Uusperheiden/parisuhteiden haasteet
Onko täällä muita uusperheellisiä? Millaisia haasteita olette kohdanneet?
Olen ollut jonkin aikaa suhteessa ihanan miehen kanssa, mutta emme vielä asu yhdessä. Arkiset asiat ja suhde toimii ja sujuu. Lapsilla on hyvät välit ja molempien lapset ovat ihania.
Ainoa mikä hiertää mieltäni on mieheni lasten äidin (viikonloppuiltojen myöhäiset) viestit, toistuvat puhelut -ei mistään tärkeästä. Tulee pyyntöjä esim. vaihtaa renkaiden vaihdosta. He myös jakavat yhä nettilehtitunnukset, netfliksin jne.
Lapset ovat jo itsekin sen verran isoja ja heillä on hienot puhelimet, joilla voisivat lähettää isälleen kuvia touhuistaan. Äidin viestittely ja puhelut tuntuvat minusta jo huomionhaulta ja jatkuvalta muistuttelulta olemassaolostaan.
Minusta tuntuu, että mies on minun kanssani suhteessa, jossa saa seksiä, mutta platoninen avioliitto lasten äidin kanssa jatkuu tässä taustalla.
Olen toivonut, että mieheni keskustelisi lasten äidin kanssa miltä minusta tuntuu, mutta asia on vain jäänyt.
Onko tuollainen lähes päivittäinen yhteydenpito yleistäkin vaikka lapset ovat jo isoja?
Kommentit (13)
Miksi ihmeessä sun nyksän ja sen eksän pitäis yhdessä jutella sun tuntemuksista? En itse haluaisi samaa, todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sun nyksän ja sen eksän pitäis yhdessä jutella sun tuntemuksista? En itse haluaisi samaa, todellakaan.
Kenties siksi, että exä miettisi onko jatkuva yhteydenpito sopivaa ja pyytäisi muualta miestä avuksi remppahommiinsa.
Aika tiiviisti ovat yhdessä. Miksiköhän yleensä ovat eronneet?
No eikö se miehesi osaa itse sanoa exälleen, että renkaiden vaihto ei ole hänen hommaansa? Eikö hän osaa hankkia uusia nettilehtitunnuksia yms? Jos se sinun miehesi ottaisi sinun tunteesi tosissaan, hän tekisi jotain muutakin kuin juttelisi SINUN tuntemuksistasi exänsä kanssa.
Meillä suurin haaste on ollut lasten erilainen elintaso. Varsinkin nyt, kun kaksi vanhinta (minun 15 v ja miehen 14 v) ovat teinejä. Exiin pidetään yhteyttä vain tarvittaessa, ei todellakaan joka päivä.
Tietääkö mies miltä sinusta tuntuu? Oletteko te keskustelleet asiasta ja miten hän suhtautuu siihen että et oikein pidä noin tiiviistä yhtrydenpidosta?
Olette seurustelleet "jonkin aikaa" - oikeinko kuukausia vai vain viikkoja?
Lapset ja heidän äitinsä tulevat aina olemaan mukana elämässänne - tai no ainakin siihen saakka, että lapset aikuistuvat, mutta silloinkin tulet kohtaamaan äitiä heidän rippijuhlissaan, valmistujaisissaan, häissään jne. Jos et pysty siihen, niin etsi lapseton mies. En itse jaksaisi hetkeäkään tuollaista naisystävää, jos olisin mies. Et selvästikään ole valmis parisuhteeseen tämän miehen kanssa, en usko että tuossa käy hyvin.
Ehkä tuohon kuvioon on paikka vain seksisuhteelle. Etenisin sinuna rauhallisesti. Voi olla että mies tosiaankin haluaa pitää perheensä niin kasassa kuin mahdollista.
Olemme olleet yhdessä kaksi vuotta. Lomillakin, kun olemme kaikki yhdessä mies viestittelee lasten äidille ja jakaa meidän lomahetkemme kuvat ja fiilikset. Tuntuu kuin meitä olisi kaksi naista suhteessa saman miehen kanssa. Ja nyt riittää kahden vuoden jälkeen tämä lähes päivittäinen yhteydenpito.
En ymmärrä noin tiivistä yhteydenpitoa, varsinkin kun miehelläsi on sinut elämässä. Onko eksällä uutta kumppania-oletan että ei, ja eksä on jäänyt vähän roikkumaan tuohon. Toki positiivista, että ovat hyvissä väleissä, mutta ei noin paljon ole kyllä tarpeellista. Miksi ovat eronneet?
Ei meillä olla yhteydessä kuin silloin, kun on asiaa. Minulla on teinejä, joten olemme yhteydessä kahdesti vuodessa. Miehellä on 7-9 vuotiaat, ja hän on yhteydessä ehkä kolmen kuulauden välein. Jos ei lasketa sitä, kun eksä kysyy kellonaikoja hakemisista tai tuomisista.