Sairauden "pelko"
Eli, oon siis laihtunut tahattomasti 15kg, 65kg->50kg. Näytän aika kuihtuneelta. Kuumeilen kokoajan, väsyttää, alaselkä kipeä, just oli virtsatietulehdus pöpöjä ei ollut. Mun kunto on romahtanut.
Mua hoidetaan somatisaatiohäiriöisenä ja vakava masennus -diagnooseilla. Mtn fyysisiä juttuja ei tutkita.
Mä oon alkanut epäilemään, että mulla on syöpä jossain, pitäskö tää juttu tutkia? Asiallisia vastauksia kiitos.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Mitä syöpää epäilet?
En tiiä kun en oo lääkäri.
Jos on varaa, niin suosittelen hakemaan toiselta lääkäriltä mielipiteen ja kaikki mahdolliset verikokeet yms. Jaksamista <3
Tahaton laihtuminen on merkki sairaudesta. Sellainen sairaus voi olla syöpä. Mutta kyllä se voi olla masennus tai ahdistuskin - niiden seurauksena voi mnettääruokahalunsa ja fyysisen kuntonsa. Vaihto-oppilaskaveri menetti pitkälti toistakymmentä kiloa parissaa kuukaudessa pelkästä koti-ikävästä ja siskoni 30 kiloa leskeksi jäätyään.
Vierailija kirjoitti:
Tahaton laihtuminen on merkki sairaudesta. Sellainen sairaus voi olla syöpä. Mutta kyllä se voi olla masennus tai ahdistuskin - niiden seurauksena voi mnettääruokahalunsa ja fyysisen kuntonsa. Vaihto-oppilaskaveri menetti pitkälti toistakymmentä kiloa parissaa kuukaudessa pelkästä koti-ikävästä ja siskoni 30 kiloa leskeksi jäätyään.
On sairas olo.
Onko lääkäreillä joku velvollisuus tutkia, vai voivatko kuitata vaan masennuksena ja ahdistuksena ton laihtumisen, kun mua pelottaa, et on jostain muustakin kyse.
Lisäksi, tasaisesti koko ajan ollut sisäänhengitysvaikeutta, se on jatkuvaa. Syön rautaa ja vitamiineja.