Vekkula palaa Lintsille vasta 2021! Aivan liian myöhään
Ja syynä on se typerä jättivuoristorata, jota ne nyt väsäävät siihen Vekkulan paikalle. Vekkulamaiseksi osioksi Lintsille tulee joku Pellen talo entisen autoradan paikalle, mutta luulen, että se on yhtä surkea kuin tivolien kummitusjunat. Tivoli Seiterän repertuaarista se nimittäin tuleekin Lintsille.
On naurettavaa hankkia Lintsille uusi vuoristorata Vekkulan kustannuksella. Täysin eri yleisöt. Ja vanha vuoristorata on loistava ja hurjia laitteita on aivan tarpeeksi. Typerää yleisön kosiskelua. Vekkula olisi pitänyt saada takaisin jo tänä vuonna.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vekkula on surkea,toki alle 7v sopiva mutta silti.
Vekkula oli aikuisillekin kiva. Siitä pitivät kaiken ikäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vekkula oli aikuisillekin kiva. Siitä pitivät kaiken ikäiset.
En minä ainakaan. Hirveä paikka. Olin siellä kerran ja se oli myös viimeinen kerta.
Jäikö joku oikeasti kaipamaan sitä kämäistä Vekkulaa? No, toivottavasti uusi Vekkula on sitten parempi. Ei sillä, että tuo ensi vuodeksi valmistuva vuoristoratakaan olisi ihan omaan makuun, mutta kiva silti että sellainenkin saadaan Lintsille.
Vekkula oli kyllä kiva. Olen 34 vuotias ja asunut aina lintsin kupeessa. Siitä lähtien kun Vekkulassa aloin lapsena käymään niin pidin siitä. Myös viime vuonna.
Ohan hirveä koko Vekkula, ei jää ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Ja syynä on se typerä jättivuoristorata, jota ne nyt väsäävät siihen Vekkulan paikalle. Vekkulamaiseksi osioksi Lintsille tulee joku Pellen talo entisen autoradan paikalle, mutta luulen, että se on yhtä surkea kuin tivolien kummitusjunat. Tivoli Seiterän repertuaarista se nimittäin tuleekin Lintsille.
On naurettavaa hankkia Lintsille uusi vuoristorata Vekkulan kustannuksella. Täysin eri yleisöt. Ja vanha vuoristorata on loistava ja hurjia laitteita on aivan tarpeeksi. Typerää yleisön kosiskelua. Vekkula olisi pitänyt saada takaisin jo tänä vuonna.
Olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että Vekkulan poistaminen oli idioottimainen teko. Ei mitään perinteisiä laitteita kannattaisi poistaa, varsinkaan joidenkin uusien tusinavuoristoratojen tieltä. Se on vähän sama asia kuin purettaisiin joku historiallinen puutalokortteli uusien pilvenpiirtäjien tieltä.
Jo alkuperäisen kummitusjunan purkaminen oli idioottimainen teko. Kas kun eivät ole vielä älynneet purkaa puuvuoristorataa?
Powerparkit ja muut muoviset uudenpolven huvipuistot on ihan oma maailmansa ja perinteiset Linnanmäen kaltaiset huvipuistot omansa. Ajatelkaa vaikkapa Köpiksen Tivolia. Ei sen suosio todellakaan perustu mihinkään hurjiin laitteisiin, vaan perinteisiin. Sen suosituin laite on yli 100 vuotta vanha vuoristorata, joka ei todellakaan kilpaile samassa sarjassa tämänpäivän hurjimpien ratojen kanssa, vaan sen houkuttimena on historia ja nitisevät ja natisevat perinteet, vähän kuin Lintsin vuoristoradalla, tai vaikkapa edesmenneellä Vekkulalla.
Keskustelu jatkaa sarjaa "Tuomitsen etukäteen näkemättä, kokematta ja lukematta , koska minusta TUNTUU siltä". Eli on kyse pelkästä muutosvastarinnasta.
Tyhmää, kokeilkaa ennenkuin marisette.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu jatkaa sarjaa "Tuomitsen etukäteen näkemättä, kokematta ja lukematta , koska minusta TUNTUU siltä". Eli on kyse pelkästä muutosvastarinnasta.
Tyhmää, kokeilkaa ennenkuin marisette.
Ei, vaan kyse on siitä, että perinteitä pitää kunnioittaa. Itselläni ei ainakaan ole mitään uusia asioita vastaan, kunhan niillä ei jyrätä perinteitä maanrakoon. Uudelle vuoristoradalle olisi varmasti löytynyt paikka, ilman että perinteinen Vekkula olisi tarvinut purkaa, jos vaan päättäjillä olisi ollut riittävä tahtotila.
ei ap
Uusi vekkula on Alppipuisto yön-timoineen. Sieltä saa elämyksen joka ei unohdu koskaan.
Vekkula on aina ollut mun suosikki. Olen kotoisin Pohjois- Savosta ja muistan kun 10-11 v pääsin ekaa kertaa Lintsille. Ne erisuuntaa liikkuvat portaat, riippusilta, se ylämäkihuone yms jäi rläbästi mieleen, vaikka siitä on 40 v. En pidä vauhtiradoista, vuoristoradan ajoi kerran ja se riitti. Myöskään korkèalle menevät laitteet ei kiinnosta. Onneksi lapset jo teinejä, niin ei tartte enää Lintsille mennä.
Aina Inkerit taas vauhdissa. Vekkula todellakin kaipasi uudistusta, oli todella huonossa kunnossa. Linnanmäki todellakin tarvitsi uutta, hurjaa vuoristorataa noiden 100 metrin pikkuratojen joukkoon. Viimeinkin upea uudistus!
Toki odotan innolla myös uutta Vekkulaa. Ja AP sanoit itsekin että kosiskellaan kävijöitä eli maksavia asiakkaita. Pienten lasten perheet eivät ole niitä parhaimpia rahasampoja vaan perheet, joissa on yli 120 senttisiä lapsia.
Ja tietysti aikuiset pitävät tuosta vuoristoradasta enemmän kuin Vekkulasta vaikka jossain vauvapalstalla sanottaisiin nostalgiapärinöissä mitä vaan.
Kävin viime kesänä ekaa kertaa Vekkulassa. Ihan kauhee se "ylämäkihuone" 🤢Pitkään oli huono olo sen jälkeen. Mistähän se johtui? Mut joo muutenhan se oli ihan hauska 😄
Särkänniemessähän on vastaava. Menkää sinne.
Vekkula oli aika pelottava! Sieltä ei edes päässyt pois kuin sen hullun liukumäen kautta. Lapsena pelkäsin siellä.
Vekkuli oli aika huippu. Tosin inhosin niitä hissi rappusia jotka piti kiivetä ylös ennen liukumäkeä. Ihme ettei kukaan ikinä tullut niitä alas pää edellä.
Lintsi muutenkin menettänyt kiinnostavuuttaan. Nytkin aikovat uuteen vuoristorataan laittaa 'kapitalistijonon' 'duunarijonon' rinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vekkula oli aika pelottava! Sieltä ei edes päässyt pois kuin sen hullun liukumäen kautta.
Ei pidä paikkansa. Sieltä pääsi alas portaita pitkin, jos ei liukumäkeä kestänyt. Itsekin käytin niitä ainakin kerran.
Pellen talo lähtee Seiterän laitteeksi vasta uuden Vekkulan valmistuttua. Kyse on yhteishankinnasta Linnanmäen kanssa:
"Linnanmäelle saapuu pian upouusi huvittelulaite Pellen Talo, jossa pääsee seikkailemaan värikkäissä huoneissa yhteensä kolmessa kerroksessa. Talossa on mm. pyörivä tynnyri ja liikkuvat portaat. Vauhtiin pääsee myös veikeästi kiemurtelevan liukumäen lävitse! ”Pellen Talo on moderni huvittelutalo, joka tulee tuomaan pirteän lisän laitevalikoimaamme seuraavaksi kolmeksi kaudeksi. Tämän jälkeen huvittelutalo lähtee kiertämään Suomea yhdessä Tivoli Seiterän kanssa”, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo."
Vierailija kirjoitti:
Vekkuli oli aika huippu. Tosin inhosin niitä hissi rappusia jotka piti kiivetä ylös ennen liukumäkeä. Ihme ettei kukaan ikinä tullut niitä alas pää edellä.
Sama täällä... Olen aina tullut katumanpäälle siinä puolessa välissä ja saanut melkein jonkun kohtauksen siinä kun alkanut ahdistaa niin paljon :D Ja sitten pikkupirpanat vaan juoksee ne portaat riemuiten läpi samalla kun mä tärisen paniikissa
N19