Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään, joka ei tunne yhtäkään itsemurhan tehnyttä?

Vierailija
24.04.2018 |

Siis sellaisia itsemurhan tehneitä, joiden kanssa olette olleet läheisestikin tekemisissä. Oma saldoni: yksi ystävä, kaksi tuttavaa, yksi sukulainen ja kolme työkaveria vuosien varrelta eri työpaikoista. Tiedän vielä useita muita itsemurhaan päätyneitä, mutta en ollut heidän kanssaan tekemisissä. Olen reilu nelikymppinen.

Mites muilla?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystävä, reilu kolmekymppinen oli kun päätyi ratkaisuunsa :(

Vierailija
2/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunne yhtäkään itsemurhan tehnyttä, yksi taisi yrittää mutta ei onnistunut, ja toisen kuolemasta en mene takuuseen.

Vierailija
4/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni en tunne.

Vierailija
5/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ikävä kyllä on niin korkealla itsemurhatilatoissa, että tämä osuu monen kohdalle. Usein itsemurhat kuitenkin salataan omaisten häpeän/surun/epäuskon vuoksi, jolloin ne kuitataan esimerkiksi sairaskohtauksina.

Vierailija
6/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka olisi edes yrittänyt.

Vierailija
7/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuntenut ketään sellaista, joka olisi vienyt hengen itseltään.

Mieheni isoisä kaiketi on tappanut itsensä, mutta se on ollut jo kauan ennen mieheni syntymää.

Vierailija
8/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Yksi entinen työkaveri ja entinen pomo.

Vierailija
9/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne.

Vierailija
10/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään.

Ainakaan tähän mennessä, mistä sitä koskaan toisten ihmisten sisimmistä mietteistä ja tunteista  tosiaan tietää..

Vierailija
11/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä jännä kun toiset tuntee useita itsemurhan tehneitä, mutta toiset ei ollenkaan. No, ikä selittää sitä paljon: vanhemmilla on useista ihmisistä kokemuksia, kun taas nuorilla on vähemmän kokemuksia. Tietysti myös sosiaalinen piiri jossakin määrin, vaikka se ei takaa mitään.

Vierailija
12/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ei ole suomalainen.

Vierailija
13/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en ymmärtänyt tuota, nykyään ymmärrän. Tuntuu ettei muita vaihtoehtoja omalla kohdallani enää ole.  Mietin sitä joka päivä.

Vierailija
14/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään joka olisi päätynyt itsemurhaan. Tunsin yhden jonka timot hakkasi hengiltä.

Vierailija
15/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että olen jo irtautunut elämästä, katson muiden ihmisten elämää kuin lasin takaa ja se tuntuu epätodelliselta. Ei koske enää minua.

Vierailija
16/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Tunnen kyllä monta jotka ovat saaneet apua mielenterveysongelmiin.

Se vaatii rohkeutta ja voimaa tässä leimakirveen heiluttajaidioottien maassa. Moni ilmeisesti mieluummin tappaa itsensä kuin leimautuu. Miettikääpä sitä. Vauva.fi:ssä on tälläkin hetkellä ketju jossa ihmetellään, miksi mielenterveysongelmainen 15-vuotias nyt jo pääsee vapaalle. Kirvestä pitelee tollo.

Vierailija
17/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään. Ei sukua, ei ystäviä, tietääkseni ei edes tuttavia. Olen 27-vuotias nainen Pohjois-Suomesta.

Vierailija
18/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden yrittäneen. Nuorena myös 2 poikaa päätyivät itsemurhaan, toisen olin tuntenut vielä nuorempana paremmin, toista vain ihailin kaukaa.

Vierailija
19/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän täällä Suomessa on aika kovat itsemurhatilastot. Oman käden kautta lähteneet läheiset ja ei niin läheiset: täti, kaverin lapsen isä, teini-iän kaverin pikkusisko, harrastuskaverin paras ystävä ja työkaverin pikkuveli.

Vierailija
20/34 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kukaan tuntemani ei ole sellaiseen ratkaisuun päätynyt 35-vuotisen elämäni aikana.