Arvaan todellisen syyn syntyvyyden laskuun
Syntyvyys on laskenut 7 vuotta putkeen.
Sen on pakko johtua vuoden 2009 sikainfluenssarokotteesta.
(7 vuoden lasku HS:n mukaan, A6 20.4.2018)
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Puolan terveysministeri kieltäytyi rokottamasta kansaa tuolla rokotuksella.
Onko siellä syntyvyys laskenut?
Ranskassakaan ei juuri rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2005 Puolassa syntyi 1,39 lasta per nainen, nyt 1,35. Eli on laskenut.
Mitä väliä? Ulkomailta saadaan tänne lapsia niin paljon kuin halutaan, ja vaikkei edes haluttaisi.
Ap, puhut soopaa.
Suomessa naisten hedelmällisyysaste on NOUSSUT.
Lapsia vain syntyy vähemmän, koska synnyttämisikäisten naisteen osuus väestöstä on väestön ikääntymisen takia laskenut. Eli synnyttämisikäisiä on vähän, mutta heidän kokonaishedelmällisyysasteensa on NOUSSUT eli v. 2000 suomalaisnaiset synnyttivät 1,7 lasta, nyt vuonna 2017 1,75!
https://www.indexmundi.com/g/g.aspx?v=31&c=fi&l=en
Joten voitte nyt jo vihdoin unohtaa ap:n hullun kuvitelman.
Ihan kahden nuoren miehen äitinä olen huomannut että nuoret miehet eivät kiinnostu naisista samaan tapaan kuin ennen. Ei ole pakko seurustella. Nuoret miehet nykyään pelaavat mieluummin kavereiden kanssa ja harrastavat muutenkin omia juttujaan.
Mun pojilla on ollut muutamia tyttöystäviä mutta ne kariutuvat aina siihen että alun jälkeen heitä ei kiinnosta seurustelu. Pelaamisen lisäksi cruisaillaan kavereiden kanssa ja käydään töissä. Joskus käy sääliksi tytöt kun ei heillä ole mitään mahiksia. Monet nuoret miehet pitävät yhteyttä naisiin netin kautta eli niihin jotka myös pelaavat ja ne ovat yleensä toisessa maassa jopa. Suomihan ei toki ole ainoa maa jossa tällainen ongelma.
Sitten toinen on se että vanhemmat miehetkään eivät enää halua lapsia nuorten vaimojensa kanssa ja vahingotkin jäävät vähiin kun vasektomiasta on tullut suosittu ehkäisyväline. Halutaan vain oikeasti pitää hauskaa ja ovi jatkuvasti avoinna uusille seikkailuille ja kokemuksille.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin tuon Puolan ministerin puheen netistä aikanaan. Kaipa se vieläkin löytyy.
Oli muuten melkoisen voimakas puhe asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kahden nuoren miehen äitinä olen huomannut että nuoret miehet eivät kiinnostu naisista samaan tapaan kuin ennen. Ei ole pakko seurustella. Nuoret miehet nykyään pelaavat mieluummin kavereiden kanssa ja harrastavat muutenkin omia juttujaan.
Mun pojilla on ollut muutamia tyttöystäviä mutta ne kariutuvat aina siihen että alun jälkeen heitä ei kiinnosta seurustelu. Pelaamisen lisäksi cruisaillaan kavereiden kanssa ja käydään töissä. Joskus käy sääliksi tytöt kun ei heillä ole mitään mahiksia. Monet nuoret miehet pitävät yhteyttä naisiin netin kautta eli niihin jotka myös pelaavat ja ne ovat yleensä toisessa maassa jopa. Suomihan ei toki ole ainoa maa jossa tällainen ongelma.
Sitten toinen on se että vanhemmat miehetkään eivät enää halua lapsia nuorten vaimojensa kanssa ja vahingotkin jäävät vähiin kun vasektomiasta on tullut suosittu ehkäisyväline. Halutaan vain oikeasti pitää hauskaa ja ovi jatkuvasti avoinna uusille seikkailuille ja kokemuksille.
Tuo on totta. Minullakin on poika ja kaikki kirjoittamasi kuulostaa tutulta. Poika tykkää tytöistä, mutta on suoraan sanonut, että tyttöystävään pitäisi panostaa ja se veisi liikaa aikaa. Poika on komea vaikka itse sanonkin ja tytöt kovasti piirittävät.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkee siinä olisi? Naiset kuitenkin eroo kun on kakarakiintiö täynnä. Sitten olisi kuitenkin yksin paitsi ettei pysty tekemään mitään hauskaa kun kaikki rahat menee elareihin. Parempihan se on ettei nainen pyöri siinä nalkuttamassa, ja tehdä kaikkee siistii mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei selkeästi pysty hyväksymään asiaa harkintaansa.
Tämän on pakko olla voimakas kieltorefleksi.Tuntuu liian pahalta ajatella, että on hyväksynyt aikanaan rokotuksen itselleen ja lapsilleen.
Tämähän on kätevää, vähän tekisi itsekin mieli ottaa käyttöön. Aina kun joku on eri mieltä mun kanssa, niin niillä on voimakas kieltorefleksi :D
Kohta Tinderissä saa plussaa kun mainitsee, ettei ole H1N1-rokotettu :D