Pienet häät ulkomailla vai isot Suomessa?
Pienet häät:
Kustantaisimme itse häävieraiden matkakulut (liput + majoitus), mutta juhlijoita olisi vain tusina (vanhemmat + parhaat ystävät).
Häät vietettäisiin upeissa maisemissa, säästä huolimatta meillä olisi teltta käytössä.
Ruokaa ja juomaa riittäisi kaikille. Pieni yhtye joka soittaisi live-musiikkia.
Tunnelma olisi hyvin rauhallinen ja tiivis.
Isot häät:
Kaikilla tutuillamme olisi mahdollista osallistua, myös perheellisillä. Osalla mahdollisuus yöpyä.
Häät vietettäisiin isossa ladossa mökkimaisemissa.
Ruokaa ei kovin paljon mutta kuitenkin sen verran, että ainakin yksi gourmet lautanen per henkilö ja sen verran kakkua, että kaikki saa palasen.
Musiikista huolehtisi sukulaisnuorten cover-bändi, varalla tiskijukka.
Luvassa paljon ohjelmaa ja vieraiden alkoholin kulutus varmaan lisääntyisi illan edetessä.
Isommat kustannukset mutta myös häälahjoja varmaan enemmän (ei sillä että oletan saavani maailman parhaan saaliin), kukaan ei myöskään vetäisi hernettä nenään koska ei saanut kutsua.
Häämatkaan ei suurella todennäköisyydellä olisi varaa/aikaa.
Kumpikin vaihtoehto olisi meille ok. Itse haluaisin vain udella, että mitä sinä, mahdollinen kutsunsaaja, olisit tästä mieltä? Plussat ja miinukset?
Kommentit (6)
Maistraattiin aika ja kadulta kaksi todistajaa. Molemmille lounasseteli palkaksi. Pienimmät mahdolliset kemut kunnialla hoidetuksi.
Ei kumpikaan. Sopivan kokoiset juhlat helppojen kulkuyhteyksien päässä.
Mä vähän väitän, että jos teillä on varaa lennättää itsenne ja 12 vierasta ulkomaille häihin, maksaa majoitus ja vuokrata juhlapaikka ja maksaa yhtyeelle, teillä on varaa järkätä aika hiton isot maalaishäät ladossa melkein millä tarjoilulla tahansa. Eka maksaa kumminkin herkästi 15-20 tonnia, riippuen juhlapaikasta.
Jälkimmäisessä vuokrat ja bändi ovat ilmaisia, pitopalvelu ottaa jotain 35-50 euroa per lätsä eli teillä maksaisi sadan vierasn isotkin häät jotain 3500-5000 euroa, eli vielä jäisi kymppitonni juomiin ja majoituksiin.
Itse valitsisin ilman muuta häät ulkomailla. Paljon mieleenpainuvampi kokemus kaikille kuin ilta koleassa Suomen kesässä itikoiden purtavana.
Pienet häät ulkomailla, on ainakin ikimuistoinen.
Auts, heitit pahan. Hienot ideat teillä. Itse valitsisin ulkomailla vietettävät häät. En kauheasti jaksa perustella, mutta yhden perustelun kirjoitan eli intiimiys: pystyy todella viettämään iltaa ja jakamaan ikimuistoiset hetket kaikkien tärkeiden ihmisten kanssa eikä vain vähän hymyillen morjestamaan häätiimellyksen ohessa kuten isoissa häissä usein hommat menevät.