Uusi mies valittaa tyttärieni pukeutumisista
Tytöt ovat 13 ja 14 ja miehen mukaan pukeutuvat liian paljastavasti. Lopettaakohan vai pitäisikö jättää?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan syystäkin sanoo. Teinityttöjen vaatetus on mennyt seksuaalisen häirinnän puolelle.
Miten pukeutuminen voi olla seksuaalista häirintää?
No perkkules kun nykysin 13-14v teinit viilettää sellaisissa vaatteissa että hyvä etteivät esittele suoraan toosaansa eteeni. Tuohan on selvää häirintää että yritetään saada setämiehet katselemaan ja sitten valitetaan.
Mulla on vaan poikia. Mutta olen katsellut saman ikäisiä tyttöjä ja on muutama kyllä tosi tiukoissa ja paljastavissa vaatteissa. Pitääkö oikeasti pukeutua tissit melkein paljastaviin paitoihin ja hameeseen, jonka kanssa ei voi kumartua. Anteeksi vaan, mutta tietynlainen pukeutuminen viestittää kyllä jotain. Mun mielestä ei soveliaita kouluun, ehkä sitten yökerhoon. En minäkään anna pojan mennä kouluun ihan missä vaatteissa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan syystäkin sanoo. Teinityttöjen vaatetus on mennyt seksuaalisen häirinnän puolelle.
Varmaan sillä tavalla, että se häiritsee seksuaalisesti.
Pikkusiskoni, tosin jo 16, pukeutuu todella paljastavasti. Siis todella avonaisia paitoja, iltaisin kulkee vain pikkuhousuissa... Ymmärrän kyllä jos miestä hieman ahdistaa, kun muakin ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sillä tavalla, että se häiritsee seksuaalisesti.
Lähinnä peittävä kaapu häiritsee seksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan sen verran, että sanoo minulle ja tietääkseni ei ole tytöille suoraan sanonut.
-ap
Eikö se ole hyvä että pystyy puhumaan sinulle tällaisesta, ehkä jopa hieman arkaluontoisestakin, asiasta? Tästäkin keskustelusta voi nähdä että leiman saa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tyttöjen tyylissä on oikeasti hieman mietittävää? Sitä kannattaa katsoa muiden ihmisten silmin, kysyä vaikka isovanhemmilta mielipidettä. Joillakin teineillä menee todellakin ihan överiksi niin meikit kuin vaatteetkin ja joskus siihen on aikuisen pakko puuttua ja ohjata fiksumpaan suuntaan. Se on vanhemmuutta. Teinit eivät tarvitse äitikaveria, vaan fiksua vanhempaa.
Terv. kolmen teinin äitiMitä pahaa siinä meikissä on?
Ai jos joku 13-14 vuotias on meikannut arkena hyvin voimakkaan sotamaalauksen ja pukee vielä päälleen ihon myötäiset kaiken paljastavat herutusvaatteet, niin sen pitäisi olla ok...? Ei meidän teineillä ainakaan, asiallinen pitää olla aina vaikka mikä tyyli olisi. Katsoisin kasvatustyöni epäonnistuneen, jos meidän 15 ja 17 vuotiaat tytöt liehuisivat kodin ulkopuolella tyrkyissä vaatteissa. Oma tyyli saa olla, mutta jokainen on itsensä käyntikortti ja sen mukaan heitä kohtaan myös käyttäydytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että tyttö/nainen pukeutuu siten, että nännit nöpöttävät paidan läpi, rinnat vilkkuvat kokonaan tai osittain pienistä vaatteista, tiukat ohuet housut paljastavat "kamelinvarpaan", napa on esillä muualla kuin uimarannalla tai saunassa jne. on täysin verrattavissa siihen, että mies pukeutuisi tiukkoihin trikoisiin ilman alkkareita ja esitteli selkeästi housun läpi muotoutuvaa vehjettään. Miesten seksuaalisuus on hyvin visuaalista ja nuo em. pukeutumistyylit aiheuttavat miehessä ajatusten erotisoitumisen. Mies ei mahda sille mitään. Ja mikäli nuo asiat nähdään henkilöissä tai tilanteissa, joissa mies EI halua nähdä eroottisuutta, aiheuttaa se epämiellyttävää oloa. Ihan samoin kuin nainen kokisi sen pullottavan miehen elimen. Äidin miesystävä vaikuttaa hyvin fiksulta mieheltä. Jotain rajaa alaikäisten pukeutumiseen.
Joudun työmaailmassa opettamaan toisinaan parikymppisille aikuisillekin, että pukeutuminen ei ole mikään "jokaisen oma asia". Töihin ei tulla tissit vilkkuen, peppu minisortseista roikkuen. Miehet eivät ole ilman paitaa, speedot ei ole mikään sovelias alaosa. Pipo ei kuulu päähän sisätiloissa.
Joillekin ihmisille nämä jutut ovat aivan uutta tietoa, ja vastaan tulee kiukuttelua "jos mä kuitenkin teen työni niin mitä väliä". Ei mitään käsitystä siitä, että työelämä ei ole mikään näppärä viikkorahasysteemi, vaan että siellä töissä ollaan asiakkaiden tarpeita täyttämässä.
Tästä ap:n tapauksesta en osaa mitään sanoa, hyvältä vaikuttaa jos sanoi vaan ap:lle eikä tytöille. Ap:n hommahan se on lapsiaan kasvattaa. Ja näin feministinaisena haluan huomauttaa, että ei se voi mennä niin että me naiset vedämme tissit heiluen alasti ihmettelemässä että mitäs ne miehet oikein tuijottaa, haluan vain tasa-arvoa (mutten aio käyttäytyä tasa-arvoisesti). Jos haluat hyvää kohtelua, sinun pitää itsekin miettiä minkä kuvan itsestäsi annat.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan sen verran, että sanoo minulle ja tietääkseni ei ole tytöille suoraan sanonut.
-ap
No tarkenna nyt vielä se, että kuinka ne sun tytöt sitten pukeutuu? Muuten on vaikeaa olla mitään mieltä.
Jos nämä tytöt pukeutuvat joihinkin freddyihin, lorttonaru- tai napapaitaan niin ymmärrän miestä, mutta jos pukeutuminen on säädyllisempää niin voi olla että miehellä on ongelmia oman seksuaalisuuden kanssa.
Kyllä minä olen sisarentyvärelle sanonut kerran että nyt oikeasti vaatetta päälle ku meinasi lähteä kylälle suurinpiirtein pikkuhousuissa ja jossain hemmetin narutopissa ilman liivejä. Nykyään sekin on onneksi ihan fiksu, aikuinen ihminen.
Olisit AP iloinen että sulla on mies joka uskaltaa ajatella niitten alaikäisten lasten puolesta.
Tuon ikäinen pentu kun ei osaa ajatella asioita itse, siksi sillä on vanhemmat.
Ja kyllä mie sanon aikuisellekin ihmiselle jos se meinaa alasti lähteä baariin että teeppä niinku näet parhaaksi mutta mun mielestä tuo on idioottimaista.
Vierailija kirjoitti:
Joudun työmaailmassa opettamaan toisinaan parikymppisille aikuisillekin, että pukeutuminen ei ole mikään "jokaisen oma asia". Töihin ei tulla tissit vilkkuen, peppu minisortseista roikkuen. Miehet eivät ole ilman paitaa, speedot ei ole mikään sovelias alaosa. Pipo ei kuulu päähän sisätiloissa.
Joillekin ihmisille nämä jutut ovat aivan uutta tietoa, ja vastaan tulee kiukuttelua "jos mä kuitenkin teen työni niin mitä väliä". Ei mitään käsitystä siitä, että työelämä ei ole mikään näppärä viikkorahasysteemi, vaan että siellä töissä ollaan asiakkaiden tarpeita täyttämässä.
Tästä ap:n tapauksesta en osaa mitään sanoa, hyvältä vaikuttaa jos sanoi vaan ap:lle eikä tytöille. Ap:n hommahan se on lapsiaan kasvattaa. Ja näin feministinaisena haluan huomauttaa, että ei se voi mennä niin että me naiset vedämme tissit heiluen alasti ihmettelemässä että mitäs ne miehet oikein tuijottaa, haluan vain tasa-arvoa (mutten aio käyttäytyä tasa-arvoisesti). Jos haluat hyvää kohtelua, sinun pitää itsekin miettiä minkä kuvan itsestäsi annat.
Tämä pukeutumiskoodi töissä oli kyllä meilläkin aiemmassa ”konservatiivisessa” firmassa aina sellainen sotku että huh.
Miesten piti aina pukeutua pukuun solmion kera jos oli asiakastapaamisia. Naiset pukeutuivat vähän miten halusivat. Sitten välillä oli näitä superminihameita ja meidän johtoportaan miesten piti oikeasti salaa pyytää että joku naispuolinen seniori huomauttaisi heille, koska muuten voisi tulla ties mitä paskaa niskaan jos mies menee sanomaan.
Myös monet naiset olivat konttorissa paljain jaloin ja sitten vaan vetäsivät kengät jalkaan äkkiä jos tuli menoa jonnekin. Miehillä tietty puvunkengät visusti jalassa 10 tuntia päivässä.
En kaipaa.
M33
Ne aineet, mitä feromoneiksi kutsutaan ei ihmisillä ole feromoneja vaan feromonien kaltaisia aineita. Ykeensä niistä kyllä puhutaan feromoneina ihan luotettavissakin lähteissä, mutta sitä niiden ei tieteellisesti ole todettu varsinaisesti olevan.
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla että olet itse häiritsijä. Ei ole pakko katsoa jos sitten puomi sojottaa aiheuttaen ongelmia kassajonossa.
Pukeutua saa miten haluaa.
Moiselle äijälle antaisin porttikiellon suloihini ja kotiini kunnes oppii käytöstavat ja kunnioittamaan lapsiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä syy jättää mies. Tuollainen käytös viittaa siihen, että tyttölapset viehättävät liikaa! Normaali mies ei edes huomaisi tyttöjen pukeutumistyyliä. Piilevä pedo kyseessä sulla.
Just just. Kyllä mua häiritsee se pukeutuminen kun ollaan lähes alasti nännit kovana. Enkä mä kiihotu, häiritsee silti. Kai se on jotain miesten tahto alistaa naisia valtansa alle? Jep miesten vika.
Näin se vain on! Pikkulutkat yrittävät varastaa miehesi jäykistyneine näinnenee! Olisit vain kiitollinen, että muehesi pitää puoliasi heitä vastaan ja laittaa heidät kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla että olet itse häiritsijä. Ei ole pakko katsoa jos sitten puomi sojottaa aiheuttaen ongelmia kassajonossa.
Pukeutua saa miten haluaa.
Moiselle äijälle antaisin porttikiellon suloihini ja kotiini kunnes oppii käytöstavat ja kunnioittamaan lapsiani.
Vaikka ei katsoi suoraan niin näkökentässä se kuitenkin on. En tuijota, Suomen lain mukaan julkisella paikalla ei saa olla alasti ja minulla ei ole lapsia.
Jos mies asiasta on sanonut, niin hän on sanonut varmasti vain ääneen sen, mitä muutkin ajattelevat. Eli nyt olisi hyvä aika miettiä tyttöjen kanssa miten he toteuttaisivat järkevästi teiniajan mielenmyllerrystä ja mitä he haluavat itsestään muille viestittää. En usko, että nippanappa yläasteikäinen ymmärtää varoa maailmaa tarpeeksi, he eivät vain kykene siihen ja se pitää vanhemman opettaa. Ihan sama juttu on niin pukeutumisessa kuin myös somekäyttäytymisessä ja kaikessa siinä materiaalissa, mitä he sinne laittavat ja myös mitä sieltä lukevat. Aikuisetkaan eivät sitä hallitse, joten miniteinit vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tyttöjen tyylissä on oikeasti hieman mietittävää? Sitä kannattaa katsoa muiden ihmisten silmin, kysyä vaikka isovanhemmilta mielipidettä. Joillakin teineillä menee todellakin ihan överiksi niin meikit kuin vaatteetkin ja joskus siihen on aikuisen pakko puuttua ja ohjata fiksumpaan suuntaan. Se on vanhemmuutta. Teinit eivät tarvitse äitikaveria, vaan fiksua vanhempaa.
Terv. kolmen teinin äitiMitä pahaa siinä meikissä on?
Ai jos joku 13-14 vuotias on meikannut arkena hyvin voimakkaan sotamaalauksen ja pukee vielä päälleen ihon myötäiset kaiken paljastavat herutusvaatteet, niin sen pitäisi olla ok...? Ei meidän teineillä ainakaan, asiallinen pitää olla aina vaikka mikä tyyli olisi. Katsoisin kasvatustyöni epäonnistuneen, jos meidän 15 ja 17 vuotiaat tytöt liehuisivat kodin ulkopuolella tyrkyissä vaatteissa. Oma tyyli saa olla, mutta jokainen on itsensä käyntikortti ja sen mukaan heitä kohtaan myös käyttäydytään.
No, jos vaatteet ovat "normaalit", mitä pahaa vahvassa meikissä on? Jos tykkää sellaisesta?
Ja nämä usein vielä tupakoivat samannäköisinä kuin elokuvien prostituoidut, ollaan niin kovan näköisiä olevinaan. En ymmärrä tätä nykyaikaa, miksi noin nuorten tyttöjen pitää liikkua noin vähissä vaatteissa julkisella paikalla. Tämä on siis miehen (36 v.) mielipide, minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi niin eivät liikkuisi tuollaisissa vaatteissa julkisuudessa alaikäisinä.