Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö luovuttamassa verta? Onko se hurjaa?

Vierailija
23.04.2018 |

Joo, oma hemoglobiini on hyvin alhainen, joten en ole arvannut mennä luovuttamaan. Korkeimmillaan HB ollut 128 muistaakseni ja alimmillaan jotain 85. Nykyään kai jo pitkään ollut siinä n. 120 paikkeilla, jolla ei kuitenkaan saa luovuttaa. En varmaan uskaltaisi luovuttaa kyllä millään HB 125 myöskään, koska siinähän varmaan hujahtaa lattialle jos niin alhaisella hemoglobiinilla luovuttaa? Vai?

Koen huonoa omaa tuntoa siitä etten käy luovuttamassa. Olen miettinyt jos sitä kuitenkin menisi luovuttamaan sillä alarajalla eli 125(?) . Haluaisin kovasti luovuttaa.

Mitäs muut? Oletteko luovuttaneet? Onko tullut mitään luovutuksen jälkeen? Eräs kaveri kerran kirjaimellisesti kaatui maahan sen jälkeen 😅 miten teillä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt 18-vuotiaasta saakka säännöllisesti. Välissä tosin neljä raskautta ja imetystä...

Ei ole hurjaa, höpsö 🤗 Hemppa ensin sormenpäästä ja sitten itse veri kyynärtaipeesta. Mulla menee 4 minuuttia kerralla enkä yleensä erityisesti katsele veripussia tai neulaa...

Ei ole tullut huono olo koskaan. Samana iltana ei saa urheilla tai saunoa. Muuten verimäärä palautuu vuorokaudessa.

Vierailija
2/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy  koska en tue sitä  veripalvelun harjoittamaa rahastusta. Se on epäeettistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy  koska en tue sitä  veripalvelun harjoittamaa rahastusta. Se on epäeettistä.

Joo - on, mutta nyt ainoa tapa auttaa tarvitsijoita.

Vierailija
4/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko kieltäytyä vastaanottamasta verta, jos joskus joutuisit sellaiseen tilanteeseen?

Vierailija
5/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenluovutus on valtavan tärkeää. Verta tarvitaan esim. Leikkauksissa paljon verta menettäville, keskosvauvoille, synnyttäneille äideille, esim. Kolarin uhreille, erilaisille sairaille ihmisille jne. Kerran verta luovuttamalla voit pelastaa 1-3 ihmistä. 😊

Vierailija
6/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun sinä, vanhempasi tai lapsesi tulee tilanteeseen, että verta tarvitaan? Nii-in! Verenluovutus tapahtuu nyt tällä tavoin ja ei voi mitään. Niin tärkeä asia etten välitä onko rahastusta tai ei!

Vierailija
7/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mitenkään hurjaa. Tosin olen ammatiltani bioanalyytikko joten verta ja neuloja näen työssänikin päivittäin. Ne joita nämä ahdistavat, voivat katsoa toimituksen ajan toiseen suuntaan. Kivuliasta verenluovutus ei ole.

Vierailija
8/8 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ja piti säännöllisesti ruveta nyt lasten jälkeen käymään mutta innokas mieshoitsu sai mulle hermovaurion aikaiseksi. Siihen jäi sitten se harrastus. Ikinä mulle ei tullut huonoa oloa tai muutakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi