Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alle 1200 kalorin laihdutusta ei suositella?

Vierailija
20.04.2018 |

Laitoin juuri syömisiäni Fineliin ja esimerkiksi tänään mulle on tullut noin 800 kaloria. Kaikki kivennäis- ja hivenaineet sekä vitamiinit on saatu vähintään 100 prosenttisesti suositukseen nähden, monet menevät reilusti ylikin. Saan proteiinia noin 1,3 kertaisesti painooni nähden, ruokavaliossa on hyviä kasvirasvoja. Pitääkö mun nyt käydä syömässä vielä jotain 400 kalorin edestä vakkei nälkä olekaan?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä kuulostaa. Kateelliset plösöt täällä taas vaan kommentoi. Se, lihooko dieetin jälkeen entisiin mittoihin, on ihan itsestä kiinni. Kun säätää energiansaannin kulutuksen mukaan, pysyy kyllä saavutetussa painossa.

Höpöhöpö, liian vähäisen syömisen jälkeen seuraa nälkävelka, eikä siinä auta itsekuri tai kalorinlaskemiset.

Höpöhöpö itselles. Minä ainakin päätän itse, mitä suuhuni laitan. Olen laihduttanut raskauksien jälkeen aina takaisin normaalimittoihini juurikin kaloreita rajoittamalla ja nyt olen pysynyt samassa painossa ja 10 vuotta. En siis enää hanki lapsia. Jos minulla tekee vaikka mieli jäätelöä, voin syödä pienen palan (jos ollenkaan), en litraa tms. Nälkävelka on läskien tekosyy.

Vierailija
22/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä kuulostaa. Kateelliset plösöt täällä taas vaan kommentoi. Se, lihooko dieetin jälkeen entisiin mittoihin, on ihan itsestä kiinni. Kun säätää energiansaannin kulutuksen mukaan, pysyy kyllä saavutetussa painossa.

Höpöhöpö, liian vähäisen syömisen jälkeen seuraa nälkävelka, eikä siinä auta itsekuri tai kalorinlaskemiset.

Väität siis, että pysyvä laihtuminen on mahdotonta! LOL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihmeessä mitä söit tänään, jotta kaikki suositukset täyttyivät moninkertaisesti?

En sanonut moninkertaisesti, kuten voit aloituksestani lukea. 

Mutta olen syönyt tänään yli kilon erilaisia vihanneksia (tomaattia, kukkakaalia, parsakaalia, valkokaalia, sipulia, porkkanaa, lanttua, paprikaa jne.), sieniä, muutaman pähkinän, kikhernetä, tofua, oliiviöljyä (paistamiseen, salaatin päälle) ja puuroa. Ja juonut vettä ja teetä sekä käyttänyt tietenkin mausteita ja yrttejä. ap.

Mitä järkeä on vetää kilotolkulla kasviksia? Eikös laihtumiseen tarvita syömisen vähennys?  Paistat öljyllä, oletko ihan viisas??

Syö oikeaa rasvaa, niin ei tarvitse vatsaa täyttää ilmalla.

Saanko kysyä, että mikä susta on oikeaa ruokaa? Useimmiten käytän paistamiseen rypsiöljyä, nyt sitä ei ollut.

Rypsiöljy on pahinta öljyä mitä voi olla.

Vierailija
24/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evoluutio on varmistanut että ihmiskunta pysyy elossa ruuan puuteet aikana.

Eli elimistösi pitää jokaisesta grammasta kaksin verroin kiinni.

Niin, mutta kun mä kyllä laihdun tällä ruokavaliolla. Painoa on pudonnut kahden viikon aikana kaksi kiloa, osa toki varmasti oli nesteenpoistumista, kun hiilareiden syöminen väheni. ap.

Aiotko syödä noin vähän pysyvästi? Elimistösi alkaa kuluttamaan vähemmän kuin ennen laihdutusta ja kilot pompsahtavat takaisin pienemällä syömisellä kuin ennen laihdutusta.

Tämähän perustuu siihen, että kun proteiinia ei saada tarpeeksi, lihakset surkastuvat. Mutta jos proteiinia saa laihduttajalle suositellun määrän, ei tällaista massiivista lihaskatoa pitäisi tapahtua (toki lihasta katoaa laihduttaessa aina jonkin verran, mutta sittenhän kukaan ei voisi koskaan laihduttaa kiloakaan, jos pienikin lihaskato katsotaan epäterveelliseksi). ap.

Lihaskatoa ei tapahdu jos käyttää niitä lihaksia, eli treenaa lujaa ja vähentää painoa maltillisesti. Ei pidä edes yrittää mitään pikalaihdutusta. Alle puoli kiloa viikossa on hyvä tahti jos ei halua jojoilla.

Usein kuienkin esim laihdutusryhmissä kehoitetaan ensin pudottamaan painoa ja aloittamaan kovemmat treenit vasta sen jälkeen. Reipas liikunta lisää nälkää, helposti siis tulee syötyä liikaa. Ja liikunta yksissäänhän ei laihduta ilman ruokavalion kevennystä (jos nyt normaalista työssäkäyvästä ihmisestä puhutaan, joka ei urheile koko päivää).

Vierailija
25/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta kun mä kyllä laihdun tällä ruokavaliolla. Painoa on pudonnut kahden viikon aikana kaksi kiloa, osa toki varmasti oli nesteenpoistumista, kun hiilareiden syöminen väheni. ap.

Aiotko syödä noin vähän pysyvästi? Elimistösi alkaa kuluttamaan vähemmän kuin ennen laihdutusta ja kilot pompsahtavat takaisin pienemällä syömisellä kuin ennen laihdutusta.

Tämähän perustuu siihen, että kun proteiinia ei saada tarpeeksi, lihakset surkastuvat. Mutta jos proteiinia saa laihduttajalle suositellun määrän, ei tällaista massiivista lihaskatoa pitäisi tapahtua (toki lihasta katoaa laihduttaessa aina jonkin verran, mutta sittenhän kukaan ei voisi koskaan laihduttaa kiloakaan, jos pienikin lihaskato katsotaan epäterveelliseksi). ap.

Jos saat kaloreita vähemmän kuin ennen, elimistösi osaa kyllä muuttaa ruoasta saadut proteiinit glukoosiksi, eikä käytä niitä lihasten säilyttämiseen.

Ei elimistö tietenkään tee proteiinista glukoosia kun muistaa syödä riittävästi hiilareita dieetilläkin.

Vierailija
26/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihmeessä mitä söit tänään, jotta kaikki suositukset täyttyivät moninkertaisesti?

Mutta olen syönyt tänään yli kilon erilaisia vihanneksia (tomaattia, kukkakaalia, parsakaalia, valkokaalia, sipulia, porkkanaa, lanttua, paprikaa jne.), sieniä, muutaman pähkinän, kikhernetä, tofua, oliiviöljyä (paistamiseen, salaatin päälle) ja puuroa. Ja juonut vettä ja teetä sekä käyttänyt tietenkin mausteita ja yrttejä. ap.

Mitä järkeä on vetää kilotolkulla kasviksia? Eikös laihtumiseen tarvita syömisen vähennys?  Paistat öljyllä, oletko ihan viisas??

Saanko kysyä, että mikä susta on oikeaa ruokaa? Useimmiten käytän paistamiseen rypsiöljyä, nyt sitä ei ollut.

Ja kaikki eläinrasva tietenkin mielestäsi parasta? Itse taas menen virallisten suositusten mukaan kuten ilmeisesti myös ap, mutta en toki kiellä ketään tekemästä toisin.

Vierailija
27/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väität siis, että pysyvä laihtuminen on mahdotonta! LOL

Kyllä, jos syö liian vähän.

Vierailija
28/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin juuri syömisiäni Fineliin ja esimerkiksi tänään mulle on tullut noin 800 kaloria. Kaikki kivennäis- ja hivenaineet sekä vitamiinit on saatu vähintään 100 prosenttisesti suositukseen nähden, monet menevät reilusti ylikin. Saan proteiinia noin 1,3 kertaisesti painooni nähden, ruokavaliossa on hyviä kasvirasvoja. Pitääkö mun nyt käydä syömässä vielä jotain 400 kalorin edestä vakkei nälkä olekaan?

Sitä ei suositella koska se on jo epäterveellisen vähän. Nyrkkisääntönä voi pitää että aina tulisi syödä yli koomakulutuksen, muuten ollaan jo paaston puolella.

Vierailija
29/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, lähentelee täydellistä rasvaa ihmiselle. Omegasuhde on täydellinen, koostumus täydellinen, vitamiinipitoisuus täydellinen.

Vierailija
30/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvita syömisen vähennystä vaan kaloreiden vähennystä. Miksei öljyllä saisi paistaa?

Nimenomaan syömisen vähennystä tarvitaan. Ja se vähennys onnistuu vain syömällä runsaskalorista ruokaa.

Vierailija
31/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö mun nyt käydä syömässä vielä jotain 400 kalorin edestä vakkei nälkä olekaan?

Tunnen sen tunteen, kun on päässyt 1-2 viikon kuluttua sopivaan rytmiin, keho hakee automaattisesti läskeistä ravintoa, eikä tee sinulle nälän tunnetta.

Itse en voinut pitää koskaan herkkupäivää, mutta se 300+300+100 kalorin ruokakin oli aina niin hyvää että siitä nautti. 

Sanotaan että sitä painoa ei voi pitää, vaikka ei voisikaan pitää, laihduttaminen kannattaa, muuten lihosiaina vain lisää.

Minä en 4-6 kk diettiaikan ajatellut yhtään ravintoarvoja, enkä ottanut  vitamiineja, koska ne mulla lisäävät ruokahaluja. Söin vain isoja keittojuureksia ja 2x200 g broilerinlihaa + mustikkaa ja puolukkaa,. Näin jöi helpolla sokerit 50-70 g päivässä.

Vierailija
32/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä, vaan kamalalta. 😂 Minä varmaan kuolisin noilla kcal-määrillä, kun tämän hetkinen ruokavalioni sisältää noin parituhatta kcal ja laihdun jo sillä.

Vierailija
33/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki eläinrasva tietenkin mielestäsi parasta? Itse taas menen virallisten suositusten mukaan kuten ilmeisesti myös ap, mutta en toki kiellä ketään tekemästä toisin.

Kyllä, eläinrasva on sitä parasta rasvaa ihmiselle.

Vierailija
34/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa? Paljonko on ylipainoa ja paljonko meinaat pudottaa painoa?

Vierailija
35/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, lähentelee täydellistä rasvaa ihmiselle. Omegasuhde on täydellinen, koostumus täydellinen, vitamiinipitoisuus täydellinen.

No eikä ole :D Rypsiöljyssä on hitosti liikaa omega-6-rasvahappoja.

Vierailija
36/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, se 1200 raja on siksi, että tyypillisesti sen alle syövä ei saa kaikkia tarvitsemiaan ravintoaineita. Jos valvot saantia, kaikki OK. MUTTA rajalle on myös se tarkoitus, että ihmiset pudottaisivat painoa hallitusti sairastumatta syömishäiriöön, jojoilematta ja toisaalta epäonnistumatta. Esim. 500 kcal kalorivaje on hyvä tavoite, mutta 1000 kcal vaje on ongelmien kerjäämistä muodossa tai toisessa.

Vierailija
37/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole :D Rypsiöljyssä on hitosti liikaa omega-6-rasvahappoja.

No eikä ole, 3:6-suhde on täydellinen. Niitä ei saa liikaa kun ei lotraa sitä rasvaa liikaa.

Vierailija
38/38 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, se 1200 raja on siksi, että tyypillisesti sen alle syövä ei saa kaikkia tarvitsemiaan ravintoaineita. Jos valvot saantia, kaikki OK. MUTTA rajalle on myös se tarkoitus, että ihmiset pudottaisivat painoa hallitusti sairastumatta syömishäiriöön, jojoilematta ja toisaalta epäonnistumatta. Esim. 500 kcal kalorivaje on hyvä tavoite, mutta 1000 kcal vaje on ongelmien kerjäämistä muodossa tai toisessa.

Sille rajalle on edelleen yksinkertaisesti se tarkoitus, että jos syöt alle koomakulutuksesi olet käytännössä paastolla, ja paastoaminen ei ole pidemmän päälle kovin tervellistä vaan kroppa alkaa syömään sisäelimiäkin ennen pitkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi