Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

24v naisopettaja nuhteli minua v.2001 helmikuussa ollessani ala-asteen 2.luokalla

Vierailija
24.04.2018 |

Äidinkielentunnilla oli pitänyt kirjoittaa joku aine joidenkin valmiiksi määriteltyjen henkilöiden ympärille, ja aineeseen piti keksiä mm. että mitä nämä henkilöt syövät ja juovat. No minä kirjoitin siihen aineeseen, että hahmot (jotka siis olivat aikuisia) joivat viinaa.

Opettajan mielestä tämä oli asiatonta, eikä lainkaan kouluun sopivaa juttua. Mutta onko siinä oikeasti jotain pahaa, jos 8-vuotias kirjoittaa fiktiiviseen tarinaan, että hahmot juovat viinaa? Mielestäni tuo on pikemminkin realismia kuin asiattomuutta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat...niin, no...opettajia!

Vierailija
2/5 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna -89 olin kolmannella luokalla, ja meidän piti kirjoittaa aine äidinkielen tunnilla. Kirjoitin niin tohkeissani, että unohtelin sanoja sieltä täältä. Kertomuksesta tuli sekava. Opettaja luki aineeni luokan edessä ääneen, esimerkkinä huonosta tarinasta. Siinä istuin korvat punaisena, kun muut nauroivat kirjoitukselleni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna -89 olin kolmannella luokalla, ja meidän piti kirjoittaa aine äidinkielen tunnilla. Kirjoitin niin tohkeissani, että unohtelin sanoja sieltä täältä. Kertomuksesta tuli sekava. Opettaja luki aineeni luokan edessä ääneen, esimerkkinä huonosta tarinasta. Siinä istuin korvat punaisena, kun muut nauroivat kirjoitukselleni!

Lapsena mieliala vaikutti aika voimakkaasti tulokseen, se oli kauheaa se ääneenluku. Yleensä ei ollut enää mitään muistikuvaa, mitä oli edellispäivänä tuhertanut. Etenkin kun kirjoittaessa tuli aina kauhea kiire, ts. 20 minuuttia mietit ja 20 minuuttia kirjoitat.

Vierailija
4/5 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kirjoitin tokalla luokalla tarinan eturauhastutkimuksesta. Isäni on lääkäri. Ei ollut hajuakaan mikä on eturauhanen. Vanhemmat nauroi kotona räkänä ja selosti mitä olin kirjottanut :D 

Tyttö- 75

Vierailija
5/5 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelimme kaunokirjoitusta tokaluokalla, vuonna 1999. Halusin innoissani tehdä tehtävän mahdollisimman nopeasti ja menin näyttämään opelle ylpeänä valmista tehtävää. Opettaja nosti kaunokirjoituskirjani koko luokan eteen nähtäväksi esimerkkinä huonosta käsialasta. Taisin itkeä. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän