Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pomo lähettelee iltaisin meilejä ”olisi tosi kiva, jos meillä olisi yhteevetosi käytössä aamulla klo 9 alkavassa palaverissa”

Vierailija
22.04.2018 |

Miten tällainen laitetaan kohtiliaasti kuriin hänen itsensä sitä tajuamatta?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällainen laitetaan kohtiliaasti kuriin hänen itsensä sitä tajuamatta?

valitettavasti luin viestisi vasta aamulla työpaikalle tultuani. ja tämä toistaen useasti.

Meillä on tehty tätä asiakkaille, eikä ole yhtään asiakasta sen takia menetetty. Mutta fakta onkin se, että sähköpostit luetaan vasta töissä. Meillä on sellainen sähköposti, ettei sitä pysty kotona lukemaan; esimies on päättänyt näin.

No ei tuokaan hyvä systeemi ole. Ilmeisesti ette siis myöskään voi tehdä etätyötä kotona?

Minusta helpottaa suuresti, että pystyy esim. sairaana tai lapsen ollessa sairaana lukemaan työpostit ja hoitamaan ne eteenpäin, jos on kiireellistä. Lisäksi pystyy tekemään etätöitä esim. huonon ajokelin sattuessa (työmatka 80 km yhteen suuntaan) tai jos mulla esim. on nuorison koira hoidossa, voin tehdä etäpäivän - pääsen koiran kanssa lenkille päivälläkin eikä sen yksinolo veny liian pitkäksi (työpäiväni matkoineen on n. 10 tuntia).

Jousto molemmin puolin tuo työtyytyväisyyttä, sanelu ei. Minusta oli hyvin ystävälliseen sävyyn kirjoitettu pomon viesti ja nythän olemme kuulleet vain toisen osapuolen version.

Jos minulle tulisi pomolta ko viesti ja lukisin sen illalla, alkaisin ehdottomasti tehdä hommaa niin että se on valmis kun menen nukkumaan.

Emme voi tehdä etätyötä kotona. Minulla on käytössä pöytäkone ja ohjelma, jota käytän päätyökalunani, on kallis/lisenssi. Lisenssit on konekohtaisia. Mielestäni se ei ole paras ohjelma, mutta muut ovat sitten vieläkin paljon kalliimpia, jos olisi kelluva lisenssi. Esimies on myös vanhanaikainen ja työsopimuksessa työaika on 8-16, mutta olen saanut itse puhuttua työajan joustavammaksi.

Vierailija
42/42 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisi kiva, jos..." ei myöskään ole asianmukaista kommunikointia. Tässä yritetään vedota väärällä tavalla työntekijään. Jos et tee, niin ei ole kivaa.

Kun esimies itsekin selvästi huomaa vian olevan itsessään, niin vetoamatta työntekijän kivuuteen viesti kuuluisi: Anteeksi, että olen myöhässä tämän asian kanssa, mutta ehditkö saamaan yhteenvedon asiasta x minulle aamupalaveriin.

Toinen tällainen vääränlainen viesti, johon usein törmää on: "Kun sä oot niin hyvä tässä, niin voisitko..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla