Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten perheellinen kestää sitä, ettei ole lapseton?
24.04.2018 |
Joutuu katsomaan perheellisenä vierestä sitä, kun lapsettomat nauttivat elämästään. Miten sellaisesta voi selvitä?
Kommentit (23)
Jaa.. taas tällainen aloitus. Onkohan sama henkilö kuka näitä aina väsää?
Joitakin perheellisiä saattaa ahdistaa, kun ei pääse menemään minne haluaa jne, ja joitakin saattaa hirvittää lapsettoman elämä. Ihmiset tykkää eri asioista. Turha tästä enää mussuttaa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kuin katsoa tilille, niin mieli lepää. Kaikkia tukia ja lisiä tulee joka lapsesta. Pitää vaan kuluttaa ja rahaa tulee itsekseen
Siis mitä muuta kuin lapsilisä?
Kaikki, mitä elämiseen tarvitaan. Päiväkään en ole töitä tehnyt
Alue: Aihe vapaa
En kyllä ymmärrä, miten nämä asiat sulkee toisensa pois? Vapaana olo ja vanhempana olo? Ehkä olen huono vanhempi, mutta itse olen tehnyt pihatöitä kuten olisin lapsettomanakin tehnyt, lapsi on sitten temmeltänyt mitä tahtoo sillä aikaa. Kaduilla ei madeltu, lapsi meni vaunuissa tai omalla pyörällä. Kun pääsen töistä, kotona odottaa samat kotiaskareet kuin ilman lastakin. Iltaisin kyläillään tutuilla kellä on myös lapsia, lapset leikkii keskenään ja saa olla rauhassa. Isomman lapsen kanssa on helppoa, kun viipottaa kavereiden kanssa ulkona päivät pitkät. Sitä paitsi näin yrittäjänä kun pääsen töistä, niin kotona ei ole ketään tuntikausiin. Vaikka olen vanhempi, olen opiskellut uuden ammatin, ruvennut yrittäjäksi, matkustellut ja harrastanu sitä ja tätä. Ei lapsi ole este, ei edes hidaste. Lapsi on vain laajentanut sitä elämää, jota elän.