Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheat kuukautiset, nyt vinkkejä miten saan nukuttua tämän yön!

Vierailija
23.04.2018 |

Runsas vuoto ja hyytymiä, tunnen kun ne lorahtelee ja muljahtelee siteeseen. Haluaisin tällä kertaa välttyä heräämästä monta kertaa yöstä siihen että ohivuoto on tehnyt sängystä teurastamon ja joudun juoksemaan verta tippuen vessaan. Aamulla pitää kuitenkin töihin nousta.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä siihen oikeen apuja ole.

Vierailija
2/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku kylpyammeessa, juu ole hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi ja side. Toimii aina.

Vierailija
4/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibuprofeenia naamaan.

Vierailija
5/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaasti pyyhkeitä sänkyyn, peitonkin voi korvata pyyhkeillä. Siteen lisäksi imukykyistä paperia tms. Pyyhe vaikka vaippamallisesti housujen päällekin... Kipujen asteesta riippuen kipulääkkeen annostus, ja sitten ei auta kuin toivoa parasta. Ellei mikään auta ja heräät keskellä yötä, vaihda pyyhekasa ja seiso hetki kuumassa suihkussa. Itsellä auttaa siihen paikkojen tyhjenemiseen tuo suihkuttelu, ja taas on hetken parempi olla.

Vierailija
6/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeitä alle ja ota särkylääke yöksi tai jos sulla on vatsaa rauhottavaa kofeiinitonta teetä niin kokeile sitä myös. Jos aamulla on huono olo niin pidä saikkupäivä. Kyllä se siitä:)

Vierailija
7/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä runsasta vuotoa oikein voi tukkia niin ettei läpi tule. Itse laitan kolme yösidettä: kaksi peräkkäin ja yhden poikittain taakse. Siitä huolimatta herään 1-2 kertaa yössä vaihtamaan siteitä. Jostain syystä herään juuri siihen tunteeseen kun vuotoa on lorahtamassa reilummasti ulos. Siitä sitten yritän nousta ylös niin ettei menisi läpi sängylle (alla toki myös paksu froteepyyhe kaksinkerroin). Onneksi minulla tätä kestää vain pari yötä, joten ei niin haittaa.

Vierailija
8/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ibuprofeiinia se vähentää vuotoa, mikset käytä tamponia? Ihme asiasta pitää taas tehdä ongelma.

Vierailija
9/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ibuprofeenia naamaan.

Ei kai Ap nenä vuoda.

M24

Vierailija
10/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaiset ongelmat oli mulla, kunnes vaihdoin kuukuppiin. Isompi koko käytössä ja saa nukkua yön rauhassa! Toki päälle vielä särkylääke ja joskus kuumavesipullo!

Vierailija
11/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamponi ja side. Toimii aina.

Kun on tarpeeksi runsas vuoto niin ei toimi. Minulla tamponi on "täynnä" alle parissa tunnissa ja vuotaa sen jälkeen läpi.

Vierailija
12/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö ibuprofeiinia se vähentää vuotoa, mikset käytä tamponia? Ihme asiasta pitää taas tehdä ongelma.

En ole ap mutta minulla yhdistelmä tamponi ja yöside kestää pari tuntia. Siis vuoto tulee tamponista huolimatta läpi ja parissa tunnissa myös yöside on täynnä.

Vierailija
13/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, miksi avasin tämän ketjun meni sitten minullakin yöunet.

36m

Vierailija
14/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi!

Vierailija
15/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpana yönä mun resepti: kaksi Buranaa + kaksi Panadolia, tamponi, yöside ja tadaa, vessapaperitollo tungettuna pakaroiden väliin (pysäyttää veren valumisen pakaroiden välistä alaselkään jos satun nukkumaan selällään. Tiedän, älyttömän kuuloista, mutta toimii.

Mun kuukautisen on aina tosi runsaat kaksi ensimmäistä päivää ja sitten loppuu melkein seinään.

Vierailija
16/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto, miksi avasin tämän ketjun meni sitten minullakin yöunet.

36m

Tervetuloa naisten todelliseen maailmaan! Aika moni kärsii runsaista kuukautisista.

Vierailija
17/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kohtalotoveri. Täällä mennään nukkumaan kyljelleen sikiöasentoon, yritetään pysyä siinä koko yö ja siitä ylös noustessa pitää mennä suunnilleen rapukävelyä vessaan. :)

Tässä hyväksi havaittuja vinkkejä: Semmoinen järkyttävän pitkä yöside (tyyliin kaulasta niskaan) on hyvä valinta. Joskus olen laittanut niitä jopa kaksi. Ja sen kanssa ne kaikkein puristavimmat (vähän pieneksi jääneet) mummoalkkarit, jotta se pysyy paikallaan. Ei siis missään nimessä mitään stringejä, koska silloin side liikkuu paikoiltaan.

Kasaa iso kasa vanhoja eniten inhoamiasi pyyhkeitä sängyn keskikohtaan uhrattavaksi. Aamulla kun heräät, niin pistät ne ensi töiksesi likoamaan kylmään veteen, niin on edes vähän toivoa saada tahrat myöhemmin pesussa pois. Mustat pyyhkeet ovat hyvä idea jatkossa.

Ja seuraavaa kertaa varten osta pätkä muovitettua froteeta ja laita se lakanan päälle. Ei tarvitse murehtia lakanoiden pilalle menemisestä.

Niin ja menkkakipuihin ibuprofeiinia, koska muut kipulääkkeet eivät auta yhtä hyvin.

Nimimerkillä vaihdevuosia odotellen.

Vierailija
18/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi-uskovaisille kysymys: kun jo tamponin työntäminen sisään vaatii voimaa ja sattuu kohtalaisesti, miten sinne saa kupin? Ja kun vuoto on sen verran runsasta lorotusta, että pienintä kuppia olisi turha käyttää. Ja ei, en ole koskaan ollut yhdynnässä eikä ole aikomustakaan. Tiedän kyllä että kuppi taitellaan kokoon, mutta silti. Miten sinne mahtuu sekä kuppi että sormi tai kaksi?

Vierailija
19/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista, olen joskus kuullut tuosta ibuprofeenista mutta unohtanut, oli onneksi kaapissa joten otin yhde burana 400. Pitää taitella pyyhe jotenkin että toisi vähän varmuutta.

Voisin pitääkin saikkupäivän huomenna jos päivä ei olisi täynnä kokouksia...

Minäkin herään usein juuri siihen, että siteeseen on laskemassa kauhea määrä verta ja sitten juoksen paniikissa vessaan ennen kuin sotken kaikki paikat.

Ap

Vierailija
20/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos luulet että isoinkaan kuukuppi ei ole riittävä ja vuotaisi ohi, niin ehkä inkontinenssisuoja voisi olla ratkaisu pahimpiin vuotoöihin. Ei sellainen kevyehkö kuukautissuojamainen malli, vaan imutehoisempi joka on ulkonäöltään lähempänä vauvan vaippaa. Ketuttais varmasti jos sellaista pitäis pitää, mutta jos ei parempaa vaihtoehtoa ole...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä