Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pyytää baariin mukaan; voiskohan jättää lapset keskenään hetkeksi?

Vierailija
22.04.2006 |

Tytär on 14 ja pojat 8 ja 6.

Vanhin on oikein fiksu ja vastuullinen. Baari on tuossa aika lähellä ja lisäksi kännykkä ois tietenkin mukana.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta tämän onkin pakko olla provo, ei kukaan täysjärkinen edes miettisi tuollaista.

Vai kuvittelitko, että heitteillejättösyytteen saa ihan vain huvin vuoksi? (tuosta nimittäin sen saisi jos kiinni jäisit)

Vierailija
2/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan seinällä ilmoitus väliaikaisesta lastenhoidosta ja kyllä sain useita asiakkaita ja osan lapsia kävin hoitamassa säännöllisesti vuosikausia. Olin luotettava, tunnollinen ja huolellinen nuori sekä tulin hienosti toimeen lasten kanssa. Alle 4-vuotiaita en hoitanut. Muistaakseni olin 13-vuotias kun aloitin nuo " keikat" ja yleensä ne olivat iltahoitoja. Maksimissaan olin hoitamassa yöllä kello kolmeen. Eli vastaus kysymykseesi; kyllä voisin jättää 14-vuotiaan hoiviin esikouluikäisen ja vanhemman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipalo? Tapaturma?

Saadaan sitten kaikki lukea maanantain lööpeistä, kuinka vastuuttomat vanhemmat jättivät lapsensa heitteille baarireissunsa ajaksi. Ja sitten AV-mammat yhdessä päivittelevät kuinka noin EI IKINÄ saisi lapsiaan jättää!

Ajatelkaa nyt! 14 vuotias on LAPSI!! Ei lasta voi laittaa vastuuseen noin pienistä sisaruksistaan.

Vierailija:

luonnollista jättää ton ikäset lapset keskenään! Kyllä ne nyt yhden parin tunnin baarireissun pärjää keskenään!

Vierailija
4/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne yksin jätä, kun ISOSISKON kanssa ja kyllä 14-vuotias varmasti osaa sanoa, jos ei halua jäädä yksin lasten kanssa! Et ehkä ole ollut tekemisissä nuorten kanssa, mutta ei 14-vuotias mikään idiootti ole!

Vierailija
5/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tuonikäisenä ollut jo lapsenvahtina. Nuorimmaisetkin ovat jo sen verran isoja, ettei heillä ole mitään hätää.

Vierailija
6/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä " joo, mene vaan juhlimaan" viestejä! ei jumalauta. kyllä mä ainakin tekisin ilmotuksen sossuun aika nopeesti! se on heitteillejättö.

Vierailija
7/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin 14-vuotiaana tuttavaperheen lapsia myöhään illalla ja jopa yli yön, lapset olivat tuolloin n. 5-, 6- ja 9-vuotiaat.

Vierailija
8/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias osaa hoitaa 6 ja 8-vuotiaita pikkusisaruksiaan parin tunnin ajan? Ei äidin tarkoitus ilmeisesti ollut olla kännissä tai koko yötä poissa. Teillä itsellä ei vissiin ole ollut pikkusisaruksia?

Vierailija
9/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

näitä " joo, mene vaan juhlimaan" viestejä! ei jumalauta. kyllä mä ainakin tekisin ilmotuksen sossuun aika nopeesti! se on heitteillejättö.

Vierailija
10/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lastensuojelullakin on IHAN OIKEITA hommia, lapsia, jotka jätetään oikeasti heitteille. Vaikka miten inttäisitte täällä, asia ei miksikään muutu - tuosta ei mitään lastensuojeluilmoitusta saa tekemälläkään.

Itse hoidin 14 -vuotiaana 8 -vuotiasta veljeäni ihan säännöllisesti, sain siitä taskurahaa kun vanhempani opiskelivat töiden ohella.

Vierailija
11/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset olisivat hoidossakin. Eli vaikea ottaa kantaa...

Vierailija
12/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en uskaltais..

eihän sinne baariin mikään pakko ole mennä... jos jotain sattuu kumminkin?

Vierailija
13/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala miten kummallista porukkaa täällä, haloo maalaisjärki! Vanhin tytär, siis näiden nuorempien isosisko, on jo 14 v ja jos on kerran järkevä tyttö, niin tottakai voit mennä! Eri asia, jos kyse olisi vaikka viikonloput tai vaikka koko vuorokauden reissuta, mutta jos on lähdössä piipahtamaan lyhyen kävelymatkan päässä kännykkä mukana, niin miksi ei?? Lopettakaa nyt nuo naurettavat tulipalojutut, kyllä 14-vuotias osaa soittaa palokunnan tai ambulanssin siinä kuin aikuinenkin.

Vierailija
14/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lähti baariin ja av-mammat jäi tänne tappeleen!:D

Vierailija
15/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuten joku muukin tuolla aikaisemmin sanoi, meillä on todellakin muutakin tekemistä kuin puuttua aivan normaaleihin, tavallisiin perheiden sisäisiin asioihin, joissa ei ole mitään omituista. Heitteillejätön tunnusmerkkejä tämä ei todellakaan täytä. Sori vaan, mutta millä planeetalla te oikein elätte? Eikö teillä ole minkäänlaista käsitystä nuorista?

Eri_asia, jos kyseessä olisi joka viikonloppuinen alkoholinkäyttö, ja vanhin, 14v. sisarus joutuisi jatkuvasti olemaan vastuussa pienemmistä sisaruksistaan. Mutta jos tilanne on oikeastikin tämä, että äiti lähtee kertaluontoisesti piipahtamaan yhdellä lähellä olevassa baarissa tunniksi tai pariksi, ei siis juopottelemaan, ja on koko ajan kännykän päässä ja kotona tarvittaessa muutamassa minuutissa, niin kyseessä ei todellakaan ole mikään heittellejättö.

Vierailija
16/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko tuommoista. että lapset saa jättää keskenään noin vaan siksi että viinahammasta kolottaa?

Vierailija
17/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus se kuitenkin vain on. Katsokaas, kun asiat ei ole aina ihan niin mustavalkoisia, etteikö vois olla jotain siltä väliltäkin!

T: toinen sossu

Vierailija
18/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt hyvänen aika, normaali 14-vuotias osaa olla itsekseen kotona ja katsoa 6 ja 8 vuotiaiden perään pienen ajan?

Onhan monet 8 vuotiaat yksin esim. koulun jälkeen kun vanhemmat ovat töissä, ja jotkut 14 vuotiaat hoitavat jo omia lapsiaan, ja eiköhän ap itse tiedä onko hänen lapsensa normaalin itsenäisiä!

Ihmettelen kyllä minkälainen on sellainenkin 14-vuotias, jolle ei voisi jättää hetkeksi 6 vuotiasta hoitoon!

Vierailija
19/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kertaluonteinen piipahtaminen baarissa ei johda mihinkään toimiin. Itseasissa lastensuojelu monesti puuttuu vasta kun on jo varsin ikäviä & vakavia asioita tapahtunut (jo pitkään). Se vain on niin, valitettavasti.

Vierailija
20/43 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan se kännykkäkin on.. sanot vaan et soitta heit jos tuntuu et ei pärjää.. sä tuut viivana kotiin... ja mun mielestä saat olla ihan rauhassa pari kolmekin tuntia.. isojahan ne on jo kaikki, puhetta ymmärtävät ja isoin jää pääjehuksi sinne... hauskaa iltaa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä