Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Pomo lähettelee iltaisin meilejä ”olisi tosi kiva, jos meillä olisi yhteevetosi käytössä aamulla klo 9 alkavassa palaverissa”
22.04.2018 |
Miten tällainen laitetaan kohtiliaasti kuriin hänen itsensä sitä tajuamatta?
Kommentit (42)
"Olisi kiva, jos..." ei myöskään ole asianmukaista kommunikointia. Tässä yritetään vedota väärällä tavalla työntekijään. Jos et tee, niin ei ole kivaa.
Kun esimies itsekin selvästi huomaa vian olevan itsessään, niin vetoamatta työntekijän kivuuteen viesti kuuluisi: Anteeksi, että olen myöhässä tämän asian kanssa, mutta ehditkö saamaan yhteenvedon asiasta x minulle aamupalaveriin.
Toinen tällainen vääränlainen viesti, johon usein törmää on: "Kun sä oot niin hyvä tässä, niin voisitko..."
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Emme voi tehdä etätyötä kotona. Minulla on käytössä pöytäkone ja ohjelma, jota käytän päätyökalunani, on kallis/lisenssi. Lisenssit on konekohtaisia. Mielestäni se ei ole paras ohjelma, mutta muut ovat sitten vieläkin paljon kalliimpia, jos olisi kelluva lisenssi. Esimies on myös vanhanaikainen ja työsopimuksessa työaika on 8-16, mutta olen saanut itse puhuttua työajan joustavammaksi.