Palkaton/palkallinen sairasloma?
Sain tänään sairasloman; akuutti stressireaktio, ei elimillinen unettomuus. Ne on molemmat F koodeja. Saanko niistä palkan vai ei?
Elämäntilaanteeni on uuvuttava mutta pääasiallinen syy olla poissa töistä on minun nivelreuma. Minusta on hassua saada se ei-elimillinen unettomuus diagnoosi kun en nuku kipujen takia. Kivut ja vatsahapot jotka nousee suuhun kipulääkkeiden takia pitää hereillä.
Jos jään ilman palkkaa tästä olen pienituloisena yksinhuoltajana ihan kuseessa... Ei saisi näköjään avata suunsa uupumuksesta eikä itkeä väsymystä koskaan kenellekään.
Kommentit (5)
Kyllä noista saa palkan, työuupumuksesta ei.
Saa palkkaa. Mulle lääkäri kirjoitti ensin työuupumuksen, en hyväksynyt sitä sairauslomatodistusta, koska se olisi ollut palkaton. Pyynnöstä vaihtoi todistukseen diagnoosiksi ei elimellinen unettomuus ja palkan sain ihan normaalisti.
Jos sinuun sovelletaan jotain työehtosopimusta, on hyvin epätodennäköistä että sairauslomasi olisi palkaton. Tesseissä ei yleensä ole poisluettu tiettyjä icd-koodeja, joiden perusteella ei makseta palkkaa. Kela ei välttämättä maksa työnantajalle korvausta, mutta se ei ole sinun ongelmasi.
F10 : Äkillinen humala . Mulle ei maksettu siitä palkkaa.
Up