3 asiaa kotoasi, jotka voisit ottaa mukaasi ennen kuin kotisi tuhoutuu?
Tähän ei lasketa mukaan ihmisiä, eikä eläimiä. Vain tavaroita.
Mitkä asiaa ottaisit kotoasi, jos ehtisit ennen kuin kotisi tuhoutuisi täysin?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Katselin ympärilleni ja kaikki muu on rahalla korvattavissa. Sukulaisilla on lapsista kuvia ja yhteystiedot puhelimessa on mahdollista kerätä uusiksi. Toki siis muitakin muistoja kotoani löytyy, mutta nuo ovat tärkeimmät. Rahat tililtäkin saa myöhemmin. Siskolle voin sitten ensihätään soittaa apua, muistan numeron ulkoa.
T:7
No menipäs putkeen.. T:14 eikä 7
Vierailija kirjoitti:
- Läppäri (koska siellä mm. kesken oleva gradu, jota tyhmänä en ole tallentanut mihinkään pilveen ja kaikki lasten kuvat syntymästä lähtien, joita en ole tyhmänä siirtänyt mihinkään pilveen).
- Viulu (miehen työväline, maksaa 25 000 euroa, eikä ole noin vain korvattavissa edes vakuutuksilla).
- Kihla- ja vihkisormukset, jos eivät olisi valmiiksi sormessani (yleensä kotona otan pois).
Laita nyt herrajjumala se gradu talteen jonnekin. :D Vaikka Google Docsiin tai edes copy-pastetettuna mailissa itsellesi, ettei se katoa, jos kovalevy kuolee. Yliopisto-opiskelijat saavat nykyään ilmaiseksi MS OneDriven, minne pääsee helposti mailin kautta, joten en ymmärrä, mikset vain heitä sitä sinne. Huhhuh, äkkiä säilöön se nyt, ahdistaa sun puolesta. :D
Pikkureppu sisältöineen (lääkkeet, lompakko, kännykkä, avaimet kotiin+autoon), bug-out-bag (toinen reppu missä vaatteita, kissanruokaa, pyyhkeitä, hygieniatarvikkeita, kuivamuonaa) ja läppäri.
Oon varautunut, kun naapurissa paloi kerrostalo, en siis ole survivalisti, ehkä pikemminkin hysteerinen realisti.
Mulle käynyt oikeasti näin. Heräsin savunhajuun, köyhällä opiskelijalla ei ollut varoitinta... Otin kolme tavaraa mukaan ja juoksin pyjamassa ulos. Suoraan alapuolella olleessa asunnossa kuoli nainen.
Ja kolme tavaraa olivat kännykkä, kukkaro ja meikkipussi :D
Mitään muuta korvaamatonta ei ole, kuin valokuvat. Eli valokuvakansion, ja sitten ulkoisen kovalevyn, jossa on varmuuskopio koneella olevista kuvista. Kaiken muun saa hankittua uudestaan.
Käsilaukun, jossa on päivittäiset lääkkeet, passi, ajokortti ja luottokortit.
Kännykkä yleensä pöydällä, joten se lähtee mukaan myös.
Ja lopuksi läppäri.
se laukku, mitä käytän joka päivä. siellä on lompakko ja lääkkeitä, joitain meikkejäkin.
lisäksi kännykkä ja kannettava.
paitsi jos olen sillä hetkellä nakuna. silloin ottaisin kännykän sijaan jonkun takin tai kylpytakin.
jos olisi passi, pitäisi miettiä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle käynyt oikeasti näin. Heräsin savunhajuun, köyhällä opiskelijalla ei ollut varoitinta... Otin kolme tavaraa mukaan ja juoksin pyjamassa ulos. Suoraan alapuolella olleessa asunnossa kuoli nainen.
OT, mutta lain mukaan sellainen on oltava. Ja jos ei ole vitosta laittaa palovarottimeen, niin sitten ollaan jo tosi heikoilla...
Vauvan muistotaulun, ekan korun minkä sain mieheltä ja jonkun vauvan pienistä vaatteista
Mulla on kaikki tärkeät asiat paloturvallisessa kassakaapissa. Sen jos ehtis nappaamaan mukaan niin hyvä olis. Kaikista tärkeistä papereista on kopsut muualla. Kassakaapin lisäksi ottaisin evakkoreput eteisestä ja puhelimen.
Riippuu mikä olisi tuhoamassa kotiani. Rinkka telttoineen ja makuupusseineen olisi hyvä vaihtoehto ottaa mukaan jos tienoo olisi tuhoutunut muutenkin ja majapaikat hakusessa. Jos taas siirtyisin onnekkaasti ehjään majapaikkaan ja muuten arki jatkuisi normaalisti niin arvokkaimmat roinat.
- Käsilaukku (sisältää kukkaron, avaimet, meikit, muistitikun)
- kännykkä
- Pino Ifolor -kirjoja (kuvat matkailuista)
Pöytäkoneen haluaisin pelastaa, kun oli niin kallis kasattava, mutta en sitä kiireessä lähtisi ulos kantamaan, on sen verran iso.
Tallenteet. (Videot ja valokuvat), korut
Minulla myös kommentoijien suosikit eli läppäri ja puhelin. Kolmantena erikoisuutena päiväkirjat - tai sitten yksi niistä joka on minulle tärkein jos ei voisi kaikkia ottaa. Lompakkoa en sinänsä tarvitse koska en kanna käteistä ja kortit on korvattavissa.
Vain moottoroitu tv-sänky -yhdistelmäni.
Mullekin on käynyt näin. Ylioppilaskylässä asuin ja kaksi kerrosta ylempänä joku sytytti tahallaan tulipalon, (paperia ja nojatuoleja), koko talo evakuoitiin yhtäkkiä. Oli kammottavaa herätä yöllä, kun palomiehet soittivat kaikkien ovikelloja ja oli jo savua käytävissä. Puin ulkotakin ja kengät ja silmälasit, muuta ei ehtinyt, Oli kylmää, möhäissyksyä. Parin tunnin päästä meidät päästettiin takaisin, savulta tuoksui, mutta vain ylimmät kerrokset meni remonttiin. Itse asuin 1. kerroksessa. Oikeasti on kammottava tilanne. Siinä ei ehdi miettiä mitään, säikähdyksissä ottaa vain matkan varrelta jotain päälleen ja syöksyy ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT, mutta lain mukaan sellainen on oltava. Ja jos ei ole vitosta laittaa palovarottimeen, niin sitten ollaan jo tosi heikoilla...
Tapahtui 90-luvulla, palovaroitinlaki tullut voimaan sen jälkeen. Mutta olet oikeassa, halpa henkivakuutus ja tuli hankittu kyllä tapahtuneen jälkeen.
Nessupaketti
Oluttölkki
Äitiliinin valokuva
Rahapussin, puhelimen, vaatteet päälle. Joskus pakenin ikkunasta kun oven takana hakattiin, sen jälkeen olen aina pitänyt yhtä vaatekertaa valmiina tuolilla, kengät myös helposti saatavilla.
Tietenkin avaimet taskuun.
Käsilaukun (sisältää avaimet, luottokortit ja henkkarin)
Lämpimän takin ja hyvät kengät.
Noilla pääsee hyvin alkuun.
Materiaali on kuitenkin vain materiaalia.
Henkkari on tarpeen aina.