Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskeytynyt keskenmeno tietämättä

Kaisa
20.04.2018 |

Onko muita saman kokeneita? En kaipaa haukkumista tai muutakaan loukkaavaa.

Olen syönyt ehkäisypillereitä vuosia. Lokakuussa minulla alkoi epäsäännölliset vuodot vaikka kuukautisia ei normaalisti tule ollenkaan. Marraskuussa menin lääkäriin, kun vuodot vain jatkuivat. Sisätutkimuksessa kaikki ok, mutta päätettiin ottaa labroja, joissa yllättäen hcg koholla. Kontrollilabroissa viikon kuluttua hcg olikin laskenut jo alle 2 ja "diagnoosiksi" keskenmeno. Kuitenkin vuodot jatkuivat, mutta tk:ssa minua ei otettu vakavissaan vaan vuotoja seliteltiin stressistä johtuvaksi. Kävin 3 kertaa tk:ssa ja aina minulle tehtiin sisätutkimus, ei muuta. Tammikuussa jouduin päivystykseen kuumeen ja kovan vasemman puoleisen kyljen/selän kivun vuoksi. Crp:n ollessa koholla ja virtsassa olevan veren vuoksi sain diagnoosiksi munuaisaltaantulehdus ja antibiootit. Vuoto rauhoittuikin hetkeksi tällä. Kunnes viikko sitten alkoi rajut vuodot hyytymien kera ja sain vihdoin lähetteen gynekologille, joka totesi kohtuni olevan täynnä verta ja "jotain". Otti näytteitä kohdustani, aikoi ilmoittaa vastaukset tänään ja lupasi tehdä lähetteen erikoissairaanhoitoon. Mutta eipä ilmoittanut. Nyt tietenkin mielessäni pyörii koko pitkän viikonlopun mistä on kysymys, onko kohtuuni jäänyt istukka...Kyllä, olisi pitänyt mennä yksityiselle gynekologille aikoja sitten, mutta sokeasti luotin tk lääkärien uskotteluun, että kaikki on ok.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta keskeytyneelle keskenmenolle, ainakaan yksinään. Kohtutulehdus vähintään on kaverina.

Odota rauhassa tuloksia.

Vierailija
2/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan raskausmateriaali tulehtunut.

Mulla ei keskeytyneessä keskenmenossa ollut kuin kipu ja vuotoa. Se kavittion aika pian (pari päivää) pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Vierailija
4/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin kyllä yksityiselle tuossa vaiheessa.

Vierailija
5/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuun on mahdollisesti jäänyt raskausmateriaalia, ja kohtu on tulehtunut. Eikö kohtua ultrattu keskenmenon aikoihin? Mulla ultrattiin ja annettiin pilleri jouduttamaan vuotoa.

Vierailija
6/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli oireeton (sillä hetkellä) keskeytynyt km aikoinaan helmikuussa, silloin tyhjennys. Jälkitarkastus piti sisällään vain sisätutkimusen ja labrat jossa todettiin tyhjennyksen onnistuneen. Jälkivuoto kesti muistaakseni 8 viikkoa, taukosi kolmeksi viikoksi ja vuodon alkaessa uudelleen päädyin päivystykseen ambulanssilla, sen verran rajua se oli. Tuomiona kohtutulehdus, kysta ja monen kuukauden yrityskielto. Raskausmateriaalia oli edelleen reilusti kohdussa. Yhteensä toipuminen tuosta helmikuusta kesti elokuulle. Koska eihän sitä ultrata tarvii ei...

Että hyvinkin sun tapauksessa kohtu ei ole ollutkaan tyhjä hcg:n laskusta huolimatta, ei se mullekaan kertonut totuutta.

Vierailija
7/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään vaiheessa ei ultrattu.

Vierailija
8/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ultrattu missään vaiheessa. Vasta nyt :(

Vierailija
9/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sen jumankauta kumma kun nykyään ei edes ultrata julkisella puolella kun siinä jo heti näkisi varmasti, mitä kohdussa on. En luota julkiseen enää yhtään.

Vierailija
10/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää. Lääkärit saivat minut uskomaan olevani luulosairas oireideni kanssa. Olisi vain pitänyt luottaa omaan oloon ettei kaikki ole ok. Kuinka halpa toimenpide ultraus on ja sitä ei tehdä vaikka kuinka kerjäisi.

Vierailija
11/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra onkin erittäin kätevä laite perusterveydenhuollossa, jos sitä vain osaa käyttää. Gynen ultran tekeminen ei ole sellaista, mikä jokaiselle yleislääkärille opetetaan. Sitä osaavat käyttää vain erillisen koulutuksen saaneet. Jos tk:ssa ei ole ultrataitoista lääkäriä, täytyisi tehdä aina lähete erikoissairaanhoitoon ultraa varten. Ap: n tapaus toki kuulostaa siltä, että lähete olisi pitänyt tehdä viimeistään niillä jatkokäynneillä. Toivottavasti asia selviää!

Vierailija
12/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, toivotaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi