Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos avusta! Löysin palstalta pottailuneuvon, joka TOIMI!

Vierailija
23.04.2006 |

Joku kirjoitti täällä, kuinka heidän 3 vuotiaansa osasi käydä pissalla, muttei suostunut kakalle ilman vaippaa...No, meillä aivan sama tilanne ja olin jo menettänyt lähes täysin toivoni, kun mikään ei auttanut.

Joku äiti kertoi siis täällä, kuinka oli lahjonut, suostutellut ja neuvotellut lapsensa kanssa (juuri kuin minä!) kunnes hermo oli mennyt ja oli pistänyt vessan oven kiinni ja PAKOTTANUT lapsen potalle.

Kaikki muut äidit taapero palstalla tyrmäsivät tietenkin pakottamisen,mutta eilen kokeilin sitä itse ja SE TOIMI!!! Laitoin vaan lapsen potalle, oven kiinni ja sanoin, ettei voi tulla ulos ennenkuin kakka on tullut pottaan. Huusi 5 minuuttia kamalasti, sitten oli hiljaa ja teki kakan pottaan! Jee!

Ei ole varmaan kovin oikeanlaista kasvatusta, mutta meidän lujatahtoiselle 3 vuotiaalle se toimi, eikä varmaan tullut mitään traumoja.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi terapia maksaa tälle yhteiskunnalle vielä paljon (jos edes auttaa). Tunnevammainen ja mahdollisesti vielä rikollinen siitä tulee. : (

Vierailija
2/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. luulen, että teit ihan oikein. 3-vuotias on jo aika iso ja fiksu, ja sen potan pelkääminen on voinut alkaa jostain ihan mitättömästä. Tai siis se, ettei sinne uskalla kakata. Luulen, että kun lapselle sanotaan, että nyt vain kakkaat sinne, ja hän sen tekee, niin hän itsekin huomaa, että oho, eihän tässä ollut mitään ihmeellistä.

JA toivottavasti tietysti kehuit lasta vaikka kuinka homman jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap perheneuvolaan jos vanhemmuttesi on tolla tasolla! Häpeä!

Vierailija
4/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kyllä tehnyt samaa jollekin 1-2 vuotiaalle, mutta kuten sanoit niin 3 vuotias kyllä tajuaa mistä on kyse. Haki varmaan just niitä rajojaan ja olen yksinkertaisesti ollut liian lepsu.

Vierailija
5/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kun ovat yksinkertaisesti niin erilaisia. Toisille täytyy näyttää hurjankin tiukasti, missä raja kulkee ja toisille riittää pelkkä neuvottelu.

Vierailija
6/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselleen tuollaista käytöstä puolustelee niin todella neuvon kääntymään perheneuvolan puoleen.

(voitte huvikseen huomenna soittaa sinne ja kysyä onko tuo metodi ok..)

Vierailija
7/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ole kakkatraumaa, mutta varmasti on siitä, että äiti ei koskaan laittanut kunnolla rajoja.

Vierailija
8/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi voimakastahtoisen uhmaikäisen kanssa..:-) Noin minäkin ajattelin ennenkuin minulla oli lapsia ja vielä silloin kun lapset olivat vauvoja.

Vierailija
9/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt se järki käteenne. JOs sillä lapsella olisi oikeasti ollut joku kamala esto tai se ei olisi ollut valmis pottailemaan, niin ei se olisi sitä kakkaa onnistunut pottaan tekemään.

LIsäksi mun mielestä on isolle lapselle paljon nöyryyttävämpää kuljettaa vaipoissa vain siksi " kun se ei ole valmis" , vaikka vanhemmat itse on asenteellaan aiheuttanut sen, että lapsi ajattelee pottaan kakkaamisen olevan jotenkin suuri juttu. Jos lapsenne ei haluaisi syödä, niin te varmaan laittaisitte nenä-mahaletkun, kun " lapsi ei tahdo" .

Mun mielestä ois vähän eri asia vauhkota tästä asiasta jos

a) lapsi olisi huomattavasti nuorempi

b) ap. olisi pakottanut lapsen tekemään jotain inhottavaa ja epänormaalia. Mutta 3-vuotiaan kohdalla on kyllä vaipat enemmän epänormaali juttu kuin potta.

Vierailija
10/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapseni on jo kohta aikuinen ja ei ole mitään ongelmia ollut, koskaan. Viisas ja vastuullinen nuori mies. Aina ollaan neuvotteluilla pärjätty. Tuskin ap:lla eka kerta tämä on kun menee metsään ja pahasti, harva tekee huonoja päätöksiä vain kerran vaan se on kierre.

Vierailija
11/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan te omaa käytöstänne puolustella, mutta totuus on, ettei yksikään ammattikasvattaja tuollaista menetelmää tue vaan tuomitsee.

Vierailija
12/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulleet traumat tuskin ovat niin syvät, että niistä aiheutuu rikollisuutta ja hirveät kulut yhteiskunnalle, lapsen kakkaterapian takia?

JOs joku ammattikasvattaja väittää tuollaista, niin tuskin on ihan oikealla alallakaan.

Joskus lapsilla on vain kynnys tehdä jotian asioita, ja heille itselleenkin on helpotus, kun se kynnys vain poistetaan, ja lapsi huomaa, että on pelännyt asiaa ihan turhaan. Kuten ap:n lapsi.

Vierailija
13/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsi halusi vaipan ja minä sanoin EI. Eikä sen kummempaa. Lapsi siis oli jo riittävän kypsä pyytämään vaippaa tarvittaessa, eli mistään lihaksiston kontollin puutteesta ei ollut kyse. Tämän ajatuksen sain siis tältä palstalta ja hoksasin, että siitähän tässä onkin kyse. Ja niin oli!

Vierailija
14/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOska en tiedä vielä yhtään (pientä)lasta, joka aina vapaaehtoisesti antaisi katosa korvat, rokottaa, ottaa verinäytteen tms. JA siinä sitten äiti pakottaa pitelemällä kiinni, ja lopputulos on usein vielä kivulias.

Ihan oikeasti vitonen, meinaatko, että joku lapsi kantaa äidilleen kaunaa siitä, että on pakotettu kerran tekemään kakat pottaan? Ihan oikeasti? Musta tuntuu, että mä kantaisin kaunaa äidilleni, jos olisin vielä 3-vuotiaana paskonut housuihini.

Vierailija
15/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

KOska en tiedä vielä yhtään (pientä)lasta, joka aina vapaaehtoisesti antaisi katosa korvat, rokottaa, ottaa verinäytteen tms. JA siinä sitten äiti pakottaa pitelemällä kiinni, ja lopputulos on usein vielä kivulias.

Ihan oikeasti vitonen, meinaatko, että joku lapsi kantaa äidilleen kaunaa siitä, että on pakotettu kerran tekemään kakat pottaan? Ihan oikeasti? Musta tuntuu, että mä kantaisin kaunaa äidilleni, jos olisin vielä 3-vuotiaana paskonut housuihini.

Vierailija
16/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan vastaan...

Vierailija
17/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

terv. naurava kolmen lapsen äiti

Vierailija
18/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo sua pienen lapsen lukkojen taakse telkeeminen naurattaa niin ei kuule ole ihan tervettä.

Oikeasti soittakaa huomenna perheneuvolaan tai neuvolaan tai lastensuojeluun ja kysykkää mitä mieltä siellä ollaan tuosta ap:n kasvatuskeinosta. Niin.. , ette taida viitsiä kun tiedätte menetelmän olevan lasta kohtaan väärä. Toteaahan sen jo ap aloituksessaan.

Oikeasti jos vanhemmalla rupeaa tulemaan tuollaista alistamisen ja pakottamisen ja vallankäytön tarvetta kasvatuksessa on syytä hakeutua keksustelemaan jonkun kanssa ja hakemaan apua arkeen.

Vierailija
19/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän 3-vuotiaan laittaisi potalle, olisi se varmaan koominen näky istua siinä polvet suussa...

Vierailija
20/28 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kerta kyse JO kolmen vanhasta. Eri asia jos väkipakottaa 1.5-vuotiaan potalle. Kyse on valtataistelusta niin kuin joku mainitsi ja lapsi testasi teidän hermojensietokykyä. Jos lapsi osaa pissata ja kakata pottaan, kyllä sen voi ja pitää jo 3-vuotiaalta vaatia! Mielestäni voisitte potankin heittää jo kaappiin ja sanoa, että noin isot lapset käy jo pöntöllä. Nykyään ollaan vaan niin hyssyttelijöitä ja vanhemmat menevät liikaakin lapsen ehdoilla joka pahimmassa tapauksessa johtaa siihen, että lapsi alkaa pyörittää koko huushollia ja saa päättää kaikista asioista vain koska hän on lapsi ja vanhempien on niiiiiin kamalaa kieltää ja kouluttaa omaa pientä mussukkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä