" Tyhmistyin hiekkalaatikolla"
Uusimmassa Vauva-lehdessä oli juttu opettajäitistä joka koki tyhmistyneensä hiekkalaatikolla, oltuaan kauan kotona lasten kanssa. Tuli hieman sellainen naurunpyräys päälle kun mietin tosissaan tuota opettajaparkaa.. kyllä on ollut varmasti varsin köyhää kotiäidin elämää koska itse en ole kokenut tyhmistyväni eikä lähipiirissäkään tällaista ole koettu. Päin vastoin lasten kautta on saatu ihan erilaista viisautta. Tietysti en voi sanoa, miltä tuntuu olla kotiäitinä sitten monia vuosia kun mullakin takana vasta vajaa 2 vuotta. Sen aikana kaksi lasta. Mutta itse olen siltikin etäopiskellut ja käyttänyt aivojani muuhunkin kuin lasten kanssa. Koen että kotiäitinä on vapaus moneenkin asiaan eri tavalla. Toisekseen minä ainakin saan paljon siitä kun lapseni leikkii ja ihmettelee. Se on hienoa katsella sitä pientä jolle kaikki on niin ihmeellistä.
Minä ainakin olen sydämelläni kotiäitinä ja tiedän että tyhmistyisin tasan tarkkaan lapsettomana, kun sitä elämää jouduin vasten tahtoani elämään vuosia. Samoin tyhmistyisin työelämässä jossa on niin kova tahti että ihmisistä imetään viimeiset mehut pois.