan, ja olen hankkinut muutaman albumin, YouTubesta kuuntelen suosikkejani päivittäin. Konserttiin minua ei silti saisi kilon palasinakaan, koska koen ettei musiikin laatu siellä vastaa lipun hintaa. Onko tuo fanitusta? Joskus muinoin liityin suosikkibändini fanclubiin vain siksi että liittymislahjana sai julisteen. Juliste päätyi seinälleni ja sieltä alas kun kiinnostus bändiä kohtaan hiipui. Oliko julisteen ripustaminen fanitusta? Vaiko kenties se, kun aikanaan tilasin useammankin seinäkalenterin jonka kuvituksena oli silloinen suosikkinäyttelijäni. Kalenteria siis tarvitsin, näyttelijän kuvat siinä olivat bonusta. Onko se fanitusta?
Tässä vasta hienoa pohdintaa :D
Fanitus - kaipa se on jonkinlaista ihailua. Mä fanitin teininä MacGyveriä. Oli juliste, sille piti lähettää fanipostia ja jokainen jakso piti katsoa telkasta.
Nykyisellään fanitan Harry Potterin taikamaailmaa, mutta se ilmenee niin että kirjoitan itse fanifiktiota tietyistä hahmoista. Ja koska olen jo sen verran ikää kerännyt, eivät pelkät teinihommat kolahda, niin fanifiktiossa hahmot voidaan kirjoittaa aikuisiksi. Mikäs sen mukavampaa kuin lukea seikkailua, draamaa, romantiikkaa ja erotiikkaa pitämistään hahmoista. Ja itse voi kirjoittaa mieleisensä tarinan juuri niistä keistä haluaa.
Fanitus voi näkyä myös jollain lailla pukeutumisessa. Esim. BBC:n Uusi Sherlock -sarja inspiroi minua sen verran että kesäisin käytän Baker Street lippalakkia.
Lapsellistakin fanitus voi olla, mutta mitä sen väliä kunhan se on hauskaa samanmielisessä porukassa.
Ja ikää mulla on 40+
Musta tuntuu, et fanitus ilmenee vähän eri taval riippuen vähän kaikesta. Vanhemmilla ihmisillä fanitus on ehkä yleisesti hillitympää kuin teineillä (?) Ja myöskin riippuu todella paljon fanituksen kohteesta. Jos fanittaa esim. jotakuta laulajaa joka on hullu bilettäjä lavalla ja sellanen räiskyvä tyyppi niin toki ehkä fanitkin voivat olla samankaltasia, kirkuvat eturivissä keikoilla yms. Sit taas jos kyseessä on rauhallisempi julkkis niin fanitkin saattavat fanittaa hillitymmällä tavalla.
Mä ihailen Jenni Vartiaista todella paljon. Ja koen sen kyllä todellakin jo fanituksena.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihailen Jenni Vartiaista todella paljon. Ja koen sen kyllä todellakin jo fanituksena.
Eikö sulla Sami ole muuta tekemistä? Pysy nyt housuissasi.
Onko vielä nykyään tällaista fanitusta? 90-luku <3
Höyrähdin jo 80-luvulla Star Trekistä, vaikka Suomen televisio tuntui tekevän kaikkensa etten näkisi sitä kuin vuokravideoilta ja kaverin USA:sta tuomina pokkareina. Eikä fanitus ole siitä hiipunut. No JJ Abramsin uusio-Trek on ainoa, mistä en ole pitänyt.
Olen 54-vuotias mies, ja fanitan yhä syvästi kaikkia kannattamani puolueen nuorehkoja naispoliitikkoja. Minulla on siihen fiksaatio. Sen lisäksi aasialaisten naisten fanitus on lähellä sydäntäni.
Ite täytin elo kuussa 10w ja mun lempibändi on BTS eli Bagntan Boys ja joo oon samaa mieltä fanitus on kaikkien juttu eikä vaan nuorten ja mä ainakin fanitan btssää mun elämän loppuun asti. Mun mielstä se on noloa kun kateelliset kiusaajat haukkuu niitä jotka fanittaa
Kysyt ketä muut fanittavat muttet itse kerro. Joten en kerro minäkään.