Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet ja naiset vaan ovat erilaisia ja se näkyy tälläkin sivustolla koko ajan. Vaikuttaa huomattavasti myös parinmuodostukseen.

Vierailija
18.04.2018 |

Täällä on nytkin pari melko aktiivistakin ketjua jossa ihan hyvin pärjäävät naiset vaan eivät löydä kumppania. Toinen tennispelaaja ja toinen 36-vuotias "akateeminen, johtavassa asemassa oleva nainen". Toisaalta täällä on myös sellaisia ketjuja kuin "naiset haluavat kylään kun kuulevat asuvani Ullanlinnassa. Heck, koko alhaista syntyvyyttä perustellaan miehillä, jotka haluaisivat kyllä lapsia mutta eivät niitä saa koska naiset eivät ole kiinnostuneita. Se on sama asia ja jopa väestötason ongelma.

Nainenhan ei alaspäin nai, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Tämä on havaittu aivan valtavissa väestötason tutkimuksissakin. Naisen odotukset tulevasta kumppanista nousevat oman asemansa nousun mukaan ja näin ei ole miesten kohdalla. Naiselle ei parisuhdemarkkinoilla ole etua korkeasta asemasta kuin miehille ja tämä näkyy selvästi taas siinä, etteivät naiset usein edes hae huipulle. Enkä halua nyt kuulla yhtään "itse olen ainakin muurarin kanssa naimisissa"-juttua. Trendi on selvä.

High-earning women (doctors, lawyers) tend to pair up with their economic equals, while middle- and lower-tier women often marry up. In other words, female CEOs tend to marry other CEOs; male CEOs are OK marrying their secretaries.

Naisella lienee niin kromosomeissa, että pitää olla se elannon metsästäjä kun itse on lasten kanssa kotona ja usein naisille ei suinkaan parinmuodostus helpotu vaan usein jopa vaikeutuu statuksen myötä, niin ei ole ihme jos juuri miehet sitten siihen statuksen saavuttamiseen satsaavat ja naiset eivät samalla tavalla ja tuota pyritään selittämään sitten vaikka syrjinnällä vaikka se ei sitä ole. Makes perfect sense to me.

Nyt jo vuosia eläkkeellä ollut Päivi Lipponen mm. on havainnut tällaista:

- Nyt kun me naiset olemme kouluttaneet itsemme eikä sekään tunnu riittävän, niin mistä se ottaa kiinni? kysyy filosofian tohtori Päivi Lipponen.

Tähän kysymykseen hän itse lähti etsimään vastausta haastattelemalla suomalaisia huippujohtajia, jotka edustivat kulttuuria, liike-elämää, pankkimaailmaa ja politiikkaa. Siis naisjohtajia.

- Hirvittävintä oli ehkä se, ettei kukaan heistä ollut halunnut johtajaksi vaan heitä oli patisteltu.

Suomessa vain 1/31 seitsenpäiväisen sanomalehden päätoimittaja on nainen. Myös tuon tutkimuksen mukaan naisia oli patisteltu hakemaan, mutta taas he eivät ole olleet kiinnostuneita. Nämä ovat vain esimerkkejä. It's a pretty consistent finding.

Erään tunnetun älykön mukaan jopa rikolllisuus on pääosin vaan "just men trying to climb the dominance hierarchy, because it helps them "get with women". Tuo lienee toisaalta taas miehillä perimässä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tähtää lähtökohtaisesti (myös) kumppanin valinnassa omien kriteeriensä mukaan mahdollisimman korkealle. Tietysti, miksi tyytyä vain johonkin, kun tarkoitus on elää elämänsä toisen kanssa? Ne kriteerit voikin sitten rakastuessa heittää romukoppaan.

Mt-eläkeläisen puoliso, muuten ;)

Vierailija
2/9 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tähtää lähtökohtaisesti (myös) kumppanin valinnassa omien kriteeriensä mukaan mahdollisimman korkealle. Tietysti, miksi tyytyä vain johonkin, kun tarkoitus on elää elämänsä toisen kanssa? Ne kriteerit voikin sitten rakastuessa heittää romukoppaan.

Mt-eläkeläisen puoliso, muuten ;)

Onko muurari vielä? Pointti olikin, että miksi "korkea" määritellään eri tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin oudolta lukea näitä juttuja, kun itse valitsin kumppanin ihan tunnetasolla, mistään muusta yhtään välittämättä. Piti tuntea kunnon rakkautta, muulla ei ollu mitään väliä. Tällainen ajattelutapa, että nainen nai ylöspäin, on täysin vieras mulle.

Ja niinpä nain raksamiehen.

Vierailija
4/9 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpasi ihan vaan duunari joka tienaa kolminkertaisesti minuun, korkeakoulutettuun nähden. Pois en vaihtaisi, mistään hinnasta.

Vierailija
5/9 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös syy miksi Trumpilla riittää naisia.

Vierailija
6/9 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nain myös alemmin kouluttautuneen miehen. Onnellisia ollaan edelleen :).

Vierailija
7/9 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu niin oudolta lukea näitä juttuja, kun itse valitsin kumppanin ihan tunnetasolla, mistään muusta yhtään välittämättä. Piti tuntea kunnon rakkautta, muulla ei ollu mitään väliä. Tällainen ajattelutapa, että nainen nai ylöspäin, on täysin vieras mulle.

Ja niinpä nain raksamiehen.

Sama. Mun mies on mua yli 10 v vanhempi, köyhä duunari. Rakastuin persoonaan, luonteeseen, miten kohtelee minua ja rakastaa lapsia ja eläimiä. Rakkaus ei katso asemaa, koulutusta, rahaa tms. Rakkaus katsoo ihmiseen itseensä, millainen tuo ihminen on ja miten kohtelee kumppaniaan ja muita.

Rakkaus on sydämen asia.

Vierailija
8/9 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin minäkin nuorempana kerran opiskeluaikana poika teekkarina Helsingin yliopiston erään osakunnan bileissä. Syrjintä oli sitä luokkaa että toista kertaa en mennyt. Akateemiset naiset on jo nuorena vähän semmosia.

Tosin löysin sitten oman akateemisen naisen myöhemmin, mutta se on jo toinen juttu.

Vierailija
9/9 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin naida alaspäin, mutta ei se toiminut. Mies joutui epävarmuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi