Onko nuo Alpro soija tuotteet sen terveellisempiä kuin maitotuotteet?
Kommentit (21)
Ainakin ne on todella sokerisia. Ja minä saan niistä vatsan kipeäksi.
Syön molempia niin saa vaihtelua, enemmän kuitenkin maitotuotteita koska ovat halvempia.
Ei kumpaakaan syödä terveellisyyden takia. Aikuinen ihminen ei tarvitse maitoa yhtään mihinkään, eikä soijassa ole mitään niin terveellistä, että sitä kannattaisi sen takia syödä. Itse en käytä maitoa sen paremmin eettisistä syistä kuin terveydellisistäkään (turvottaa limakalvoja, aiheuttaa aknea), ruoanvalmistuksessa käytän maidon ja kerman tilalla yleensä kaurakermaa.
Itse käytän kaurapohjaisia "maito"tuotteita, kun ei maito sovi. Suosittelen.
Soijan syöminen nostaa estrogeenitasoja ja se ei ole varsinkaan miehille hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Soijan syöminen nostaa estrogeenitasoja ja se ei ole varsinkaan miehille hyväksi.
Höpö höpö, tuo väite on kumottu aikoja sitten.
Paras vaihtoehto on aito mahdollisimman käsittelemätön luomumaito. Nuo maidonkorvikkeet ovat hirveää prosessoitua sontaa, soijan epäterveellisyys nyt on yleisesti tiedossa, ja kauramaidossakin on pitkä sisältöluettelo, jossa mukana tyyliin jotain rapsiöljyä.
kasvirasvat ovat yleisesti ottaen terveellisempiä kuin eläinrasvat, eli vastaus on kyllä-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, tuo väite on kumottu aikoja sitten.
älä :-D soijasta muka johtuva estrogeenitason nouseminen on täysin tuulesta temmattua foliohattuilua, millä lähinnä pyritään leimaamaan ympäristöystävällisempää kuluttamista suosivat yksilöt "epämiehekkäiksi".
Vierailija kirjoitti:
kasvirasvat ovat yleisesti ottaen terveellisempiä kuin eläinrasvat, eli vastaus on kyllä-
No rapsiöljy, jota on näissä kaura- ja soijamaidoissa, ei ainakaan ole. Rapsiöljyn myynti on jopa Yhdysvalloissa kiellettyä sen epäterveellisyyden takia, yhteys erityisesti sydän- ja verisuonisairauksiin. Täällä Pohjolassa se näyttää silti maistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No rapsiöljy, jota on näissä kaura- ja soijamaidoissa, ei ainakaan ole. Rapsiöljyn myynti on jopa Yhdysvalloissa kiellettyä sen epäterveellisyyden takia, yhteys erityisesti sydän- ja verisuonisairauksiin. Täällä Pohjolassa se näyttää silti maistuvan.
Lähde? Rypsi- ja rapsiöljyn omegasuhde on paljon parempi kuin esim oliiviöljyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä koeputkessa, mutta ei enää ihmisen sisuksissa.
Itse korvaan osan maitotuotteista kasvi"maito"tuotteilla, koska jostain syystä maitotuotteet aikaansaavat minulla ummetuksen ja tykkään kumminkin käyttää jotain maitotuotteita/sen tyyppisiä. En usko, että jatkuva soijan syönti on tosin terveellistä. Ostan välillä luomukaurajuomaa, missä ei ole mitään lisättyä kuraa kuten jotain stabilointiaineita, rypsiöljyä jne, joskus maustamatonta mantelijuomaa (jossa valitettavasti on) ja sillointällöin Alpron soijakookosjugurttia, joka maistuu mielestäni ihan hyvältä. Kookosmaito sopii korvaamaan kermaa mutta niihinkin on monesti lisätty kaikenmaailman karrageeneja, jotka ärsyttää vatsaa. Joskus ostan myös "kermankorvikkeita", kuten soija/riisi"kermaa".
En välttämättä pidä kyseisiä tuotteita minään hirveän terveellisinä, mutta tuskin ne mitään epäterveellisiäkään ovat. Maidosta valitsen luomumaidon ja maitotuotteista maustamattomat, hapanmaitotuotteet. Juustoista pidän, ja niitä en koskaan ostaisi vegaanisina, koska en ole vegaani enkä usko että ne väkisinkyhätyt vegaanituotekorvaajat esim juustolle ovat kovin terveellisiä.
Ohis mutta olen ihmetellyt, miksi täällä saa aina rutkasti miinuksia, jos kertoo ettei syö jotain ruoka-ainetta koska se ei sovi. Tämän palstan mukaan allergioita ja yliherkkyyksiä ei ole olemassakaan, keliakiaa nyt ei ainakaan, puhumattakaan epämääräisemmistä jutuista tyyliin "en syö maitotuotteita, koska ne turvottavat minua/pahentavat autoimmuunisairauteni oireita/tekevät minulle aknea".
Mikä ihmeen tarve ihmisillä on lytätä vieraiden ihmisten ruokailutottumukset ja yliherkkyydet huuhaaksi? Mitä se teidän pötsejänne liikuttaa, mitä toiset suuhunsa pistävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä koeputkessa, mutta ei enää ihmisen sisuksissa.
Se lähde? Antti Heikkilä? :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvallat, terveyden luvattu maa! Miksiköhän maissiglukoosi on siellä sitten sallittu? Sehän on tosi terveellistä :D
Maito. Mulle ei soija sovi. Ja miehethän ei saisi syödä sitä yhtään.