Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

75% tiimistä burn outin partaalla

Vierailija
20.04.2018 |

Meillä on pieni neljän hengen tiimi, jossa jokaisella on oma roolinsa ja työtehtävänsä yhteisellä alueella. Olemme tiivis ja hyvintoimeentuleva jengi. Nyt kaikki muut kolme ovat joko selkeästi loppuunpalaneita tai hyvin hyvin lähellä sitä. Esimies ei reagoi, vaikka asiasta on sanottu.

Minä olen toistaiseksi säästynyt, sillä olen ollut aiemmassa työpaikassa loppuunpalanut ja osaan säädellä stressiä, osittain väkisin ja pakolla. Tiedostan, että minä ja terveyteni olemme minulle tärkeämpiä kuin työ. Mutta jos nuo kolme muuta, tai yksikin heistä romahtaa ja jää pitkälle sairaslomalle, hajoan myös minä ennemmin tai myöhemmin.

Onko kellään antaa mitään vinkkejä tai neuvoja? Olemme yrittäneet jo järjestää töitä uudestaan, ja karsia turhaa pois, mutta ei se oikein auttanut kuin pariksi kuukaudeksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, tulemme siis keskenämme hyvin toimeen, en tarkoita että rahallisesti, vaikka ehkä kenelläkään ei sen isompia rahahuoliakaan kyllä ole. AP

Vierailija
2/11 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavissa YT-neuvotteluissa burnoutilaiset ulos ja heti ilmoitus molliin niin korvaajat on töissä jo seuraavalla viikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavissa YT-neuvotteluissa burnoutilaiset ulos ja heti ilmoitus molliin niin korvaajat on töissä jo seuraavalla viikolla.

Tässä firmassa ei ole tarvetta, ainakaan nyt vielä, yt-neuvotteluille. Burn outin saavat ennättävät kyllä palaa loppuun parikin kertaa, ennenkuin on työntekijöiden vähennykselle tarvetta. 

Vierailija
4/11 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusongelma on siis se, että meillä on liikaa töitä ja liikaa administrointia, eli yrityksen vaatimia raportointiprosesseja tälle työntekijämäärälle. Meidän töitämme ei voi myöskään ulkoistaa muualle samalle osastolle, juurikin meidän neljän suhteellisen uniikin erikoisosaamisen vuoksi. Kun esimieheltä pyytää apua priorisointiin, on lopputulos se, että mitään ei voi jättää pois, kaikki työtehtävät ovat tärkeitä. AP

Vierailija
5/11 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla liian hankala ongelma tälle palstalle :/ AP

Vierailija
6/11 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tavallaan samantyyppinen tilanne. Olen perheetön ja siedän hyvin stressiä, minkä takia minulle on sälytetty vaikka mitä ekstratöitä koko sen kymmenen vuoden ajan, kun olen ollut samassa työpaikassa. Kuulen päivittäin lausahduksia, kuten "ota sä tää keissi kun sä oot niin napakka" tai "voitsä tehdä tän loppuun kun mun tarvii lähtee hakee lapset hoidosta". Moni vaativa tehtävä on vuosien aikana vain jotenkin valunut minulle, vaikka saamme kaikki samaa palkkaa. Yritin useasti keskustella asiasta esimieheni kanssa tuloksetta. Ratkaisin asian lopulta niin, että teeskentelin työuupumusta esimiehelleni ja kerroin minulla lisäksi olevan "kotona vaikea tilanne". Näin sain siirrettyä joitain tehtäviä muille. Periaatteessa en hyväksy epärehellisyyttä, mutta minusta tilanne oli epäreilu enkä löytänyt muuta keinoa ratkaista sitä.

Vierailija
7/11 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuohon ole muuta ratkaisua kuin hakea uusi työpaikka. Jos esimieskään ei reagoi.

Vierailija
8/11 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän tämä tehostettu työelämä nykyään on, missä omistajat repivät voitot kun työvoimaa ei rekrytoida lisää. Esimiehen esimiehelle sitten seuraavaksi tai työsuojeluun tai sitten kaikki vai jatkuu kuten ennekin.

Vierailija
9/11 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko käydä juttelemassa työterveyteen asiasta? Myös työsuojeluvaltuutettu voisi olla oikea henkilö miettimään asiaa. Valitettavasti monet esimiehet eivät halua korvaansa lotkauttaa mahdollisille ongelmille jolloin ne lopulta räjähtävät käsiin mutta tilannetta voi yrittää järjestää virallisia teitä pitkin.

Vierailija
10/11 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain, mitä voisi itse tehdä asialle? Minä yritän saada työkaverit näkemään, ettei työ ole koko elämä eikä kukaan kuole tai vahingoitu, jos joskus joku asia jää roikkumaan seuraavalle päivälle. Haluavat kuitenkin tehdä kaiken hetinytsamantien, ettei ennätä kertyä. Vaikka todellisuudessa seuraavana päivänä saattaa esimerkiksi meilejä tulla vähemmän, joten huomiselle voisi hyvinkin jättää edelliseltä päivältä joitain ei niin hätäisiä keissejä. AP

Vierailija
11/11 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain, mitä voisi itse tehdä asialle? Minä yritän saada työkaverit näkemään, ettei työ ole koko elämä eikä kukaan kuole tai vahingoitu, jos joskus joku asia jää roikkumaan seuraavalle päivälle. Haluavat kuitenkin tehdä kaiken hetinytsamantien, ettei ennätä kertyä. Vaikka todellisuudessa seuraavana päivänä saattaa esimerkiksi meilejä tulla vähemmän, joten huomiselle voisi hyvinkin jättää edelliseltä päivältä joitain ei niin hätäisiä keissejä. AP

Valitettavasti en usko että pystyt vaikuttamaan työkavereittesi tapoihin. Itse olin hyvin itsepäinen ennen loppuunpalamistani ja luulin jaksavani mitä vain vaikka ympärilläni läheiset jo huomauttelivatkin liiasta stressistä. Useimpien meistä täytyy valitettavasti oppia asiat kantapään kautta. Ainoa ehkä mitä voit yrittää, on kertoa omasta kokemuksestasi kun ajoit itsesi loppuun, tuomitsematta ja antamatta ohjeita. Ihan vain kertoa tarinan jos se saisi jonkun ajattelemaan tilannettaan.