Välttelenkö konlflikteja?
Loukkasin vanhingossa ystävääni pari päivää sitten, en mene aiheeseen sen enempää, mutta hän otti asian suoraan puheeksi paikan päällä ja tajuttuani tekemäni virheen myönsin sen ja pyysin anteeksi. Hän on kuitenkin melko temperamenttinen, sanoi ettei halua kunnella selityksiäni eikä tee mitään anteeksipyynnöillä. Hyväksyin asian ja lähdin pois. Nyt kuitenkin kuulin että hän on entistä suuttuneempi minuun koska en seuraavana päivänä suorittanut hänelle anteeksipyynnön uusintaa koska hän ei hyväksynyt edellistä.
Nyt olen vähän hämmentynyt, onko tuo asia joka minun olisi pitänyt tehdä? Jotenkin omaan järkeen menee vain että asia oli loppuunkäsitelty. Mieheni on myös joskus myös valittanut että välttelen konflikteja.
Normaalikohteliaisuuteen kuuluu pyytää anteeksi. Sen jo teitkin. Normaalikohteliaisuuteen ei kuulu sen jälkeen kiukutella, ettei tee mitään anteeksipyynnöillä. Kuka edes kehtaa sanoa noin!
Sinun kertomasi versio kuulostaa siltä, että sinä olet toiminut aivan normaalisti. Et mitenkään erityisesti konfliktia vältellen etkä toiseen suuntaankaan riitaa haastaen. En minä ainakaan älyäisi alkaa uudelleen anelemaan anteeksi, jos ensimmäinen anteeksipyyntö ei kelvannut.