Onko äidin serkun poika liian läheistä sukua? Ihastuimme tietämättä tätä faktaa. Juttu vasta ihan alussa joten vielä voisi lopettaa.
Mitä mieltä? Kuten otsikostakin voi päätellä, emme ole olleet missään tekemisissä elämämme aikana emmekkä tienneet sukulaisuudesta. Ikää on molemmilla siinä 30v kieppeillä.
Kommentit (28)
https://en.wikipedia.org/wiki/Coefficient_of_inbreeding#Human_relations…
Tässä on kyse "second cousin" eli tuo arvo on jotain 3% luokkaa. Lait yleensä estävät suhteet joissa se on 25% tai enemmän.
Sitäpaitsi jos on oikein hyvät geenit niin eihän silloin edes vanhempien tai sisarusten kanssa tulisi mitään tauteja... mutta eihän sitä voi tietää. :p
Älä jatka, teidän mummithan ovat sisaruksia. Teillähän on yhteinen isomummi. Meillä pikkuserkut ovat läheisä jo lapsuudesta. Tiedän erään serkku+ serkku pariskunnan, kaksi lasta kuollut jo ja yksi vammainen elossa. Kannatta varoa!!!!!
Ette aloita seurustelua. Mieti nyt. Mummonne ovat sisaruksia. Olette verisukulaisia.
Tiedän yhden pariskunnan jotka on pikkuserkkuja ja naimisissa. Pari lastakin on.
Nuoruudesta muistan siskon ja veljen jotka seurusteli!! Olivat siis tavanneet ekan kerran vasta teineinä. Oliko heillä sama isä sitten olkut, en muista. Tiesivät siis että ovat sisaruksia mutta seurustelivat. Muistan kun kysyin kaverilta että eikö nuo ole sisarukset kun näin heidän kuhertelevan ja myöhemmin he srurustelivat! Vuosia oli yhdessä ja muistan että lapsikin oli. Lapsi tosin taisi saada alkunsa ns muumimukimenetelmällä vai oliko nainen sitten ollut jonkun muun kanssa yhteisestä suostumuksesta. Tuo jos mikä oli outoa ja friikkiä!
Ja itse asiassa tiedän yhden miehen joka pani kännissä serkkuaan ja oli hirveät morkkikset 😀
Onpas mulla ollut mielenkiintoisia tuttavia 😅
Itse en kyllä pystyisi. Kerran eräs pikkuserkkuni joka etäinen, hakeutui koko ajan seuraani sukujuhlissa ja vaikutti kiinnostuneelta. Ei kiitos.
Miten edes voisi kuvitella moista pikkuserkun kanssa?😱
Tiedän minäkin tuttavapiiristä, kun pikkuserkut naimisiin asti menivät kun lapsi teki tuloaan...
No tietäähän sitä, ettei pakosta tule kuin riitaa ja ero: tosin söpön tytön saivat ja siitä.riita vasta eron jälkeen tulikin😤😢
Entisiä tuli tuttavista, kun riitaansa yrittivät värvätä eli puolia ois pitänyt alkaa valitsemaan vielä... tyttöä käy kovin sääliksi, mutta toivotaan parasta...
Kaikenlaisia draamoja.
Minen edes tiedä onko mulla pikkuserkkuja.. Saati sitten mistään muustakaan sukulaisista, vanhempien serkuista tms. Sentään enot ja tädit tiedän, mutta niitäkin olen nähnyt vain kuvissa. Yksi oma serkku otti yhteyttä FB, tykätään toistemme kuvista.
N46
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni äiti on minun isäni pikkuserkku ja yritti tällä tavalla saada meidät lopettamaan seurustelumme. Ei kuulemma voi seurustella "sokeriserkun" kanssa. Eihän sokeriserkku-nimitystä/titteliä ole käytetty enää vuosiin?
Jotkut vetää sukulaisuuden liiankin pitkälle. Osa vanhemmistakin ihmisistä pitää samanvertaisista sukulaisista toista läheisempänä kuin jotain kauempana asuvaa.
Minun mieheni äiti on minun isäni pikkuserkku ja yritti tällä tavalla saada meidät lopettamaan seurustelumme. Ei kuulemma voi seurustella "sokeriserkun" kanssa. Eihän sokeriserkku-nimitystä/titteliä ole käytetty enää vuosiin?