Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäsosiaalinen ihminen on yleensä ekstrovertti äänekäs kälättäjä, ei suinkaan ujo ja hiljainen hyväkäytöksinen ihminen

Vierailija
24.04.2018 |

Tällä palstalla ei tiedetä mitä epäsosiaalisuus tarkoittaa.
Se ei tarkota hiljaista introverttia, vaan epäsosiaalinen ihminen on sellainen, joka ei osaa ottaa kanssaihmisiä huomioon omassa käytöksessään ja ulosannissaan.
esim trump on epäsosiaalinen ihminen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän tietoa epäsosiaalisuudesta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ep%C3%A4sosiaalinen_persoonallisuus

ap

Vierailija
2/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei tarkota hiljaista introverttia, vaan epäsosiaalinen ihminen on sellainen, joka ei osaa ottaa kanssaihmisiä huomioon omassa käytöksessään ja ulosannissaan.

Minusta tuossa on kyse sosiaalisisten taitojen puutteesta. Sosiaaliselle ihmiselle muiden ihmisten seura on antoisampaa ja muilta saatu palaute tärkeämpää kuin epäsosiaaliselle. Introverttiys ja eksteoverttiys ovat sitten taas kolmas asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse hieman hiljaisempi ja ystävällinen ihminen. Siskoni taas äkkipikaisempi ja puheliaampi. Koko elämän olen tätä saanut kuulla, että olen epäsosiaalinen, koska en puhu jatkuvasti. Ijmiset ei ymmärrä käsitettä sosiaalinen.

Vierailija
4/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuossa on kyse sosiaalisisten taitojen puutteesta. Sosiaaliselle ihmiselle muiden ihmisten seura on antoisampaa ja muilta saatu palaute tärkeämpää kuin epäsosiaaliselle. Introverttiys ja eksteoverttiys ovat sitten taas kolmas asia.

Epäsosiaalisuus tarkoittaa nimenomaan sosiaalisten taitojen puutetta.

Vierailija
5/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuossa oli tietoa epäsosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä, joka on eri asia kuin ihmiset normaalilla sosiaalisuus-epäsosiaalisuus -asteikolla.

Vierailija
6/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain yhteydessä voidaan noinkin puhua. Psykologiassa ei puhuta.

Vierailija
7/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinullakin menee tämän termin käyttö aivan metsään. Epäsosiaalisuus on nimenomaan sosiaalisten taitojen puutetta. Sinäkin liität tämä'n siihen viihtyykö ihminen toisten seurassa vai ei, kyse ei ole siitä. Epäsosiaalinen ihminen voi viihtyä liiankin hyvin toisten seurassa, toiset ovat eri mieltä viihtymisestä hänen seurassaan....

Vierailija
8/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuossa oli tietoa epäsosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä, joka on eri asia kuin ihmiset normaalilla sosiaalisuus-epäsosiaalisuus -asteikolla.

Se on sitä epäsosiaalista käytöstä. Etsi toinen linkki jos ei kelpaa.

Epäsosiaalisuus ei takoita yksin viihtymistä, piste.

Vierailija
9/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se täällä jaksat viikosta toiseen tehdä näitä introvertti/ekstrovertti aloituksia.

Etkö epäsosiaalisuudeltasi muuhun kykene?

Vierailija
10/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse hieman hiljaisempi ja ystävällinen ihminen. Siskoni taas äkkipikaisempi ja puheliaampi. Koko elämän olen tätä saanut kuulla, että olen epäsosiaalinen, koska en puhu jatkuvasti. Ijmiset ei ymmärrä käsitettä sosiaalinen.

Näinhän se menee, tässäkin ketjussa on vielä näitä tyhmiä joiden mielestä hiljainen on "epäsosiaalinen", vaikka ei käyttäydy epäsosiaalisesti. Huhhei.

Vierailija
11/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksin viihtyvät ja hiljaiset ihmiset usein ovat paljon sosiaalisempia kuin moottoriturpaiset epäsosiaaliset seuraihmiset.

Vierailija
12/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Se on sitä epäsosiaalista käytöstä. Etsi toinen linkki jos ei kelpaa.

Epäsosiaalisuus ei takoita yksin viihtymistä, piste.

Aika huvittavasti argumentoit. "Etsi toinen linkki jos ei kelpaa." Varsin sosiaalista. =D 

Vierailija
13/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen hiljaa nurkassa kyyhöttävä introvertti on ihan yhtä raivostuttava kuin se suuna päänä oleva touho, oli termi hänen käytökselleen mikä tahansa.

Molempia tunnen, ihmisen joka tulee vaikka sukulaislapsen syntymäpäiville, ei tervehdi, ei onnittele, menee sivuhuoneeseen tuijottamaan tyhjyyteen tai puhelimennäyttöä.

Tai se joka valtaa koko tilan, aloittaa seromoniamestarina ovesta tullessaan.

Vierailija
14/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on silloin jos on hyvät sosiaaliset taidot , mutta halu sosiaalisuuteen puuttuu.

Vierailija
15/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä se täällä jaksat viikosta toiseen tehdä näitä introvertti/ekstrovertti aloituksia.

Etkö epäsosiaalisuudeltasi muuhun kykene?

Sekotat mut johonkin toiseen, tämä ketju ei ole ekstrovertti/introvertti-ketju, annan vain esimerkin noiden termien avulla mistä on kyse epäsosiaalisuudessa, kun moni ei näköjään tiedä.

En suinkaan missään väitä että kaikki ekstrovertit olisivat epäsosiaalisia ja päinvastoin.

ap

Vierailija
16/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain yhteydessä voidaan noinkin puhua. Psykologiassa ei puhuta.

Kyllä puhutaan, nimenomaan siellä.

kansankielessä käsitys on vääristynyt.

Vierailija
17/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne äänekkäät kälättäjät ovat yleensä sosiaalisia. Elleivät aitten yksin kälätä. Sosiaalisuus on halua olla muiden seurassa. Se on kyllä totta, että hiljaisia inteovertteja pidetään usein syyttä epäsosiaalisina. Ihminen voi olla läsnä vaikkei hirveästi puhuisikaan. Sosiaalisuus kattaa kaikenlaisen kommunikoinnin.

Vierailija
18/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen enemmän epäsosiaalisia kuin sosiaalisia kälättäjiä. 

Mutta todellakaan, ei sosiaalisuus ole siitä kiinni paljonko on ihmisten seurassa ja äänessä.

Toki äänekäs ekstrovertti voi hyvinkin olla sosiaalinen, ja hiljainen ihminen introvertti, jos käytöksellään loukkaa eikä osaa edes hymyillä tietyssä kohtaa jne.

Koittakaahan ymmärtää, etten sanonut että se on jokotai ja mustavalkosta, otin introvertit ja ekstrovertit vain siksi esille, että epäsosiaalisuus-termiä käytetään ihan väärin. Jatkuva kälätys ja seuraan tunkeminen voi olla hyvinkin epäsosiaalista käytöstä.

ap

Vierailija
19/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuitenkin esimerkiksi työelämässä tyhjiä lauseita kälättävät mölisijät ovat kova juttu, koska kukaan ei oikeasti tajua mitään ja helpointa on myötäillä suurinta möilisijää riippumatta asiasisällöstä, koska näin pääsee helpolla.

Vierailija
20/37 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne äänekkäät kälättäjät ovat yleensä sosiaalisia. Elleivät aitten yksin kälätä. Sosiaalisuus on halua olla muiden seurassa. Se on kyllä totta, että hiljaisia inteovertteja pidetään usein syyttä epäsosiaalisina. Ihminen voi olla läsnä vaikkei hirveästi puhuisikaan. Sosiaalisuus kattaa kaikenlaisen kommunikoinnin.

Miksi miinustatte? Kyllä äänekäs kälättäminen on sosiaalisuutta. En ole väittänyt että taidokasta tai miellyttävää sellaista, mutta jokin syy sille kälättämisellekin on. Itse olen enemmän hiljainen ja minulla on hiljainen puheäänikin, enkä edes pidä kälättäjistä, mutta jos halutaan totuudessa pysyä, niin ei kälättäjiä voi epäsosiaalisiksi sanoa, vaikka teoria kuulostaisi nokkelalta. Enkä ole väittänyt että kälättäjät olisivat sosiaalisempia kuin hiljaiset. Riippuu kälättäjästä ja hiljaisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän