Miesten kateus toisia kohtaan on tabu
Miehet eivät ehkä ole tämän asian suhteen ihan niin noitamaisia kuin naiset. Mutta kyllä komeatkin miehet aiheuttaa yhtä paljon vihaa miehissä kuim esim fitness pimu töissä vainhainkodissa. Tämän asian huomaa tosi hyvin siitä esim jos laittaa uuden kuvan instaan tai faceen niin miehet tulee ryminällä kommentoimaam tyyliin tuleeks paljon pesää, ota noi swag lasit pois, onko tukka hyvin ja plää plää. Kommentit on olevinaan hauskoja mutta niistä paistaa läpi kateus. Joka on sinäänsä hölmöä koska kaikki ensinäkin näkevät nämä kommentit. Muut miehet vain nolaavat itsensä tälläi. Ja ihan arkielämässäkin komeat miehet aiheuttaa vihaisia katseita ja nämä halutaan yleensä myös hakata. Koska vievät kuulema kaikki naiset. Joka ei pidä paikkaansa koska ei kukaan pysty viemään kaikkia naisia.
Kommentit (65)
Miehiäkin on monen tyylisiä. On ystäviä, ketkä ovat onnellisia toisen miehen hyvästä menestyksestä. On ihmisiä, jotka toivovat toisille epäonnea. On olemassa myös miehiä, joihin ei toisen ulkonäkö vaikuta. En osaa heittää tähän mitään kateustilastoja, mutta omasta elämästäni voin sanoa jotain.
Tiedän olevani ihan hyvännäköinen mies. Tuota ronskia läppää kuulen jonkin verran. Sitä kuulee livenä? ja somessa. Tiedän ihmisiä, ketkä toivovat, että mokaan tai epäonnistun. Jotkut oikein toivovat toisille epäonnea. Osa heistä odottavat, että pääsevät ilkkumaan (myös täällä AV:lla!)
Jotkut miehet tuntuvat kokevan, että olen cockblocker, en ole. Minulla on maailman ihanin perhe, enkä ole kiinnostunut muista naisista. Tämä kuulostaa nyt itsekehuskelulta, mutta en minä voi sille minkään jos joku ihastuu. Voin tehdä selväksi, että olen varattu ja en aio pettää, mutta siinä kaikki. Mä en ole uhka muille miehille!
Tuo tappeleminen taas kuulostaa minun korvaani oudolta. Ainakaan kukaan ei ole tullut haastamaan minulle riitaa, ehkä en siis ole koskaan ollut baarin komein mies. Tappelut, ovat yleensä (ainakin Etelä-Amerikassa) alkaneet kun joku on ”sikaillut” tavalla tai toisella jollekin naiselle tai sitten ollaan vahingossa tai tahallaan menty toisen miehen ”reviirille”. Toisaalta mä saatan myös näyttää siltä, ettei mun kanssa ehkä kannata käydä painimaan.
Hyvä aloitus mielenkiintoisesta aiheesta!
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Miehille voi olla vaikeaa, jos toinen on menestynyt uraihminen ja toinen vain rivimies firmassa. Voivatko tulla toimeen? Tai ehkä esim. urheiluharrastuksessa ei tarvitse paljon töistä jutella, mutta muuten eivät varmaan voisi viettää aikaa keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfoja kadehditaan, jännämiehiä... ja kaikkia, jotka onnistuvat saamaan p*llua. Heitä haukutaan ja naisia, jotka näille antavat.
Kuka kadehtii? Työkaverina varsinainen alfa, pettää vaimoaan minkä kerkiää työmatkoilla. Yksinkertaiset jutut, hyvä koulutus, mutta silti idiootti.... en käsitä kuka kadehtii?
Ei tuo mikään alfa ole.
Eikö? Panee ympäriinsä ja ääliö 😂
Ei oikeastaan. Alfa on johtaja ei joku häntäheikki. Mies on tarpeeksi hyvännäköinen ja taitava puhuja kaatamaan naisia, mutta oikeat alfat ottavat ohjat käsiinsä. Hallitsevat ja johtavat. Eikä se, että naisia saisi tarkoita, että he niitä kaikkia haluavat. Alfat hallitsevat ja ovat ihailtuja sekä miesten, että naisten keskuudessa. Jos eivät ole, he eivät ole alfoja.
Alfat ovat oikeasti aika harvinaisia. Varsinkin nuoremmissa miehissä. Toisaalta halu olla alfa on kova, mutta sitten kuitenkin toivotaan kuinka nainen tekisi kaiken. Lähestyisi, huolehtisi ja kantaisi vastuun. Jopa sängyssä nämä wannabe alfat saattavat haluta, että nainen dominoi.
Hyvin sanottu tämä pitää paikkansa ainakin osittain. Ei tietenkään kaikki naisviha johdu kateudesta mutta joo varmasti moni purkaa sen vihan myös naisiin mielummin kuin menis vaikka salille. Tämä pätee myös naisiin rumat naiset vihaa kauniita koska heidän oma alapää on koko ajan hiekassa ku kenenkään kikuli ei sielä ole pitkään aikaan käynyt.
Kiitos! Sulta kans hyvää tekstiä. Ja toi tappelu niin mulla kyllä on siitä paljonkin kokemusta en tiedä mistä johtuu mutta ihan sama missä oon niin joku aina haluaa haastaa. Itsekkin käyn salilla ja osaan myös pistää vastaan kunnolla. Mutta se miksi joku tulee hastaa en keksi muuta syytä kuin kateus koska kropan lisäksi olen myös kasvoista komea. Luulen että moni ajattelee et toi on joku kaunis poika kenet laitan nippuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfoja kadehditaan, jännämiehiä... ja kaikkia, jotka onnistuvat saamaan p*llua. Heitä haukutaan ja naisia, jotka näille antavat.
Kuka kadehtii? Työkaverina varsinainen alfa, pettää vaimoaan minkä kerkiää työmatkoilla. Yksinkertaiset jutut, hyvä koulutus, mutta silti idiootti.... en käsitä kuka kadehtii?
Ei tuo mikään alfa ole.
Eikö? Panee ympäriinsä ja ääliö 😂
Ei oikeastaan. Alfa on johtaja ei joku häntäheikki. Mies on tarpeeksi hyvännäköinen ja taitava puhuja kaatamaan naisia, mutta oikeat alfat ottavat ohjat käsiinsä. Hallitsevat ja johtavat. Eikä se, että naisia saisi tarkoita, että he niitä kaikkia haluavat. Alfat hallitsevat ja ovat ihailtuja sekä miesten, että naisten keskuudessa. Jos eivät ole, he eivät ole alfoja.
Alfat ovat oikeasti aika harvinaisia. Varsinkin nuoremmissa miehissä. Toisaalta halu olla alfa on kova, mutta sitten kuitenkin toivotaan kuinka nainen tekisi kaiken. Lähestyisi, huolehtisi ja kantaisi vastuun. Jopa sängyssä nämä wannabe alfat saattavat haluta, että nainen dominoi.
Tony Halmeen aivovamma häivytti alfan miehestä ja loppu on historiaa.
Onhan tämä ollut aina tiedossa. Nuoria komeita mieslaulajia on aina homoteltu, jotteivät olisi uhka naismaailmassa.
Kyllä meillä töissä aivan selkeästi eräs mies oli kateellinen toiselle miehelle. Tämä sai vakipaikan ja kaikki opiskelijatyttö. Mutta kenelle Tämä mies kiukutteli? No ei tietenkään tälle miehelle vaan ylipäätään joillekin naisille. Minä yksi kohde vaikka ei minulla ollut mitään tekemistä kummankaan kanssa.
Sekä salilla huomasin eräiden nuorten miesten kateellisuuden todella lihaksikkaita miehiä kohtaan. Naamasta näki kateuden, mutta nämäkin naureskelevat NAISILLE.
Siis treenaava nainen halveksittava. Joko hiljaista sulattelua lihaksikkaiden naisten "naisellisuudedta". tai treenitekniikoiden vaihtimista naisilla.
Yllättävää kyllä vanhemmissa miehissä salilla ei ollut tätä.Todella bodatut on kaiketi niin varmoja lihaksikkuudestaan ettei tarvitse alentaa. Ja osalla oman fysiikan rajallisuuden ymmärtäminen tuo armollisuutta muitakin kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Sekä salilla huomasin eräiden nuorten miesten kateellisuuden todella lihaksikkaita miehiä kohtaan. Naamasta näki kateuden, mutta nämäkin naureskelevat NAISILLE.
Siis treenaava nainen halveksittava. Joko hiljaista sulattelua lihaksikkaiden naisten "naisellisuudedta". tai treenitekniikoiden vaihtimista naisilla.
Yllättävää kyllä vanhemmissa miehissä salilla ei ollut tätä.Todella bodatut on kaiketi niin varmoja lihaksikkuudestaan ettei tarvitse alentaa. Ja osalla oman fysiikan rajallisuuden ymmärtäminen tuo armollisuutta muitakin kohtaan.
Sekasalia tarkoitin.
Maailmanparantaja kirjoitti:
Miehet eivät ehkä ole tämän asian suhteen ihan niin noitamaisia kuin naiset. Mutta kyllä komeatkin miehet aiheuttaa yhtä paljon vihaa miehissä kuim esim fitness pimu töissä vainhainkodissa. Tämän asian huomaa tosi hyvin siitä esim jos laittaa uuden kuvan instaan tai faceen niin miehet tulee ryminällä kommentoimaam tyyliin tuleeks paljon pesää, ota noi swag lasit pois, onko tukka hyvin ja plää plää. Kommentit on olevinaan hauskoja mutta niistä paistaa läpi kateus. Joka on sinäänsä hölmöä koska kaikki ensinäkin näkevät nämä kommentit. Muut miehet vain nolaavat itsensä tälläi. Ja ihan arkielämässäkin komeat miehet aiheuttaa vihaisia katseita ja nämä halutaan yleensä myös hakata. Koska vievät kuulema kaikki naiset. Joka ei pidä paikkaansa koska ei kukaan pysty viemään kaikkia naisia.
Eivät vanhukset enää noin ajattele. Kun ihminen on vanha ja väsynyt hänelle merkitsee hyvä kohtelu enemmän kuin ulkonäkö. Ei hyvin vanha ihminen erottele kateuden kohteita niin. Jos fitnesspimu tai kiiltokuvapoju on ystävällinen hänelle hän pitää tätä enemmän kuin rumemmasta. Vanhuksille kuten pienille lapsille se hoiva ja huomio on ulkonäköä tärkeämpi asia.
Hyvin sanottu tämä pitää paikkansa ainakin osittain. Ei tietenkään kaikki naisviha johdu kateudesta mutta joo varmasti moni purkaa sen vihan myös naisiin mielummin kuin menis vaikka salille. Tämä pätee myös naisiin rumat naiset vihaa kauniita koska heidän oma alapää on koko ajan hiekassa ku kenenkään kikuli ei sielä ole pitkään aikaan käynyt.
Olet ymmärtänyt väärin. Rumat naiset saavat kyllä helposti seksiä, mutta eivät välttämättä pysyvää suhdetta.
Mulla on hyvänäköinen mieskaveri joka käytännössä saa muijan kuin muijan mutta on silläkin ongelmia elämässä niin kuin meillä muillakin.Kateus on turhaa ja kannattaa luopua siitä mitään ette menetä.Ketjun aloitta tuskin on tyytyväinen omaan elämäänsä
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Voin miehenä sanoa, että ei todellakaan ole tuollaista kuin kuvailit.
Sinä naisena ehkä näet asian omalla kieroutuneella tavallasi, mutta tosielämässä miehet ovat toisille miehille hyvin lojaaleja riippumatta toisen menestyksestä tai ulkonäöstä.
Esimerkkinä työyhteisö, jossa paljon miehiä ja yksi heistä on toisia komeampi ja korkeammassa asemassa. Ei kukaan ole tälle kaverille tosissaan kateellinen vaan häntä tsempataan ja ollaan onnellisia hänen puolestaan.
Vastakohtana taas työyhteisö, jossa paljon naisia ja sama asetelma toisinpäin. Yleensä tuo asetelma johtaa naisyhteisössä työpaikkakiusaamiseen ja pahoihin tulehtumisiin ilmapiirissä. Jokainen nainen kun luonnollisesti haluaisi olla itse se kaikkein kaunein ja menestynein.
Höpö höpö. Ne miehet kannustavat menestynyttä miestä, jotka saavat jotain hyötyä tästä itselleen.
Olen kuullut lukemattomia kertoja kuinka miehet mollaavat vaikkapa jonkun miehen kallista autoa ja keksivät tästä mitä mielikuvituksellisimpia vikoja.
Tai haukkuvat takanapäin esimiestä tyhmäksi.
Joo varmaan kaikki esimiehet ovatkin tyhmiä, vai mitä luulet?
Miehet puhuvat hyvin varmasti ja arvovaltaa tavoitellen näitä " kritiikkejään" toisilleen ja uskottelevat puhuvansa vain asiaa.
Vaan kateus paistaa kauas.
Virhe. Mies on kateellinen toiselle miehelle seksin määrästä. Naisilla ei päde sama. Miesten ihailusta voidaan olla kateellisia, mutta ei irtosuhteita kukaan ole kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Tähän lisättäköön, että ihan fiksuja nuoria miehiä myös treenaamassa. Joskus tyhmyys ilmenee juuri porukassa. Kateellinen, pahaa puhuva miesjoukko yhtä yleinen kuin juoruilevat naiset.
Monesti juuri kateellinen poika joukko määrää pukeutumistyyli yms. Näin kaikesta näistä miellyttävältä ulkonäön laittamisesta tehdään hienostelua. Vanhana Nämä välittömät harmaaseen seinään katoavat miehet ihmettelevät kun kukaan ei kiinnosta...
Alkusyy oli miesten keskinäinen kuri.
Kyllä tämä miesten kateus tuntuu olevan vähemmän tabu. Tätä aloitusta on yläpeukutettu useita kymmeniä kertoja, mutta kun joku tekee aloituksen koskien naisten kateutta, tulee mammat väittämään etteivät todellakaan ole kateellisia. Silti ovat kuitenkin varmoja, että miehet ovat kateellisia muiden ulkonäöstä ja menestyksestä.
En ole kateellinen enkä kilpailuhenkinen. Siksi olen varmaan syrjäytynyt ja pitkäaikaistyötön tohtori.