Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä menee uhman ja käytöshäiriön raja?

Vierailija
25.04.2018 |

Voiko 2v.uhmata näin voimakkaasti vai onko kyse siitä, että lapsi näkee äitiään hänen työvuorojen vuoksi vähemmän kuin ennen?

Käytännössä lapsi itkee ja kiukuttelee kaikesta klo 16 jälkeen,kun hänet haetaan hoidosta. Itkee lähinnä hysteerisenä mm.hampaiden pesun yhteydessä. Vetää selkänsä kaarelle, hikoilee ja huutaa jos ei saa haluamaansa. Tämä sama myös yöllä.

Olemme ihan "normaali" perhe, mutta työvuorojeni muutoksen jälkeen lapsen käytös on muuttunut iloisesta taaperosta huutavaksi hirviöksi.

Olen jo miettinyt irtisanoutumista asian takia, on todella raskas tilanne koko perheelle.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliuhmalta kuulostaa, lapsi taitaa reagoida työvuoromuutoksiisi.

Ajan kanssa helpottaa, jos lohduttaa.

Meillä muuten käänteispsykologia auttaa välillä parivuotiaan uhmaan. Esim. ei suostu pesemään käsiään : "no sitten et kyllä saa saippuaa" = taapero alkaa raivota saippuan perään, saa saippuansa ja tyytyväisenä pesee kätensä 😁

Sama pukeutumisessa.

Vierailija
2/6 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että työvuoromuutos on pidentänyt hoitopäiviä. Eli lapsi on yksinkertaisesti väsynyt. Ja uhmis. Ota syliin kun voit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6v tekee tuollaista ihan samaa, ja olen välillä miettinyt että onko oikeasti joku isompikin hätä tai jossain jotain "vikaa". Välillä siis todella ihmettelen, kun huutaa ja itkee pää punaisena, oikeasti aivan mitättömistä asioista, rauhoittava puhe ei auta, mikään ei auta. On aivan raivohullu kun tuollainen kohtaus iskee.

Vierailija
4/6 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään seuraamaan ketjua, kun itsellä vähän samanlainen tilanne, lapsi toisin alkanut vain enemmän varastelemaan ja valehtelee jatkuvasti.

Olen joutunut sitomaan kaikki kaapit (keittiöstä lähtien) kiinni narulla..

Heti kun selän kääntää on lapsi jo varastanut jotain ja jos ei päivällä siihen mahdollisuutta saa niin vie sitten yöllä jotain..

Lapsi tietää, että valehteleminen ja varastaminen on väärin.

Vierailija
5/6 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 6v tekee tuollaista ihan samaa, ja olen välillä miettinyt että onko oikeasti joku isompikin hätä tai jossain jotain "vikaa". Välillä siis todella ihmettelen, kun huutaa ja itkee pää punaisena, oikeasti aivan mitättömistä asioista, rauhoittava puhe ei auta, mikään ei auta. On aivan raivohullu kun tuollainen kohtaus iskee.

Meillä lapsella oli tuollainen "eskariuhma" syksyllä. Nyt, eskarin keväällä on helpottanut!

Muuten, nukkuuko aloittajan lapsi päiväunia päiväkodissa? Tuo kuulostaa ihan siltä, miltä meidän nuorempi lapsemme kuulostaa ollessaan yliväsynyt.

Vierailija
6/6 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt neuvolassa kysymässä apua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi