Ärsyttävät nimitykset naisista
Jakakaa teitä eniten ärsyttävimmät nimitykset, joilla teitä tai naisia yleensäkin olet kuullut nimitettävän.
Vaikka onkin aika yleinen, niin en tykkää yhtään jos naisia sanotaan mimmeiksi...jostain syystä ärsyynnyt tästä tosi paljon ja yleensä tota nimitystä viljelevät luulee olevansa jotain pelimiehiä, ehkä ovatkin. Ei kiinnosta. Samoin kaikki misut, misukat yms.
Myös muun kun oman vaimon nimittäminen emännäksi on jotain aivan hirveää. Ikäänkuin mies yrittäisi ylentää itsensä kaikkien naisten isännäksi ja herraksi.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Kieli köyhtyy kun kaikki sanat alkaa olla kiellettyjä.
On ihan hyvä että alatyyliset sanat poistuvat käytöstä. Ne ovat loukkaavia ja ihmisarvoa alentavia. Ajat muuttuvat,koita vaan sopeutua.
Vierailija kirjoitti:
Myös ukko on sanana miellyttävämpi kuin vastineensa akka. Miksi, oi miksi?
Siksi kun miehet ei ole niin s**tanan typeriä, että ahdistuisivat tuollaisesta merkityksettömästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kutsua naisia mimmeiksi ja emänniksi.
Ei sitten, jos se kerran niin loukkaa.
Saa toki kutsua miksi haluaa, mutta saan myös olla pitämättä siitä tavasta jolla minua kutsut ja vetää omat johtopäätökseni kutsujasta, tai vaikka naaman norsunvi#¤lle :)
Et ole kovin sivistynyt ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan hyvä että alatyyliset sanat poistuvat käytöstä. Ne ovat loukkaavia ja ihmisarvoa alentavia. Ajat muuttuvat,koita vaan sopeutua.
Jos emäntä ja mimmi sanat loukkaa niin on syytä katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös ukko on sanana miellyttävämpi kuin vastineensa akka. Miksi, oi miksi?
Siksi kun miehet ei ole niin s**tanan typeriä, että ahdistuisivat tuollaisesta merkityksettömästä asiasta.
Kuka tässä on ahditumisesta puhunut? Käytöstavat on hyvä osata eikä niihin kuulu nimittely. Jostain syystä naisia väheksyviä haukkumasanoja on kuitenkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
En ole mimmi. (En ole Plus-kokoinen nainen)
En ole emäntä. (En omista maatilaa, enkä ole suurtalouskokki. Enkä emännöi juhlia.)
En ole naikkonen. (Olen uskollista sorttia.)
En ole prinsessa. (En vaadi erityiskohtelua. Olen reipas ja nöyrä. En pukeudu vaaleanpunaiseen enkä käytä irtokynsiä enkä -ripsiä.)
En ole lehmä. (Jos haluaisin olla eläin, haluaisin olla delfiini.)
En ole akka. (Olen nuori, mukava nainen, enkä mikään noita-akka.)
Esim. akka on neutraali murresana eräillä alueilla. Taitaa emäntä sanakin olla levinnyt käyttöön nykyisessä merkityksessä pohjoisesta Suomesta.
Miten mimmi viittaa plus-kokoiseen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos emäntä ja mimmi sanat loukkaa niin on syytä katsoa peiliin.
Ei ollut kyse loukkaantumisesta, ne on vaan nimityksinä sellaisia joista ei pidä.
Naaras... Tinder tapaaminen jäi yhteen kertaan...
Vierailija kirjoitti:
Miten mimmi viittaa plus-kokoiseen??
More to love?
https://yle.fi/aihe/sites/aihe/files/migrated/olotila/images/blogistani…
Kana...tiedän miehen joka nimittää omia lapsiaan kanoiksi
Miten olisi mukavan neutraali: pirkko.
Vierailija kirjoitti:
En ole emäntä. (En omista maatilaa, enkä ole suurtalouskokki. Enkä emännöi juhlia.)
En ole prinsessa. (En vaadi erityiskohtelua. Olen reipas ja nöyrä. En pukeudu vaaleanpunaiseen enkä käytä irtokynsiä enkä -ripsiä.)
Oletkohan vaimomatskua?
Emäntä ainakin. No oikeastaan mikä vaan nimitys. Mutta eipä ole haitannut kun sanoja on aina saanut kuulla mielipiteeni asiasta ja nimittely on loppunut siihen.
Huom. Nämä ovat myös kulttuurisia/murrejuttuja, jotkut nimitykset ovat enemmän ok joissakin osissa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan vaimomatskua?
Hyi olkoon. Mua saa nimittää melkein millä tahansa muulla nimityksellä mutta tuo kuvottaa.
Minä olen sitä koirilleni :D