Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi lasta, perintö ainoastaan toiselle

Vierailija
25.04.2018 |

Miten toimisitte tässä tilanteessa? Meillä on toinen lapsi saanut perinnöksi sijoitusrahaston, jossa perinnön summa nousee tasaiseen tahtiin. Toisella lapsella ei ole vastaavaa rahastoa. Vanhempi lapsi saa rahat halutessaan käyttöönsä kun täyttää 21 vuotta.
Nuoremmalle olen avannut itse jokin aikaa sitten rahaston, minne säästän 100e kk. Sen enempää en pysty laittamaan sivuun. Onkohan se ok sitten kun se on ajankohtaista, tukea enemmän nuorempaa lasta?

Vanhemmalla lapsella tulee olemaan rahaa noin ~~~50 000e kun saa rahaston käyttöönsä ja nuoremmalla ~~~25 000e. Verojen ja muiden kulujen jälkeen siis.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se nuorempikin lapsi sitten vanhempana ymmärtää, että kumpikin perii oman isänsä/muun sukulaisen, eikä siihen voi itse juurikaan vaikuttaa kun laki on mitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se nuorempikin lapsi sitten vanhempana ymmärtää, että kumpikin perii oman isänsä/muun sukulaisen, eikä siihen voi itse juurikaan vaikuttaa kun laki on mitä on.

Molemmilla on siis sama isä. Mietin sitä, mikä olisi reilua, koska mielestäni olisi kohtuullista, että molemmat saisivat suunnilleen saman verran avustusta elämäänsä. Ap

Vierailija
4/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto! Löytyisikö nyt keskustelijoita aiheesta?

Vierailija
5/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustan mielipiteeni olettamaan. Kun perintö aktualisoituu, katsotaan tämä toista lasta suosiva rahasto-osuus ennakkoperinnöksi ja tullaan vähentämään tämän perintöosuudesta. Toki näitä asioita voi kysyä ihan alan ammattilaisiltakin, mutta näin itse olettaisin voivan käydä.

Vierailija
6/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lienee kyse sii5ä, että vanhempi lapsi on perinyt jonkun isovanhemman tai kummitädin tms, jota nuoremmalla ei ole. Tämmmöistä ei tietenkään katsota ennakkoperinnöksi. Ap miettii nyt, miten tasaisi tilante3n. Vastaus on, ettei mitenkään.

Vierailija
7/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peri tämän sijoituksen ukiltaan, joka kuoli ennen kuin toinen lapsi oli syntynyt. Ja mitään ennakkoperintöveroja ei mene, ukki selvitti asian ennen kuolemaansa. Ap

Vierailija
8/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo raha on sitten vain sille vanhemmalle lapselle.

Teiltä tasarahat molemmille.

(Ellei ukki puhunut mitään, että jos tulee lisää lapsia )

Vierailija
9/9 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tulee purkaa rahasto ja uudelleen sijoittaa se molemmille. Eiköhän teidän ukkikin olisi halunnut muistaa molempia lapsia. Pura rahasto ennen kuin toinen lapsi saa sen kokonaisuudessaa. Ole tasapuolinen.