Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tekee kotona joka päivä 20 minuutin kotijumpan ilman välineitä, onko siitä mitään hyötyä?

Vierailija
24.04.2018 |

Näkyykö kropassa yhtään vuoden kuluttua?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mitä vaikutuksia sillä on juuri sinuun kun emme tiedä lähtötilannetta tai sitä, mitä tarkoitat kotijumpalla. Mutta jos harrastat aktiiviista lihaskuntoharjoittelua päivittäin, niin kyllä sen pitäisi näkyä. Etsi netistä ohjeet liikkeiden oikeaan suorittamiseen.

Vierailija
2/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näet kropassa pientä muutosta jo viikon kuluttua, muut ehkä kuukauden kuluttua. Kannattaa kuitenkin tehdä mieluummin joka toinen päivä, koska lihakset tarvitsevat palautumista. En tiedä sitten missä tulee rajat vastaan kehon painolla treenatessa. Jossain vaiheessa ei tule enää lisää lihaksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki harjoitukset voi tehdä kotoa löytyvillä välineillä. Älä ole idioootti. Maksamalla maltaita treeni voi olla hauskempaa mutta ei yhtään sen tehokkaampaa.

Vierailija
4/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa mitä vaikutuksia sillä on juuri sinuun kun emme tiedä lähtötilannetta tai sitä, mitä tarkoitat kotijumpalla. Mutta jos harrastat aktiiviista lihaskuntoharjoittelua päivittäin, niin kyllä sen pitäisi näkyä. Etsi netistä ohjeet liikkeiden oikeaan suorittamiseen.

Muuten samaa mieltä, mutta ihmettelen, eikö koulussa enää opeteta perusvoimistelua, jonka kuka tahansa pystyy tekemään kotona? Tai eikö ihmiset osaa kuunnella kroppaansa. Itse ainakin tunnen, milloin teen jotakin liikettä tekniikalla, joka voi hajottaa paikat, ja korjaan tyyliä.

Vierailija
5/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein aikanaan parin vuoden ajan 3-5 kertaa viikossa erilaisia liikkeitä kehon omalla painolla ja säädettävillä käsipainoilla. Tein tuolloin myös paljon lenkkejä pääasiassa pyörällä. Kroppa oli noina aikoina kyllä paljon tiukempi ja toimivampi kuin nykyään. Pitäisi varmaan jaksaa taas aloittaa =) Jo pelkästään kyykkyjen tekeminen ilman mitään lisäpainoja paransi sekä hölkkäilyn että pyöräilyn suorituskykyä (olen vartalotyypiltäni sellainen tikku-ukkotyylinen eli lihakset ovat tosi pienet).

Kroppa kyllä varmaan tuolloin myös näytti paremmalta kuin nykyään mutta paras palkinto oli se suorituskyky.

Esim. youtubesta löytää hyviä ideoita liikkeisiin sanoilla "body weight exercises".

Vierailija
6/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaprosentista riippuu näkyykö tulokset ulkoisesti.

Parannuksen kuitenkin tuntee sisäisesti aivan selvästi, kun lihaskunto on parempi.

Vierailija
7/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 min sisältäen kovaa treeniä: burbeita, punnerruksia, yhden jalan kyykkyjä, vatsoja, leukoja.

Tuon kun tekee kovalla tahdilla niin HUH!

Vierailija
8/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHJELMA:

MA- 20 min putkeen burbeita

TI - punnerruksia ja yhden jalan kykkyjä (laji vaihdetaan 2 min välein, kymmenen sarjaa)

KE -20 min vatsoja eri tavoin tehtyinä

jne.

Kaikki ohjelmat tehdään maksimina. Jos ei tuloksia tule, niin ei sitten millään.

Vierailija
9/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan nähdä ihmisen joka pystyy tekemään 20 minuuttia burbeita putkeen

Vierailija
10/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa heti jokapäiväisellä rääkillä, että varmasti innostus loppuu parin viikon päästä. Mitä pahemmalta tuntuu sen parempi! Yhdistä tähän vielä salaatin- ja porkkanannakerrus sekä kaalikeittodieetti niin hyvä tulee!

Vakavasti puhuen: kotona voi tehdä hyvinkin tehokasta treeniä. Itse tykkään myös youtuben tarjonnasta, pitääpä taas tehdä omat listat eri lihasryhmille. Kuntoilun ei tarvitse olla tylsää. Muista myös lämmittely ja palautuminen!

Vierailija
11/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, pystytkö treenaamaan hyvällä tekniikalla ja treenaatko ohjelmilla, jotka mahdollistavat kehityksen. Mut jos oletetaan, että olet aloittelija, ja et vaikkapa jaksa tehdä 3x10 miestenpunnerruksia hyvällä tekniikalla niin menee aikaa siihen, kun treenaa itsensä siihen kuntoon, että nuo askelkyykyt, punnerrukset, yhden jalan kyykyt ja lankkuvariaatiot ovat sopivan haasteellista treeniä ja kyllä se silloin kropassakin näkyy.

Vierailija
12/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes 20 minuuttia, 10-15 riittää!

Itse ainakin aktivoiduin liikkumaan juuri niin ja kyllä tuloksia tulee. Tietenkin jos haluaa kunnolla lihaksia niin jossain vaiheessa otettava lisäpainoja mukaan treeniin, mutta ei sitä kannata heti miettiä. Kehonpainolla saa yllättävän kovaa treeniä aikaiseksi. Kunhan tekee liikkeet kunnolla (minä tein esim. punnerruksia puoliteholla aika pitkään...)

Youtubesta olen katsonut treenivideoita ja älypuhelimiin löytyy myös käteviä sovelluksia, kannattaa kokeilla.

Vierailija
13/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti on hyötyä eikä siinä mitään välineitä tarvita. Netistä löytyy hyödyllisiä liikesarjoja vaikka kuinka paljon.

Vierailija
14/20 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän liikkeistä mutta kyllä kotonakin pääsee hyvään kuntoon. Leuanvetotanko, hyppynaru ja parit käsipainot. Punnerruksia, vatsoja ja kyykkyjä vielä niin aika monipuolisesti saa tehtyä 👍

Vierailija
15/20 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kotijumppa on todella tehokasta. Mulla esim tilanne, että tällaisena riisikeppinä aloitin käymään salilla. Tulokset aina tuntui surkeilta, ei oikein noussut voimat tai toistot mihinkään ja väkisinkin tulee sitten vertailtua siellä salilla, kun muut niin kovassa kunnossa.

Lopetin hetkeksi salilla käymisen, mutta innostuin sitten kotona ihan kyykyistä, lankuttamisesta ja punnerruksista. Vaikka olin käynyt salilla ja esim penkkipunnertanut, en saanut juurikaan edes naisten punnerruksia.

Aloin sit tekemään joka päivä kehon painolla kyykkyjä. Naisten punnerruksia jaksan koko ajan enemmän, kun vaan ahkerasti tekee. Nyt saan jopa miesten punnerruksen ja niitä toivon lisää saavani. Lankutus on todella tehokasta syvien vatsojen aktivointia.

Nyt kun on oppinut omia lihaksia, kehonpaino on enemmän hallinnassa, menin salille ja tuntui, että kovasti oli voimat kasvaneet, en mennyt rikki niin helposti kuin ennen salilla käymisestä, mutta toki tuntui hyvältä käydä sielläkin.

En usko, että kotijumpalla mitään himolihaksia saa ja tottakai tarvii isot painot, jos haluaa voimaa ja muotoa, mutta kyllä kotijumpalla pysyy myös hyvässä kunnossa.

Vierailija
16/20 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuvuuteen vaikuttaa ja mikä tahansa on aina parempi kuin ei mitään.  

Vierailija
17/20 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näet kropassa pientä muutosta jo viikon kuluttua, muut ehkä kuukauden kuluttua. Kannattaa kuitenkin tehdä mieluummin joka toinen päivä, koska lihakset tarvitsevat palautumista. En tiedä sitten missä tulee rajat vastaan kehon painolla treenatessa. Jossain vaiheessa ei tule enää lisää lihaksia.

No minä miehenä tein monta vuotta pelkkää kehonpainoharjoittelua, ja mennessäni salille, nostin yli 100 kiloa penkistä ensi yrittämällä. Että kyllä siitä on hyötyä.

Vierailija
18/20 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri ole. Joku fit jäsenyys pitää olla. Tosin jos oot ostanut jonkun julkun jumppavideon ja annat sille paljon rahaa niin kesäkunto tulee kun tulee. Kevennys lähinnä kupatuista kolikoista.

Vierailija
19/20 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa, YouTubesta löytyy hyviä ohjattuja jumppia, se antaa motivaatiota tehdä, kun siinä on se ohjaaja mukana. Eikun jumppaamaan vaan nyt.

Vierailija
20/20 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai treeni kannattaa! Vaihtele liikkeitä, netistä löytyy hyvin ohjeita.  Älä treenaa samalla teholla joka päivä, pari rankempaa päivää, 1-2 päivää viikossa liikkuvuutta ja rentoutusta. 

Aloittelija voisi tehdä esim.

- pari minuuttia lämmittelyä: hartioiden pyörittelyä, polven nostoja, selän kiertoja eri suuntiin, kevyttä hölkkää paikallaan

- kyykky 1 min + kyljen jousto ja selän pyöristys 1 min x 2

- hyvää huomenta 1 min + nyrkkeily  1 min x 2

- askelkyykky 1 min + selän rullaus alas ja ylös 1 min x2

- lantionnostos 1 min + vatsalihasliike 1 min x2

- supermies vuorottaisilla nostoilla (eli vatsallaan maaten vastakkaisen käden ja jalan nosto 1min

- muutama dynaaminen venytys 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi