Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä normaalia että ystävän vauva täyttää vuoden

Vierailija
22.04.2018 |

Ja kerran olen hänet nähnyt.Ei ole kutsuttu kylään tai mitään.Itse en jaksa enää kysellä koska sopisi treffit kun ukinä ei sovi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä. Ystävä ei enää tarvitse sinua.

Vierailija
2/12 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi trauma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kavereiden muksut taitaa olla eskari-iässä ja olen nähnyt niitä kerran. Itse olen vela niin ei lapsijutut edes kiinnosta.

Vierailija
4/12 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Elämäntilanne muuttunut, ei kiinnosta vanhat ystävät enää.

Vierailija
5/12 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika julmaa että ystävät hylätään lasten myötä.Turha sitten joskus itkeä apua kun tarvitaan lastenvahtia ja muuta.

Vierailija
6/12 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden? Siis lapsen kanssahan on täysin kiinni. Oletatko, että tuttavan olisi pitänyt tavata sinua vauvavuonna? Eihän silloin vietetä omaa aikaa. Kun saa lapsen, hylkää menneen elämänsä. Eikä lapsen vauvavuonna voi käydä missään.

Vierailija
7/12 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan melko yleistä. En itse kyllä kokenut ettei ystävät olisi kiinnostaneet enää, vaan en ihan yksinkertaisesti jaksanut. Vauvavuosi voi toki olla helppokin, mutta meillä se oli tosi kuormittava. Jos ei helvetti ole energiaa edes omalle aviomiehelle niin miten vielä muille?

Osa ystävistä (kavereista) tietty jäi. Tosiystävät pysyi. Ja tietty olen saanut tilalle uusia. Elämä on.

Vierailija
8/12 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne voi kyllä muuttua pian ap. Lasten kanssa ensimmäinen vuosi on vaan vaikein, niissä on niin kiinni varsinkin jos imettää. Voi myös olla uskomattoman väsynyt. Itsekään en nähnyt paria kauempana asuvaa ystävää montaa kertaa niinä vuosina kun sain vauvan, ja lähellä asuviakin tuli nähtyä harvemmin. Tosin soiteltiin ja viestiteltiin kyllä. Nykyään on ihan erilaista taas kun lapset on kasvaneet ja ne voi jättää isän kanssa pidemmäksikin aikaa.

Voisitko sanoa suoraan ystävälle että sulla on häntä ikävä?

Vierailija
9/12 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo kyllä mikään tosiystävä. He kyllä pysyvät rinnalla vaikka elämäntilanteet muuttuu.

Vierailija
10/12 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaista kun paras ystäväni sai vauvan. No ensinnäkin jo raskausaikana ei voitu usein nähdä kun hänellä oli ihan jatkuvaa raskauspahoinvointia. Sitten kun vauva syntyi, se oli itkuinen allergioineen ja vauvan ensimmäisen elinvuoden aikana näin ystävääni pari kertaa. Silloinkin ystävä vaikutti poissaolevalta eikä omalta itseltään, oli niin väsynyt, myöhemmin on kertonut kuinka elämä oli sellaista ettei oikein tajunnut mistään mitään. Mutta, nyt tuo lapsi on melkein kolmevuotias ja meidän ystävyys taas palautunut sellaiseksi kuin se aiemmin oli :) 

Vierailija
11/12 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tmmärtän että vauva vuosi on kiireinen ja väsyttävä ja vauva on kiinni melkein 24/7 mutta yksi kerta! Yksi kerta vuoden aikana kun on sopinut nähdä.Kyllä muut on vauva vuotenakin ehtinyt näkemään ja kysynyt vaikka että tuutko käymään jos ei muuten itse pääse mihinkään niin ainakin sitten kotiin istumaan ja vaihtamaan kuulumisia.

Vierailija
12/12 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tmmärtän että vauva vuosi on kiireinen ja väsyttävä ja vauva on kiinni melkein 24/7 mutta yksi kerta! Yksi kerta vuoden aikana kun on sopinut nähdä.Kyllä muut on vauva vuotenakin ehtinyt näkemään ja kysynyt vaikka että tuutko käymään jos ei muuten itse pääse mihinkään niin ainakin sitten kotiin istumaan ja vaihtamaan kuulumisia.

Mene kouluun. Todella nopeasti. Ota taksi ja juokse ovelle.