Mikä on teidän vappu ruokanne?
Mitä valmistatte vapuksi? Yritän kehitellä jotain hyvää joka sopisi vappuun sekä olisi perhe tutuille sopivaa. Vieras perheessä aikuisia ja5v, 7v ja 12v lapset.
Kommentit (53)
En ollutkaan ajatellut vielä asiaa. Mutta nyt nopeasti ajateltuna varmaankin grillataan. Voisin grillata vaikka kukkakaalia ja broileria tai ihan makkaroita. Kylkeen tietysti jotain hyvää salaattia ja vaikka patonkia. Jälkkäriks lättyjä!
Taidan tehdä jonkinlaisen lämpimän perunasalaatin ja lihapullia ja linssipyöryköitä. Lisäksi tsatsikia ja fetasalaattia. Munkkia ja simaa tietenkin myös.
Rahat vähissä eli pääkallopataa tiedossa.
Makaronilaatikkoa 200g per henkilö, jauhenlihan tulee olla pestyä.
Vappuruoka on yhdyssana rakas ap.
Vierailija kirjoitti:
Vappuruoka on yhdyssana rakas ap.
Etpä itsekään pystynyt kirjoittamaan virheettömästi.
Varmaan syön kanapataa, jossa miehen inhoamia asioita : paprikaa, aurajuustoa ja parsakaalia. Mies on reissussa, joten mulla on tapana silloin tehdä " omaa ruokaa ".
Vappua ei juhlita, eikä noteerata sen kummemmin.
Oikeastaan joulu on ainoa juhlapyhä, jolloin tehdään siihen kuuluvaa ruokaa perinteisesti.
Mies menee auttamaan tyttärensä muutossa toiselle puolelle Suomea. Mä jään kissan kanssa kotiin.
Grillattua kanaa raikkaalla salaattipedillä kera hyvän viinin ja raikkaan veden.
Vierailija kirjoitti:
Täällä haisee wt.
Sinä täällä haiset.
Vierailija kirjoitti:
Munkkeja! Miehen kanssa kun kaksistaan ollaan, ei ihan hirveästi viitsi tehdä. Simaa on myös tulossa.
Aiemmin olen tehnyt meille pienen brunssin vappuaamuksi, kun mies on tänäkin vuonna aaton kokonaan töissä yötä myöten. Tässä munkkien lisäksi mm croissantteja, salaattia, keitettyjä kananmunia, vesimelonia, viinirypäleitä, pekonia, nakkeja, skumppaa. Useesti ollaan kans vappuna käyty hakemassa jäätelökiskalta jädet koirien kanssa, saa nähdä miten tänävuonna. Jos sää sallii.
Vähän ohis, mutta mulla tuli mieleen vesimelonista ja pekonista sellainen yhdistelmä mieleen, että hunajamelonin pala on käärittynä ilmakuivatun kinkun siivuun.
Suosittelen.
En kokkaan vaan menemme valmiiseen pöytään vappulounaalle.
Vappu ruokana tarjoilen grilli makkaroita, uuni perunoita ja kermaviili kastiketta.
Jälki ruokana on meidän kaikkien vappu herkku eli hillo munkit.
Ruoka juomana on simaa, vettä ja kevyt maitoa.
Itsetehtyjä nakkeja ja itsetehtyä perunasalaattia itsekasvattamista perunoista, jotka on kasteltu oman kaivon vedella.
Ruoka tarjoillaan itsetehdyssä pöydässä, itsetehdyillä lautasilla.
Teen varmaan itse pieniä cocktail-lihapullia, dippikastiketta ja salaattia. Juomaksi 0,5 litran cokis. Yritän viitsiä tehdä pienen erän munkkeja. Harva leivonnainen on niin hyvää kuin tuoreet, vasta sokeroidut, lämpimät munkit.
En mene vappuna mihinkään, vaan olen kotona ja ehkä katson elokuvia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Täällä haisee wt.
Eikös se löyhkä jo haihtunut, kun mainittiin raikkaat voileivät.
Kiitos tästä ketjusta - tajusin itse, miten lähellä vappu jo on :)
Me ei olla vielä edes sovittu mitään, apua! Mutta varmaan muutama vieras, ikähaitari 8-80. Nyt tulisi mieleen nämä:
- nakkeja
- tonnikalasalaatti
- pari suolaista piirakkaa, ehkä kana-paprika ja tomaattinen salami
- vihersalaatti
- kasviksia palana (+ dippi)
- paikallisesta leipomosta jokin keveä kakku, ehkä sitruunaa
- pikkumunkkeja
Juomana vissy, kahvi, pommac, vesi ja maito eli ei kovin juhlavaa :D MUOKS: toki simaa myös
Täällä haisee wt.