Vaikka käyttäisin mitä kosteutusta, meikin jälkeen naama on kuiva, hilseilevä ja epätasainen
En tajua mitä enää voisin kokeilla? Olen yrittänyt kaikkea. Tällä hetkellä käytän öljyä ja jopa sen jälkeen kun laitan meikkipohjan, naama näyttää kuivalta ja hilseilevältä. Käytän tällä hetkellä mineraalipuuteria mutta kokeiltu on myös nestemäisiä (varmaan 100 eri tuotetta) ja kaikissa sama vika. Onko mitään kosteutusvinkkejä?
Kommentit (64)
Mulla oli kanssa sama ongelma aiemmin. Iho kuoriutui ja hilseili.
1 kk ilman meikkiä ja pesu illalla ihan tavallisella käsisaippualla kevyesti ja aamulla vedellä, ja ongelma loppui.
Mä olen koreakosmetiikkakäännynnäinen. Ikinä, siis koskaan mun iho ei ole ollut näin hyvässä kunnossa kuin nyt. Edes kovimmilla pakkasilla ei tullut pienintäkään kuivaa läikkää poskiin tai otsaan niin kuin perinteisesti aina on tullut. Poskissa vuosia olleet tukkeumat ja miliumit ovat poissa. Tuo korealaisen ihonhoitofilosofian tuotteiden kerrostaminen iholle ja spesifit tuotteet ongelman mukaan todella toimii ainakin mulla. Ihonväri on tasoittunut ja huokoset pienentyneet. Suosittelen kokeilemaan.
Oon käyttänyt kaikki maailman kalliit kosteusvoiteet eikä mikään auttanut. Sitten ihotautilääkäri totesi että ihoni on semisti atoppinen ja käski ostaa apteekista Miniderm-voidetta. Se on halpaa. En aio enää koskaan käyttää mitään muuta. Säästyy rahat ja iho voi loistavasti ja meikki levittyy nätisti silloin kun haluan meikata (yleensä en). Lisäksi vältyn kaikenmaailman turhilta kemikaaleilta joita kalliisiin merkkirasvoihin sullotaan.
Iho on varmaan sitten kuitenkin pohjimmiltaan kuiva. Meikin tuolla tavalla kökkööntyminen johtuu yleensä siitä, kun iho imee meikkivoiteestakin kosteuden itseensä.