Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtilanne ahdistaa....

Vierailija
25.04.2018 |

.... ja paljon, sillä töitä on aivan liian vähän. Työ on projektiluontoista ja välillä on paljon töitä, useimmiten tosi vähän. Tuntuu että päivät menee peukaloita pyöritellessä ja se ahdistaa. Olen ollut täällä kohta 5 kk ja töitä on vuoden loppuun, tuskin jatkuukaan koska ei täällä ole hommia mitä tehdä nyt olen ns. extrana auttamassa muita kun esimies on kiinni yhdessä projektissa.

Tosin kaikilla tiimiläisilläni on about sama tilanne, työkuorma on kovin epätasaista. Erona mulla ja muilla tiimiläisilläni on se että muilla on palavareja - jestas että niitä on! Kyllähän ne päivät täyttyy kun viikossa on vähintään 5-6 palaveria ja usein vielä toisissa toimipisteissä niin että ajomatkoineen noihin saa menemään helposti 3-4 tuntia, about 15-20 tuntia viikossa.

Toissa viikolla ilmoitin pomolleni, että voisin tehdä enemmänkin töitä... hyvä kun pomon naama venähti ihmetyksestä,..., ilmeisesti kukaan ei koskaan ole sanonut täällä että haluaisi tehdä enemmän hommia. Minä en osaa vetelehtiä, tai halua. Mieluummin päivä täynnä tekemistä, kuin tällaista homma silloin - toinen tällöin. No, pomo antoi heti lisää töitä, tosin nekin olin tehnyt muutamassa päivässä ja nyt taas pyöritellään peukaloita. Okei, kesän lähestyessä tulee enempi projekteja ja työt lisääntyy, mutta hitto vie - en jaksa tällaista että työnteko on tällaista aaltoliikettä. Pitääkö mun alkaa rampata huvikseen kaikissa palavereissa että saan päivät täytettyä. Pomoni kalenterissa on esimerkiksi 11 varausta tällä viikolla, joista yksi kokopäiväinen. Yhdellä kollegalla 6 kalenterimerkintää, toisella neljä, joista 1 kokopäiväinen. Tällaista meillä on viikosta toiseen..... Minä uutena en ole päässyt vielä tähän palaverirumbaan mukaan ( enkä haluakaan! ) joten nyt sitten ihmetellään että mitä sitä oikein tekisi...

Edellisessä työpaikassa oli aivan liikaa töitä ja olin burnoutin partaalla... nyt sitten tällaista. Jotenkin ihan laamantunut olo. Onko ketään joka on samassa tilanteessa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toissa viikolla ilmoitin pomolleni, että voisin tehdä enemmänkin töitä... hyvä kun pomon naama venähti ihmetyksestä,..., ilmeisesti kukaan ei koskaan ole sanonut täällä että haluaisi tehdä enemmän hommia. Minä en osaa vetelehtiä, tai halua. Mieluummin päivä täynnä tekemistä, kuin tällaista homma silloin - toinen tällöin.

Edellisessä työpaikassa oli aivan liikaa töitä ja olin burnoutin partaalla... nyt sitten tällaista. Jotenkin ihan laamantunut olo. Onko ketään joka on samassa tilanteessa?

Älä huoli, jatkat hetken tuota pomolle avautumista, niin pääset takaisin samaan tilanteeseen kuin edellisessä työpaikassa.

Vierailija
2/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhh, burn out- työn jälkeen varmaan mukavan leppoisaa, mutta ei sitäkään liikaa jaksa. Yritä kysyä työkavereiltakin tai pomon pomolta, missä voisit auttaa. Tai varmaan olet tehnyt jo sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen kysynyt muilta hommia ja aina välillä niitä saankin, mutta ei ne silti päivääni kokonaan täytä. Tämä on ihan outo tilanne....  olen ollut aiemmin ns. jatkuvaluonteisessa hommassa, siis samaa työtä mutta eri ala. Tämä projektimaailma tuntuu niin oudolta, että joskus niitä töitä on enemmän kuin toiste. Mieluummin tekisin oikeasti enemmän...... Okei, olen kokenut myös sen vastapuolen eli aivan liikaa töitä ja se vasta oli kamalaa. Mutta en nauti tällaisesta, kyllähän päivät täyttyisi ihan eri lailla jos olisi koko ajan palavereissa, mutta joo, nyt tämä tilanne on näin....

Vierailija
4/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä se ylimääräinen aika vaikka itseopiskeluun tai muuhun itsellesi hyödylliseen, jos et kerta jaksa ottaa lungisti.

Vierailija
5/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, viimeksi burn outin partaalla, nyt aivot koomassa :D Jaksan vielä kuitenkin iloita tästä muuten hyvästä olosta. Mutta tuntuu että taidot ja koulutus valuvat viemäristä. Laiskottelemaan alan oppia kyllä. Älä pode huonoa omaatuntoa ainakaan.

Vierailija
6/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne huonoa omaatuntoa, ainakaan vielä. Sen takia olen halunnut lisää hommiakin. Tuntuu silti että näitä vähiäkin töitä joudun koko ajan "opettelemaan" kun työtä on niin vähän ettei ehdi muodostua rutiinia. Äh, on tämäkin ongelma. 

ap

Vierailija
7/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita joilla samanlainen tilanne? Tässä kotisohvalla istun ja mietin mitä tänä(kin) työpäivänä tein... en juuri yhtään mitään. Ei, burnoutia en tosiaan halua, mutta oikeasti - ahdistaa tämäkin. 😢 ap

Vierailija
8/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä se ylimääräinen aika vaikka itseopiskeluun tai muuhun itsellesi hyödylliseen, jos et kerta jaksa ottaa lungisti.

Juu venytä ruokatauot parituntisiksi, pelaa nettipelejä tai ota vaikka nokoset työpaikalla.

Näytä pomolle että töitä ei ole riittävästi eikä työvoimalle tarvetta. Näin saat pedattua sen, että jatkoa ei tuolla ainakaan tule. Hyvällä lykyllä tulee yt:t vielä ennen kesää.

Vierailija
9/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen kysynyt muilta hommia ja aina välillä niitä saankin, mutta ei ne silti päivääni kokonaan täytä. Tämä on ihan outo tilanne....  olen ollut aiemmin ns. jatkuvaluonteisessa hommassa, siis samaa työtä mutta eri ala. Tämä projektimaailma tuntuu niin oudolta, että joskus niitä töitä on enemmän kuin toiste. Mieluummin tekisin oikeasti enemmän...... Okei, olen kokenut myös sen vastapuolen eli aivan liikaa töitä ja se vasta oli kamalaa. Mutta en nauti tällaisesta, kyllähän päivät täyttyisi ihan eri lailla jos olisi koko ajan palavereissa, mutta joo, nyt tämä tilanne on näin....

Kai tajuat, että alityöllistäminen enteilee yleensä sitä, että tulevaisuutta ei sulla tuolla ole?

Vierailija
10/12 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teillä on liian vähän asiakkaita. Mitenköhän asiakkaita saisi lisää?

Vierailija
11/12 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tajuat, että alityöllistäminen enteilee yleensä sitä, että tulevaisuutta ei sulla tuolla ole?

Mulla oli nykyisessä työpaikassa tuollainen tilanne aloittaessani. Projekteja ei ollut montaakaan käynnissä, eikä minulla ollut edes täsmälleen sopivaa kokemusta, vaikka alan koulutus olikin. Onneksi tilanne parani muutaman kuukauden päästä ja nyt on hommia ihan riittävästi. Olem oppinut nauttimaan niistä päivistä, jolloin hommia ei ole ihan hirveästi.

Ap:lle tsemppiä, koita sinnitellä kesään asti, jos silloin on kerran tiedossa enemmän projekteja. Ehkä sen jälkeen olet jo enemmän sisällä koko työpaikan kuvioissa ja on helpompi myös keksiä lisää tekemistä/kehitettävää luppoajaksi.

Vierailija
12/12 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko julkisella sektorilla?

Jos olet niin opettele räkimään kattoon. Nosta jalat pöydälle. Perusta oma firma jota pyörität veromaksajien ajalla. Pureksi ruokaa pitään ja hartaasti.