Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästetäänkö hahmottamisen vaikeuksista kärsivät eläkkeelle vai mitä työtä he voivat tehdä?

Vierailija
25.04.2018 |

Onko kellään kokemusta hahmottamisen vaikeudesta tai tunnetko ketään siitä kärsivää? Onko sinun vaikeaa olla työelämässä?
Mitkä asiat tuntuvat vaikealta? Millaista työtä teet? Oletko eläkkeellä hahmottamisen vaikeudun vuoksi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Valtio tarvitsee panostasi yhteiskunnan rattaana oloon.

Vierailija
2/3 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskuntaan vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin päästetään. Hahmottamisen vaikeuksia on hyvin erilaisia ja lisäksi hyvin eritasoisia. Mulla on ADHD ja siihen liittyvä luetun ymmärtämisen vaikeus. Nämä kaksi yhdessä aiheuttavat sen, että keskittymiskykyni herpaantuu hyvin nopeasti, jos en ymmärrä lukemaani. Varsinkin, jos lukemani asia ei ole kiinnostava. Koulussa oli aikoinaan aika vaikeaa, kunnes isäni huomasi, että opin paremmin tekemällä ja kokemalla kuin lukemalla. Sain isältäni paljon tukea ja hän osasi esittää asiat konkreettisesti ja sellaisina palasina, että sekamelska päässäni pääsi jonkinlaiseen järjestykseen. 

Työskentelen kuitenkin ohjelmoijana, koska olen oppinut tavan, jolla selviän sanallisista tehtävistä. Palastelen asiakkaan ongelman pienempiin osiin ja koska mulle ei ole vaikeuksia hahmottaa värejä eikä muotoja, muutan palaset sopiviksi kuvioiksi. Työkaverini nauravatkin, että kun muut kirjoittavat sanallisia speksejä, mulla on läjä erivärisiä kolmioita, ympyröitä, neliöitä jne kuvaamassa erilaisia asioita ja näitä yhdistelemällä saan aikaiseksi sen, mitä asiakas on tilannutkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme