En päässyt tukariksi
Okei, eli oolisin tosi paljon halunnu tukariks ja kirjotin siihen hakemukseen tosi paljon hyvä juttuja mutta en silti päässyt. Parasta tässä on että parhaat kaverini pääsi ja ovat tootakai tosi iloisia ja puhuvat siitä kokoajan. Tukariks pääsi ihmisiä ketkä ei todellaka oo oikeita siihen juttuun,ei sillä onnee vaa niille. Mutta siis tämän takia olin tosi surullinen koulussa ja tottakai sitten kun paras kaveri tuli lohduttaan nii itkuhan siinä tuli. Nyt tää asia vaa pyörii mun pääs et kun en päässy tukariks ja haluisin vaa tän asian pois mielestä. Tuun aina surulliseks kun tää tulee mielee:(
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Tukari?
Tukioppilas
Mulle kävi samoin vuosia sitten, en päässyt "tukariksi". Meitä oli pari muutakin, ja vaadimme perusteluja valinnan tehneiltä opettajilta. Perustelujen puutteessa ottivat meidätkin tukioppilaiksi. Eli aina voi yrittää valittaa.
No jos siinä hommassa pitää osata suomea, niin en ihmettele, ettei ap päässyt.
Minä hain yläasteella tukariksi, ja pääsinkin, mutta petyin sen jälkeen toimintaan aika nopeasti: Meillä se oli vain kahvittelua ja turhanpäiväisten tapahtumien keksimistä, eikä oikeaa muiden oppilaiden auttamista, mistä tukariudessa on kysymys.
Nyt olen abi ja olen ollut mukana kouluni tutortoiminnassa (tutor on kuin lukion tukioppilas) ja olen pitänyt siitä enemmän! On saanut oikeasti auttaa ja esitellä koulua yseille ja ykkösille sekä tuntea olevansa sellaisessa toiminnassa mukana, jolla on oikeasti merkitystä, eli kun menet lukioon/amikseen, suosittelen hakeutumaan tutortoimintaan, jossa saat paljon enemmän irti kun tukariudessa!
Hyvää kevättä! :)