Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiinalaiset valmistaa Q10, Ubikinoni koentsyymi-pillereitä 0.01 e/kappalehintaan - ja niiden hinta 28 kertaistuu Suomessa

totuudenkuiskaaja
21.04.2018 |

Onkos nämä niitä joita myydään Suomessa ruskeissa 50 euron pilleripaketeissa?

https://www.alibaba.com/product-detail/coenzyme-Q10-softgel-capsule-hea…

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sikakallista uniqinolia. Pakkauksessa lukee valmistaja Pharma Nord Aps Tanska, markkinoi Suomessa Oy Pharma Nord Ab. Suoraan ei toki sanota valmistusmaata.

Mulla on 50 euron laatikko jossa lukee valmistuttaja Bio-Vita. Valmistusmaata ei löydy. Mut samanlaisiin kun tossa aapeen kuvassa. Onkos mua vit%%u huijattu?

Tässä nouseekin sitten ilmoille kysymys, mikä on huijausta. Onko se huijausta, jos maahantuoja joutuu ottamaan kantaakseen suomalaisen lainsäädännön valvonnan ja lakisääteisen vastuun vahingoista ja oman haluamansa maineen mukaisen laadunvalvonnan ja pakkaus-, markkinointi- ja jakelukustannukset. 

Vierailija
22/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun q10 purkissa lukee valmistettu suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet ostanut? Mun Tolosen Ubikinoni Q10:ssä ei lue mitään valmistusmaasta :(

Vierailija
24/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sikakallista uniqinolia. Pakkauksessa lukee valmistaja Pharma Nord Aps Tanska, markkinoi Suomessa Oy Pharma Nord Ab. Suoraan ei toki sanota valmistusmaata.

Mulla on 50 euron laatikko jossa lukee valmistuttaja Bio-Vita. Valmistusmaata ei löydy. Mut samanlaisiin kun tossa aapeen kuvassa. Onkos mua vit%%u huijattu?

Tässä nouseekin sitten ilmoille kysymys, mikä on huijausta. Onko se huijausta, jos maahantuoja joutuu ottamaan kantaakseen suomalaisen lainsäädännön valvonnan ja lakisääteisen vastuun vahingoista ja oman haluamansa maineen mukaisen laadunvalvonnan ja pakkaus-, markkinointi- ja jakelukustannukset. 

Nää luontaistuotteet on kylläkin vapautettu läkisääteisestä vastuusta vahinkotapauksessa. Ei senttiäkään ei tipu vaikka saisit aivoverenvuodon Omega-3&6-tuotteilla :)

https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/ovatko-luontaistuotteet-ja-rav…

Vierailija
25/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastetaanko ravintolisät ennen kuin ne tulevat myyntiin?

Ravintolisille ei ole ennakkohyväksyntää. Myynnin aloittamisesta riittää ilmoitus Elintarviketurvallisuusvirasto Eviraan. Kunnallinen elintarvikevalvonta valvoo ravintolisien laatua jälkikäteen. Myös tulli ottaa pistokokeilla näytteitä markkinoilla olevista ravintolisistä.

Vierailija
26/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää luontaistuotteet on kylläkin vapautettu läkisääteisestä vastuusta vahinkotapauksessa. Ei senttiäkään ei tipu vaikka saisit aivoverenvuodon Omega-3&6-tuotteilla :)

Ei pidä paikkaansa vaan tuossa juuri sanotaan, että jos minä ostan ubikinonia ja saan melamiinia tai rotanmyrkkyä, maahantuoja on vastuussa.  Sen sijaan, jos ostan ubikinonia ja saan siitä yliannostuksen tai vaurioita, se on oma ongelmani, kunhan minulle on myyty sitä, mitä kuvittelin ostavani. 

Vierailija
27/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti, mutta itse en Kiinasta tilaisi mitään, mitä aion syödä. Enkä suomalaisesta nettikaupasta, joka vain tilaa noi samat tavarat ja ottaa välistä.

Kiinassa on aina välillä myrkytyksiä, maidosta esimerkiksi on täälläkin uutisoitu isosti. Laitteita ja vaatteita vaan.

Enpä Kiinasta vaatteitakaan tilaisi, myrkkyjä niissäkin on.

Vierailija
28/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole huijattu. Haluat uskoa ihmeisiin ja haluat maksaa myös siitä.

Vierailija
29/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli on vanha, mutta Duodecimin eikä Tolosen. Nyt yli 20 vuotta myöhemmin on ilmestynyt krooninen väsymysoireyhtymä ja sen arvellaan olevan kytköksissä mitokondrioihin ja ravintolisällä saattaa olla suotuisia vaikutuksia myös näissä tapauksissa. Itse olin työkyvyttömyyden partaalla kestouupumuksen vuoksi ja koen laadukkaan unikinolilisän olleen avainasemassa työkykyni palautumisessa. 

http://www.duodecimlehti.fi/lehti/1994/4/duo40067

Vierailija
30/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli on vanha, mutta Duodecimin eikä Tolosen. Nyt yli 20 vuotta myöhemmin on ilmestynyt krooninen väsymysoireyhtymä ja sen arvellaan olevan kytköksissä mitokondrioihin ja ravintolisällä saattaa olla suotuisia vaikutuksia myös näissä tapauksissa. Itse olin työkyvyttömyyden partaalla kestouupumuksen vuoksi ja koen laadukkaan unikinolilisän olleen avainasemassa työkykyni palautumisessa. 

Kiva että aine auttaa. Itse sain suosituksen käyttää ubikinoni-tuotteita ihottumaani, mutta vuoden käytön jälkeen lopetin sen tuloksettomana.

Ehkä tän ketjun pointti taitaa olla se että kiinalaisia sentin hintaisia pillereitä myydään kovalla voitolla Suomessa

Vierailija
31/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva että aine auttaa. Itse sain suosituksen käyttää ubikinoni-tuotteita ihottumaani, mutta vuoden käytön jälkeen lopetin sen tuloksettomana.

Ehkä tän ketjun pointti taitaa olla se että kiinalaisia sentin hintaisia pillereitä myydään kovalla voitolla Suomessa

Onko nyt pystytty todistamaan, että joku maahantuoja jakelee juuri noita samoja Suomessa ja jos niin kuka ja millä tuotenimellä?

Vierailija
32/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kalliit q10-kapselit (pakkaus 38 euroa) näyttää ihan samalta kun nää kiinalaiset

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/26/a9/fd/26a9fd75dcaf3b3…

Vertailun vuoksi-> http://www.tritolonen.fi/files/images/Ubikinonikapseleita.JPG

Vierailija
33/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kalliit q10-kapselit (pakkaus 38 euroa) näyttää ihan samalta kun nää kiinalaiset

Vertailun vuoksi-> http://www.tritolonen.fi/files/images/Ubikinonikapseleita.JPG

Näyttää samalta, mutta ainakin otsikon mukaan toinen on Q10-valmiste ja toinen ubikinoni, jotka ovat kemiallisesti eri aine, vaikka liittyvätkin samaan asiaan. Sitten on vielä ubikinoli, joka sekin näyttää samanlaiselta kapselilta, jos on valmistettu samalla tavalla, mutta ei ole sekään kemiallisesti sama asia. Lisäksi tuossa kiinakaupassa ei ollut kerrottu kapselin valmistusaineita, joten niitäkään ei voi vertailla. 

Vierailija
34/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet ostanut? Mun Tolosen Ubikinoni Q10:ssä ei lue mitään valmistusmaasta :(

En muista mistä olen ostanut, olisiko ihan marketista, mutta vida vahva q10 kyseessä

Vierailija
35/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan ekaksi en ostaisi jostain netistä puoli-ilmaisia kiinalaisia 'Q10'-pillereitä.

No eiköhän ne Suomen  apteekeissa myytävät tule aivan samalta tehtaalta.

Tullilaboratorio tutkii isommat, jälleenmyyntiin tulevat lähetykset todella tarkasti. Ottavat lähetyksestä aina näytepussin/purkin, ja lähetys seisoo niin kauan satamassa/lentokentällä kunnes laboratorio on antanut vastauksensa sisällöstä. Lystin maksaa rahdin tilannut yritys. Jos tuote ei vastaa etiketin sisältöä, se hävitetään tilaajan kustannuksella. T: alasta paljon tietävä

Vierailija
36/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks te syötte ubikinonia? Itse söin kerran kuurin enkä huomannut mitään eroa

Vierailija
37/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan ekaksi en ostaisi jostain netistä puoli-ilmaisia kiinalaisia 'Q10'-pillereitä.

Tullilaboratorio tutkii isommat, jälleenmyyntiin tulevat lähetykset todella tarkasti. Ottavat lähetyksestä aina näytepussin/purkin, ja lähetys seisoo niin kauan satamassa/lentokentällä kunnes laboratorio on antanut vastauksensa sisällöstä. Lystin maksaa rahdin tilannut yritys. Jos tuote ei vastaa etiketin sisältöä, se hävitetään tilaajan kustannuksella. T: alasta paljon tietävä

Just olin kirjottamassa, et eiköhän Tulli syynää jälleenmyyntierät.

Vierailija
38/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaaja tietää mitä lukee etiketissä. Lukeeko sana asia sitten pilleripurkissa, sitä emme tiedä?

Tässä vaiheessa niiden sentin hintaisten kapselien hinta 28-kertaistuu :)

Vierailija
39/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää samalta, mutta ainakin otsikon mukaan toinen on Q10-valmiste ja toinen ubikinoni, jotka ovat kemiallisesti eri aine, vaikka liittyvätkin samaan asiaan. Sitten on vielä ubikinoli, joka sekin näyttää samanlaiselta kapselilta, jos on valmistettu samalla tavalla, mutta ei ole sekään kemiallisesti sama asia. Lisäksi tuossa kiinakaupassa ei ollut kerrottu kapselin valmistusaineita, joten niitäkään ei voi vertailla. 

Täältä löydät sata sata erilaista kiinalaista Q10-valmistetta, voit etsiä sieltä itsellesi sopivan

https://www.alibaba.com/showroom/coenzyme-q10.html

Vierailija
40/46 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks te syötte ubikinonia? Itse söin kerran kuurin enkä huomannut mitään eroa

Mä söin melkein vuoden ja 360 euron edestä. Mitään ei tapahtunut. Kaupassa levitettiin käsiä ja sanottiin että "riippuu niin monesta asiasta että toimiiko se". Pöh.

Sen verran hyvää juttua on tässä ketjussa, että laitoin jo vinkkiä parille tutulle toimittajalle. Lupasivat tutkia.