Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimeksi Kamilla vai Camilla?

Vierailija
18.04.2018 |

Itse haluaisin suomalaisittain Kamilla, miehen mielestä Camilla. Sukunimi suomalainen, tavallinen K- kirjaimella alkava nen- loppuminen. Tyyliin Korhonen tai Karvonen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camilla on parempi.

Vierailija
2/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camilla on parempi. Kamilla kuuloostaa joltain kahvi/tee tuotteelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikein pidä C- kirjaimesta suomalaisen tavallisen sukunimen kanssa. Ap

Vierailija
4/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamilla on parempi.

Vierailija
5/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noista pakko valita,niin Camilla. Kamilla on ruma nimi. Itse en laittaisi kumpaakaan, mielummin vaikka Helmiina, Meliina, Matilda, Amanda, Tilda , nuo on tosi nättejä nimiä esim.

Vierailija
6/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään järin, mutta Camilla on yleisempi ja tutumpi kirjoitusasu ihmisille, joten kokonaisuutena arvostellen esim. Kamilla Virtanen olisi varmaan oudompi kuin Camilla Virtanen.

Vierailija
7/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin noista vaihtoehdoista Camillan, koska se itselle luontevampi tapa kirjoittaa. Jos Kamilla, niin kuvittelisin lapsen joutuvan aina alleviivaamaan sitä kirjoitusasua nimeä kysyttäessä: "Kamilla k:lla".

Vierailija
8/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamilla ei mielestäni ole mikään suomalainen nimi? Ei sillä että Camillakaan olisi, ja voin toki olla tässä väärässäkin mutta mielestäni Kamilla on jo melkein verrattavissa Cannaan Sannasta, vaikka toistapäin.

Vierailija
9/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camilla olisi parempi monista edellä mainituista syistä, mutta koska sukunimi on tavallinen, niin C-aluinenkaan ei oikein sovi. Sen sijaan ehdotan teille nimeä Kamomilla :)

Vierailija
10/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan.

Vierailija
11/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten kyselet? Paat sen Kamillan ja that's it.

Vierailija
12/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camille

Vierailija
13/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamina

Vierailija
14/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani mm. vierastin nimeä Karita (vs. Carita) mutta olen vanhetessani viisastunut, Karita, Khloe, Kamilla, Ansela.. hyviä suomalaistettuja nimiä ihan siinä missä suuri osa muistakin etunimistä. Ja vielä toistaiseksi nimellä saavähän erottuvuutta. On outoa että tällä palstalla ”tavallisiis” on tavoiteltavaa kun oman kokemukseni mukaan erottuva nimi on työelämässä etu.

Vierailija
15/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansela....:D

Vierailija
16/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinani mm. vierastin nimeä Karita (vs. Carita) mutta olen vanhetessani viisastunut, Karita, Khloe, Kamilla, Ansela.. hyviä suomalaistettuja nimiä ihan siinä missä suuri osa muistakin etunimistä. Ja vielä toistaiseksi nimellä saavähän erottuvuutta. On outoa että tällä palstalla ”tavallisiis” on tavoiteltavaa kun oman kokemukseni mukaan erottuva nimi on työelämässä etu.

Huomaan itse myös saman, että aikaa myöten osa aiemmin vierasperäisemmiltä vaikuttaneista nimistä tehtyihin "suomennoksiin" on ajastaan tottunut. (Osaan tietyst jo niin paljon, ettei edes tajua, että niillä on todennäköisesti muun kielinen "kantanimi") 

Mutta varmaan riippuu hieman työpaikasta, joissain on hyvä jos nimi on erikoisempi toisisissa taas sitä saatetaan pitää nousukkaana tai teennäisenä. - Tässä mielessä työpaikaet eivät eroa, mistään muusta sosiaalisem kanssakäymisen paikasta.

Erikoista minusta on jos erikoisemman nimen antaja olettaa meidän muiden automaattisesti osaavan lausua vähän erikosemman nimen "oikein" ja vetää herneen nenään, jos emme ymmärrä, kuinka tuo nimi pitäisi muiden osata sanoa ja lausua heti "oikein". - Ikäänkuin jossain olisi päätetty kaikille nimille vain yksi ja ainoa oikea tapa lausua. Vaikka toki joukossamme on heitä, joista on mukava maksutella toisten nimiä niin, että osa kokee varmasti tuollaiaen "makustelun" vähintäänkin pilkantekona.  

Vierailija
17/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamillasta tulee mieleen kamomilla.

Kamilla on ihan kamalan vaikea, koska kun tyttö sanoo olevansa "Kamilla" niin kaikki olettaa automaattisesti "Camilla". Kellään tule mieleenkään että se voitaisiin kirjoittaa k:lla...

Vierailija
18/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Gamilla?

Vierailija
19/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itsekin vierastan toisinaan c-kirjainta ja yleensä k on mielestäni parempi, niin tietyissä nimissä kuitenkin se C on silti parempi. Tällaisia nimiä ovat:

Claudia - sillä Klaudia- muodosta tulee mieleen klamydia...

Carita - sillä Karita on outo ja tulee vaan mieleen Kari- nimi...

Camilla - koska Kamilla nyt vaan näyttää ihan hemmetin oudolta

Vierailija
20/27 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko Kamilla nimi? En edes tiennyt 😂

Eli ehdottomasti Camilla tai sitten joku aivan muu nimi!