Miksi suutut jos haluan vain kahvia/teetä/vettä luonasi kyläillessä?
Kaikilla ei ole välttämättä nälkä tai kaikki eivät ole sellaista tyyppiä, että haluaisivat syödä aterioiden välillä makeaa yms. Sen lisäksi kun on liuta ruoka-aineallergioita niin kokemus on opettanut varomaan kaikkea, mitä muut ihmiset ovat tehneet. Minä olen vieläkin niin allerginen, että joudun tekemään kaiken itse ja Jext-adrenaliinikynä sekä antihistmiinit ovat aina mukana joka paikassa. En pysty edes ostamaan kaupan maustesekoituksia koska nekin voivat olla kontaminoituneita.
En haluaisi avautua yksityisistä terveysasioista kaikille koska se koetaan usein valituksena.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ole liikaa vaadittu aloittajalta, jos hän ylimalkaisesti parilla sanalla mainitsee kutsujalle, ettei häntä varten tarvitse varata mitään syötävää, koska hän on niin allerginen. Ei siinä tarvita mitään sen tarkempia selostuksia. Kun meillä, kuten AP:kin hyvin varmasti tietää, kuitenkin on niin vahva tämä kulttuuri, että vieraalle tarjotaan jotain, monet vielä haluavat tarjota parasta, mitä talosta löytyy. Ei tässä asiassa kannata mitään taistelua tuulimyllyjä vastaan aloittaa.
Minähän sanon, että pelkkä musta kahvi riittää minulle, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olenkin suomalainen olen geeniperimältä sellaista rotua jossa ruoka on rakkautta. Kun kutsun kylään haluan tarjota syötävää välittämisen, ravitsemisen ja kunnioituksen osoituksena. Torjunta tästä on kuin loukkaus.
Allegiset huomioin ja ystävälle haen vaikka palan kuuta jos se on hänelle hyväksi. Sitäpaitsi yhdessä syöminen on hauskaa.
Nälkäiset ystävät ovat parasta☺
Vieras ei saa loukata sinua, mutta sinä saat loukata vierasta tyrkyttämällä tekeleitäsi??
Sama juttuhan on myös alkoholin kanssa Suomessa. Vieras on huono vieras jos ei jostain syystä johtuen halua juoda alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Esitelkää leipomis- ja keittotaitoanne niille, jotka pystyvät syömään kaikkea.
Jos olet ap, niin ethän sinä (kertomuksesi mukaan) koskaan kerro, ettet pysty syömään. Esität vain kursailijaa tai nirsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olenkin suomalainen olen geeniperimältä sellaista rotua jossa ruoka on rakkautta. Kun kutsun kylään haluan tarjota syötävää välittämisen, ravitsemisen ja kunnioituksen osoituksena. Torjunta tästä on kuin loukkaus.
Allegiset huomioin ja ystävälle haen vaikka palan kuuta jos se on hänelle hyväksi. Sitäpaitsi yhdessä syöminen on hauskaa.
Nälkäiset ystävät ovat parasta☺Vieras ei saa loukata sinua, mutta sinä saat loukata vierasta tyrkyttämällä tekeleitäsi??
No luojalle kiitos ei ole kukaan vielä loukkaantunu. Ja tokihan ystäväpiiri valikoituu sellaiseksi missä on tapana kyläillä syöden pöydän antimia. Eli ei ole tarvinnut tyrkyttää. Jos pelkkää kahvittelua haluamme ni sitä varten piipahdetaan kahvilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitelkää leipomis- ja keittotaitoanne niille, jotka pystyvät syömään kaikkea.
Jos olet ap, niin ethän sinä (kertomuksesi mukaan) koskaan kerro, ettet pysty syömään. Esität vain kursailijaa tai nirsoa.
Ja sinä et ymmärrä lukemaasi. Googlaa ensiksi anafylatinen shokki ja lue siitä.
. Ei siinä tarvita mitään sen tarkempia selostuksia. Kun meillä, kuten AP:kin hyvin varmasti tietää, kuitenkin on niin vahva tämä kulttuuri, että vieraalle tarjotaan jotain, monet vielä haluavat tarjota parasta, mitä talosta löytyy. Ei tässä asiassa kannata mitään taistelua tuulimyllyjä vastaan aloittaa.
Ap on vaan niin nihilistinen luonne, ikävä ihminen ja haluaa ollakin töykeä. Sitten vielä ihmettelee, miksi ihmiset suivaantuvat. Juo ne kahvisi vaan ihan keskenäsi ja kotonasi ap.